Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 juni 2015

Av Malin wiper - 25 juni 2015 13:15


Min bloggläsare Lena hade med denna låt med Björn Skifs i sitt senaste mejl. Det är en ny låt med honom som heter Solglasögon & Sommarbil. Jag har inte hört den förut men jag har alltid gillat Björn Skifs och denna låt är en riktig sommarlåt. Lena var förresten till Ullared i går med en väninna. Tänk att vi som bor så pass nära inte har varti dit, det känns konstigt.    

 

   

I går efter att jag ramlatSam Hjälp så åkte vi ner till Malmborgs Lilla för att få en fika så jag kunde varva ner. Ingen sitter ute just nu när det är så kallt men så fort solen skiner så brukar det bli fullt på uteserveringen   

 

   

Jag tog 3 chokladtryfflar till kaffet och min man 2 st av dom nya glasskakorna som heter "Bubbies". Man bör vänta med att äta dom tills dom smält lite för då smakar dom som bäst. Är lite gräddiga och kul att man kan hålla i dom som en kaka. Han tyckte dom var goda men åt dom lite för tidigt så smaken kom inte fram helt.  

 

         

Här ser ni mangoglassen i genomskärning och lite annat gott

 

   

                   

 

Bad Romance (cover) med tvillingarna Camille and Kennerly. Harp Twins. Båda är kända skickliga harpister


Jag har tappat orken i dag och blir inomhus. Vet inte om det hände nåt med nacken när jag föll i går. Jag är ännu mer yr så jag tar snedsteg och har ont mitt baki nacken. Så jag tar det lugnt i dag och vilar från allt. Fast nu kommer solen fram igen så det kanske blir en promenad ändå med min man som levande stöd...   

 

   

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se att nya Framme tidning (Vår lilla stad) för juni månad nu är ute. Klicka här för att ladda ner senaste numret

 

 

 

 

 

 

#Björn #Malmborgs #Bubbies #Camille #Framme 

 

Av Malin wiper - 25 juni 2015 08:30

  

I går efter att vi ätit lunch så var jag lika rastlös som dagen före så jag föreslog att vi skulle ta en tur igen till Jönköping. Denna gång behövde jag inte gå ut och gå efter 2 mil så det funkar nu att åka 4 mil men sen är det stopp. Vi åkte ut till Sam Hjälp second hand dit vi inte kunnat åka på ett tag. Dom har gjort om där så man kände knappt igen sig. Jag har saknat att kunna åka runt och kolla just på second hand

 

   

Vi gick runt och kollade och här ser man en jättefin sak som man kan använda till lite av varje såsom handarbeten, syskrin eller annan förvaring

 

   

Dom hade en riktigt gammal skrivmaskin som dom ville ha 250 kr för. Märket är Continental A.B Axel Svanberg Malmö

 

   

Vi köpte oss en glassmaskin för 50 kr men man får veva för hand. Bättre att göra glass själv när man får gäster än att köpa. Min man skall testa och göra en sats som vi fryser in.

   

Sen hände då det som inte får hända min trasiga kropp. Dom hade denna upphöjning på ett ställe i lokalen med två stolar på men sen försvann en stol till ett annat ställe, just då pratade jag i mobilen och eftersom jag är lite yr från nacken just nu så var jag lite disträ och såg inte kanten och den tomma stolplatsen och min fart var rätt hög. Jag snubblade på kanten som var 20 cm hög och flög som en projektil i ultrarapid över hela podiet...  Tack och lov så landade jag så bra så jag fick bara svullnader och skrapsår på ett ben, stort blåmärke på låret, svullnader nedanför båda knäna och lite skrapsår och värk i höger hand.  

           

 

Fick ändå en shock så jag låg där och kved för det gjorde ont i början, folk samlades runtom och kollade men sen kom en man som jobbade där fram och frågade hur det gått, jag sa en massa osammanhängande saker och när han skulle hjälpa mig upp så sa jag: det går nog inte för jag är så fet...  , han fick i alla fall upp mig och jag var lite borta men fann mig och sa tack!, sen gav jag honom en kram och min man sa att han såg lite förvånad ut...  så pinsamt det kändes efterråt. Tack och lov så har jag ett starkt skelett och ingen benskörhet, annars vet jag inte hur det gått. Tur att jag inte landade på ländryggen...  .  Min man tog naturligtvis hand om mig också, han ville att vi skulle åka och fika så jag fick lugna ner mig lite. Nu önskar jag er alla en skadefri dag och att ni har det bra. Kram från Malin   

 

 

Jag sätter in denna låt som jag tycker passar bra i inlägget, det är en favorit i repris eftersom det är så mycket känsla i hans röst. Johnny Cash med Hurt    

 

 


#Sam #Second #Upphöjning #Jordglob #Glassmaskin #Skrivmaskin #Cash

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards