Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 juni 2015

Av Malin wiper - 22 juni 2015 19:00

  

I dag måndag har Selma Kläder stängt men i morgon 10.00 slår dom upp portarna för sommarens "Rea". Jag skall försöka ta mig dit och kolla efter nåt på överkroppen. Nya tunna sommarbyxor har jag redan köpt.  

 

För ett tag sen var jag in och fotade lite men allt går så långsamt nu så jag har inte fått in det förrens nu.

  

Det finns jättefina baddräkter och bikini:s. Här en modell som har kjol så det ingår ett par svarta bikinibyxor till baddräkten.        

 

 

 

#Selma #Rea

Av Malin wiper - 22 juni 2015 14:00

  

Här ser man "Likörhörnan" i vår förra lägenhet. Den har sett lite olika ut men detta var innan vi flyttade därifrån. Glasbordet i mitten har följt med oss till nya lägenheten 


Den fick en ny funktion på vår nya balkong men sen insåg vi att bordet var för litet, men vi ville inte göra oss av med det 


     

Då hittade jag en plats bakom min mans minikontor i hörnet där det passade in tills vidare.  Ville inte bara ställa en blomma på bordet så jag satt lite vinflaskor, godis, karaff och andra tillbehör så det blev som ett litet barbord. Vi har redan ett skåp med glasdörrar där vi har lite finare glas och annat så detta får bli en tillfällig lösning tills vi har städat bort lite mer från vinden och kan ta upp bordet dit. Under bordet satt jag en drinkbok som vi fick från syrran och svågern för ett antal år sedan. Sen har jag satt en mindre bok som vi köpte i Italien som handlar om tilltugg.

 

   

Vi har lite compact living just nu när vi har ett rum mindre. Närmare bestämt 3 funktioner i ett rum, tur att vardagsrummet är så stort. Vi skall skaffa en vikskärm som vi kan sätta över öppningen till min mans kontor när vi har gäster.   

 

   

Discolampan som jag fick av min son för nåt år sedan satt jag i mitten på bordet. Den har stått på vår öltunna förut men där har vi nu en lampa. Discolampan kan man tända när man vill ha lite festligare. Jag skall bara försöka hitta en smalare och smidigare fot till lampan. Det är aldrig för sent att vara lite barnsligt lekfull...                

 

 


Vad passar väl inte bättre när det gäller disco en av discodrottningarna Gloria Gaynor med I Will survive 

 

        

Ett litet glasbord kan som sagt var passa till många saker.  Det står även alkoholfria alternativ på bordet. Vi dricker mer och mer sällan så det kan gå månader innan vi tar ett glas vin men då smakar det bra till passande mat. För det mesta dricker vi Rudenstams mousserande cider med isbitar i och det känns faktiskt som att dricka ett glas vin, sån hög kvalitét på deras drycker. Bakom vår soffa har vi rätt bred gång så jag kallar det "Galleriet" eftersom det hänger tavlor på rad där.                                 

   

   

Jag fick tag på vinet som har en fjäril som motiv på flaskan. Systemet i Skillingaryd hade bara det röda vinet men det finns även i vitt. Det heter "Spring Village merlot". Klicka här för att läsa om vinet. Jag skriver om vinet så fort jag testat detta        

 

 

Nu önskar jag er en härlig dag trots lite kyla med en del solglimtar. Hoppas ni haft en fin midsommarhelg.   




#Glasbord #Discolampan #Minikontor #Merlot #Gloria


Av Malin wiper - 22 juni 2015 08:00

     

Mr T förtäljer: 

 

Vid ett ärende in till Jönköping såg jag denna fantastiska Oldsmobile Dynamic 88 från 1964. Jag är inte säker men den verkar vara något sänkt. Visst är det härligt när man ser dessa vidunder, över 50 år gamla, glida runt och mullra. 


  

Oldsmobile Dynamic 88 från 1964 

 

P-platsen räcker faktiskt inte till i längd. 

 

  

Riktigt skön röd färg och fint kromad.

 

 

Hemmings Daily


  

Detaljerna ger liv i fronten


  

Udda placering av modellnamnet                

  



#Oldsmobile #Mr #Modellnamnet #Kromad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards