Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 juni 2015

Av Malin wiper - 23 juni 2015 14:00

  

Jag trodde inte jag skulle kunna ta mig ner till "Vår lilla stad" i dag för jag testade att ta min nya medicin i går kväll och precis vad jag trodde så tålde jag  inte "diklofenak". Tog ändå i morse för att kolla om det blev samma sak och då kändes det ännu värre. Det vände sig i magen trots att jag åt frukost till tabletten, sen blev jag som en zoombie och kände mig helt bortkopplad. Blev lite rädd och tänkte ringa min man men då ringde min väninna A-G och efter att ha pratat lite sluddrigt med henne så kände jag mig bättre. Jag gå tillbaka till Iprem och Alvedon men nu tre gånger om dan istället för två så inflammationen lägger sig. 

 

Sen kom jag då iväg till centrum och Selmas rea. Det var rätt mycket folk där redan och jag själv fick tag på en vit v-ringad sommarjumper med marint motiv och lite glitter framtill. Jag hittade inget mer men jag har redan köpt lite där sen förut. Det fanns ytterligare en jumper med marint motiv som hade resår nedtill och jättefint mönster men hör och häpna den var för stor...  . Jag har än inte kommit upp i 2 XL utan kan ha large ibland också, den fanns varken i large eller XL. Annars hade jag köpt den jumpern också.    


  

På Selma träffade jag Myrna som driver City Skor och även är min Tandhygenist. Skulle ha varit dit nu men jag kan inte sitta så länge och ligga på rygg går inte alls. Sen var även Helena där hon som arbetade på fd Mimmis Magsin. Hon har gått och läst till undersköterska och gjort det jättebra.  


Dessa örhängen har jag köpt där förut utom dom turkosblå längst till höger som jag köpte nu. Ibland är det skönt att bara ha små örhängen och inte alltid hängande


Lite bilder från Acleja Blomsterhandel som jag tog för ett tag sen


  

Glasburkar som fungerar som lyktor både att ha stående eller hängande.       


  

På deras uteplats så blommar det för fullt

 

   

Vi var in på City Skor för ett tag sen men jag har inte fått in alla inlägg så nu komprimerar jag lite med en salig blandning. Min man provade dessa "Dockers" som var nedsatta men han skulle ha behövt en storlek större för han har lite längre stortå på ena foten, synd för dom var jättefina och en bra läst 

 

Band som fungerar som skohorn och lätta att ta med. Klicka här för att se vart jag hittade bilden

 

   

Såna här träskoliknande har blivit populära igen och har gummerad sula så dom låter inte som förr.

 

   

Det finns lite färg på skorna för män också

 

   

Jätteläcker sommarväska. Detta inlägg blev ett virrvar men så ser det ut i mitt huvud just nu...  


    

En bild jag fick av min son över mms. Han har det jättebra nu och gör strandhugg på många olika platser. Nu skulle han vidare igen och hör av sig så fort han är framme. Vi skulle ha varit hos honom nu och åkt ut på dagsturer men ländryggen satt stopp för detta. Han har träffat på båtar både från tyskland, ryssland och england. Hoppas han inte råkar på nån ubåt...  

 

David Gray med Sail away. Han är en brittisk singer/songwriter som föddes i Manchester, England. 

   

 

 

 

   


 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om Eliten till Vaggeryd, ang vaggerydstravet på onsdag. Det har blivit så mycket roligare sen Vaggerydstorget slog upp sina portar. Där får man så mycket information om vår kommun och det hjälper mig på ett lätt sätt att förmedla det jag vill ha med i bloggen också. Jag går in där och kollar runt flera gånger/dag. Sidan är så lättorienterad

 

 

 

   

#Selma #Rea #Örhängen #Jumper #Strandhugg  #Acleja #City #David #Vaggerydstorget

Av Malin wiper - 23 juni 2015 08:45

  

I går när min man kom hem från arbetet så var jag så rastlös och ville bara åka till Jönköping som jag inte varit till på över 30 dagar. Kände mig lite bättre i ländryggen så vi tog beslutet att försöka åka dit. Det blev ändå inget gjort hemma för jag har ingen enérgi  utan försöker slippa undan allt så det tyder på en depression än om inte så allvarlig. Vi tog motorvägen eftersom det går fortare men vi fick ändå åka av och stanna på ett ställe för att jag skulle kunna ta en promenad innan vi fortsatte. Till slut var vi framme och då ställde vi bilen bara för att gå omkring för det funkar. Bilden upptill på dörren kan man tro är en gammal dörr eftersom den ser likadan ut som en från 1950-1960-talet men den sitter på ett rätt nybyggt hus, kul att såna dörrar kommer tillbaka än om lite mer stilren version.         

 

   

Här ett exempel på en dörr i samma stil men äldre  

 

   

Här sitter jag på Malmborgs Lillas uteplats och vi skall till att ta en fika. Än om vi har allt i Vaggeryd så är det kul ändå att komma bort ibland. Vi träffade Victoria Stenkula som driver Malmborgs Lilla. Hennes man är mest på deras stora Malmborgs Konditori som är större, det ligger på Hovrättstorget. Fick reda på en nyhet av Victoria som inte kommit ut än men jag fick skriva om detta. Dom kommer snart att driva ytterligare ett Café, dom tar över Café Lindström på Torpa och det blir invigning 5 augusti. Det var så roligt att Victoria var där också, hon var glad att se oss. Vi har ju gått där sen dom öppnade. 

 

   

Här ligger Lindströms som Victoria och hennes man Gustaf tar över. Klicka här för att läsa om Victoria

 

   

Malmborgs Lilla hade en glutenfri glass som såg ut som en pastellfärgad kaka, ni ser ett fat med olika färger i bakgrunden av bilden. Glassen heter "Bubbies". Det är en glass av högsta kvalitet och kostar det så smakar det (gammalt uttryck). Klicka här för att läsa lite utförligt om glassen

 

   

Själva tog vi tryfflar till vårt kaffe. Dom var supergoda. Vi satt där i 20 minuter som är min gräns, fast det går bättre att sitta på en vanlig stol än i bilen. Dynan jag har räcker inte riktigt till i bilen så vi skall skaffa en högre

 

   

Gräddigt med jordgubbar på toppen                       

 

   

Sen gick vi iväg till Röda Korsets Second hand som vi inte kunnat besöka på länge. Jag mådde mycket bättre i går men i dag har jag lite mer ont men jag skall nu ut och promenera och då släpper det lite. Är ändå bättre nu än för en vecka sen så jag hoppas att det bara ebbar ut. På second hand hittade jag en sak som ni skall få gissa på och den som gissar rätt får ett pris. Det blir om några dagar. Det känns skönt att jag nu kan ta mig 4 mil bort men inte så ofta än. I dag skall jag försöka hinna ner till Selma kläder och kolla in deras rea. Vädret går lite upp och ner men solen tittar i alla fall fram ibland

 

 

Ett av banden som brukar spela på Malmborgs Konditori. Jazzstandards, jag har själv spelat in detta klipp. Jag hoppas kunna gå på nästa musikcafé som Malmborgs anordnar. Ha nu en skön dag kära läsare.  

 

 

#Malmborgs #Lindströms #Tryfflar #Bubbies #Jazzstandards

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards