Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 juni 2015

Av Malin wiper - 30 juni 2015 22:00

      


   

Är man ute och åker på sommaren så dyker man alltid på härliga veteranbilar som har några år på nacken. Detta är en Chrysler Windsor från 1940. Den har varit blå men är antar jag nu under upprustning än om jag tycker den är jätteläcker som den är också. Chrysler Windsor var en fullstor bil som byggders av Chrysler Corporation i Highland Park. Michigan (USA) från 1939 fram till 1960-talet

  

Klicka här för att komma in på en sida där samma bil som jag såg finns att skåda där också. 


  

Den ser så läcker ut från sidan, längre baktill än fram. Vilka former det var på bilarna förr det är nåt annat det än nu det. 


  

  

Snygg skylt baktill


  

Billyktorna är också snygga


  


#Chrysler

Av Malin wiper - 30 juni 2015 14:00

   

  

Jag såg denna film hos Netflix häromdan som heter The Place Beyond The Pines. Jag kan ju inte sitta så länge vid tv:n så jag har laptopen i sängen dom gångerna. Det är ett crime, drama, thriller från 2012 i regi av Derek Cianfrance. I Rollerna ser vi: Ryan Gosling Craig Van Hook, Eva Mendes , Olga Merediz, Angelo Anthony Pizza, Mehershala Ali mfl 


  

   

Luke (Ryan Gosling) är mc-stuntman på ett kringresande tivoli. Livet får en ny vändning när han får han veta att han har en son med Romina (Eva Mendes), tjejen han övergav ett år tidigare. Luke vill nu ta ansvar och bli en bättre pappa än hans egen var. I ett försök att försörja sin nya familj begår han en rad bankrån med hjälp av sin skicklighet på motorcykel. När den oerfarne polisen Avery Cross (Bradley Cooper) kommer i hans väg förändras både deras och deras familjers liv för all framtid. 

 

Jag var inte beredd på hur bra filmen skulle vara men bered er på en nagelbitare för det är mycket drama och svärta i filmen men jag gillar när en film är så välgjord som denna, det bjuds på mycket spänning . Gillar även foto och bild som passar ypperligt till filmen, känns nästan som ett konstverk. Alla skådespelarna gör sina roller jättebra men Ryan Gosling som spelar huvudrollen är ett  snäpp bättre. Han har trots sitt späda och lite barnsliga utseende en förmåga att se farlig ut och lever sig in i sina roller totalt och detta är inget undantag. I filmen får en händelse en dominoeffekt som påverkar flera generationer.  

 

Jag kan inte ge filmen mindre än 4 motorcyklar av 5 möjliga ibetyg. 

 

 

       

 

 

 

#Filmtips #Pine #Gosling #Derek

Av Malin wiper - 30 juni 2015 08:45

                               

  

Nu är gissningstävlingen avslutad och saken ni fick gissa på är en gurkbehållare. Den ser lite rolig ut så det blev många fniss när min man gick fram till kassan för att köpa den...  hos Röda Korsets second hand. Ingen visste ju vad det var för nåt men sen såg vi att det stod "gurkburken" på locket. Den gör att hållbarheten på gurkan förlängs 

 

  

Ytterligare en bild på vidundret 

 

Vinnaren i tävlingen blev Skrivmoster som kom först med rätt svar efter att ni fått en ledtråd. Sen var det flera till som gissade rätt. Tack för att ni  ville vara med i min gissningstävling det gladde mig. Det blir fler utlottningar och tävlingar framöver. 

 

Grattis skrivmoster du har ett pris att hämta som jag antingen skickar dig eller att vi träffas så småningom. Jag kontaktar dig

 

 

     

Du har vunnit den höga burken från Ernst. och två tunga färgstarka blompinnar i form av jordgubbar. Priserna är köpta hos Acleja Blomsterhandel. Klicka här för att komma in och kolla mer på tävlingsinlägget 

 

       

 klicka här för att läsa lite mer om denna gurkbehållare 

 


The Rolling Stones med Congratulations 

 

 

              

  

 

#Gissningstävlingen #Gurkburken #Korset #Skrivmoster #Rolling

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards