Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

Vår Lilla Stad!

Av Malin wiper - 23 juni 2015 14:00

  

Jag trodde inte jag skulle kunna ta mig ner till "Vår lilla stad" i dag för jag testade att ta min nya medicin i går kväll och precis vad jag trodde så tålde jag  inte "diklofenak". Tog ändå i morse för att kolla om det blev samma sak och då kändes det ännu värre. Det vände sig i magen trots att jag åt frukost till tabletten, sen blev jag som en zoombie och kände mig helt bortkopplad. Blev lite rädd och tänkte ringa min man men då ringde min väninna A-G och efter att ha pratat lite sluddrigt med henne så kände jag mig bättre. Jag gå tillbaka till Iprem och Alvedon men nu tre gånger om dan istället för två så inflammationen lägger sig. 

 

Sen kom jag då iväg till centrum och Selmas rea. Det var rätt mycket folk där redan och jag själv fick tag på en vit v-ringad sommarjumper med marint motiv och lite glitter framtill. Jag hittade inget mer men jag har redan köpt lite där sen förut. Det fanns ytterligare en jumper med marint motiv som hade resår nedtill och jättefint mönster men hör och häpna den var för stor...  . Jag har än inte kommit upp i 2 XL utan kan ha large ibland också, den fanns varken i large eller XL. Annars hade jag köpt den jumpern också.    


  

På Selma träffade jag Myrna som driver City Skor och även är min Tandhygenist. Skulle ha varit dit nu men jag kan inte sitta så länge och ligga på rygg går inte alls. Sen var även Helena där hon som arbetade på fd Mimmis Magsin. Hon har gått och läst till undersköterska och gjort det jättebra.  


Dessa örhängen har jag köpt där förut utom dom turkosblå längst till höger som jag köpte nu. Ibland är det skönt att bara ha små örhängen och inte alltid hängande


Lite bilder från Acleja Blomsterhandel som jag tog för ett tag sen


  

Glasburkar som fungerar som lyktor både att ha stående eller hängande.       


  

På deras uteplats så blommar det för fullt

 

   

Vi var in på City Skor för ett tag sen men jag har inte fått in alla inlägg så nu komprimerar jag lite med en salig blandning. Min man provade dessa "Dockers" som var nedsatta men han skulle ha behövt en storlek större för han har lite längre stortå på ena foten, synd för dom var jättefina och en bra läst 

 

Band som fungerar som skohorn och lätta att ta med. Klicka här för att se vart jag hittade bilden

 

   

Såna här träskoliknande har blivit populära igen och har gummerad sula så dom låter inte som förr.

 

   

Det finns lite färg på skorna för män också

 

   

Jätteläcker sommarväska. Detta inlägg blev ett virrvar men så ser det ut i mitt huvud just nu...  


    

En bild jag fick av min son över mms. Han har det jättebra nu och gör strandhugg på många olika platser. Nu skulle han vidare igen och hör av sig så fort han är framme. Vi skulle ha varit hos honom nu och åkt ut på dagsturer men ländryggen satt stopp för detta. Han har träffat på båtar både från tyskland, ryssland och england. Hoppas han inte råkar på nån ubåt...  

 

David Gray med Sail away. Han är en brittisk singer/songwriter som föddes i Manchester, England. 

   

 

 

 

   


 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om Eliten till Vaggeryd, ang vaggerydstravet på onsdag. Det har blivit så mycket roligare sen Vaggerydstorget slog upp sina portar. Där får man så mycket information om vår kommun och det hjälper mig på ett lätt sätt att förmedla det jag vill ha med i bloggen också. Jag går in där och kollar runt flera gånger/dag. Sidan är så lättorienterad

 

 

 

   

#Selma #Rea #Örhängen #Jumper #Strandhugg  #Acleja #City #David #Vaggerydstorget

 
 
Annelie

Annelie

24 juni 2015 08:17

Heeejjjj gumman... :-D

Jag har läst lite i dina inlägg,, stakare har du fortfarande denna jobbiga ryggvärk så du blir så begränsad..?? :-(
Ja du, man kan allt bli rastlös när man är begränsad i sin vardag.
Jobbigt att du inte tål diklofenaken.

Snygg jumper du köpte dig igår, jag har ju också fått köpt mig en hel del nya kläder... eftersom jag har gått upp 12 kg sedan jag vart rullstolsbunden. 12 (!!!!) hela jäkla kilon.
Dels för att jag rör mig ju ingenting nu plus att jag äter mediciner som jag går upp i vikt av.
DET är också jobbigt...!!!!
Men, nu är jag med i viktväktarna, så det går sakta men säker neråt, så nu är det "bara" 10 kg viktuppgång.

Duken du har på första bilden, sådana har vi också fast i lila, det var det första jag såg när jag gick in på din blogg. :-)

Ha det nu sååå bra som du kan ha det vännen & sköt om dig ordentligt.

Varm Kram från söder.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

24 juni 2015 09:00

Vad roligt att se dig Annelie fast jag blir så ledsen när jag hör hur du har det. Jag borde inte klaga som ändå kan gå på mina ben än så länge. Det är bara det att allt man varit med om kommer nu när det lugnat ner sig så psyket är inte det bästa. Jobbigt att medicinen har den verkan för dig men bra jobbat att ändå gå ner. Jag själv har tröstätit så nu är det mer som skall bort än före men jag är sugen hela tiden så det är inte lätt

Kul att ni har en sån du, den finns på Jonssons Konditori. Hoppas du blir bra igen och få känna dig frisk.

Sköt om dig goa vän och jag önskar dig allt gott

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards