Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

Netto i Vaggeryd, prisvärda korgar för förvaring...

Av Malin wiper - 24 juni 2015 17:00


  

Just nu är vårt kök orenoverat men ser rätt bra ut på den sidan där vi sitter vid bordet men på diskbänkssidan är det ingen höjdare, allt är för lågt för oss utom överskåpen som är för höga så vi får ta till stege när vi skall ta nåt från översta hyllan, jag har fått sluta diska för jag tror det är  bland annat det som gjort att ländryggen pajat. Dom renoverar både toaletter och kök i detta hus och nu har vi satt upp oss på kö. Tillsvidare så gör vi det bästa av situtationen och har nu köpt förvaringskorgar på Netto till ett skåp där vi förvarar mediciner mm, sen skall vi köpa ett medicinskåp. Att det är så många korgar beror på att jag började hamstra när jag fick lägre inkomst så vi har diskmedel, tvål mm året ut...  . Innan vi sätter guldkant på tillvaron så ser vi till att allt som behövs finns hemma.  


  

Lite av min mans mediciner. Som ni ser är bänken sån där jättegammal perstorpsplatta som fanns i lägenheterna när jag växte upp. Jag trivs ändå här för lägenheten är så ljus och vi har fönster åt två håll och bättre utsikt än på förra stället, än om jag saknar den orginella lägenheten med kul planlösning, men det väger upp att det inte är liv i luckan hela tiden. Vi hade tänkt vänta ännu längre med renoveringen och fixa till lite själva men vi inser att vi inte orkar och vi kan inte ha så låga bänkar när vi har så dåliga ryggar.        

                    

  

Vi köpte både blåa och gula korgar. Korgarna kostar bara ca 20-25 kr och vi är nöjda för vi fick ner det mesta. Min man har rätt många mediciner medans jag bara har vid behov. Det var sån röra innan vi köpte dessa korgar men nu är allt på plats            


  

Här ligger lite plåster, förband mm och såna korgar har vi två stycken av. Vi vill inte kosta på nåt dyrt i dessa skåp som ändå skall rivas ut. För en billig penning kan man fixa till så det blir lite ordning i kaoset, ett budgettips helt enkelt      

 

Kristofer Åström med låten Come Summer. Han är född 1974 och är en svensk sångare, gitarrist och låtskrivare från Luleå i Norrbotten. Han spelar även i bandet Fireside. Han har inspirerats av många artister bland annat Nick Drake, Paul Simon, Elliott Smith, Bob Dylan mfl                 

 

 

Detta inlägg har några veckor på nacken men sätter in det ändå för jag har kommit efter mig lite och har inget annat inlägg klart. Det tar sån tid nu att få till ett inlägg än om min man ställer upp och hjälper mig ibland. Det skall tydligen bli bättre väder till veckan men det har dom sagt i flera veckor nu...  . Hoppas ni ändå har det bra och njuter av ledigheten ni som har semester. Sköt om er och tack för att ni tittar in till mig...        

 

 

 

#Netto #Förvaringskorgar  #Kristoffer 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards