Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 juni 2015

Av Malin wiper - 20 juni 2015 13:00

   




Här ser ni det fina kompetenta krögarparet Anne & Owe Gräsman som driver Spis Restaurang I Vaggeryd. Sist min man och jag var dit så frågade jag om jag fick fota hela Restaurangen innan matgästerna dykt upp. Det gick bra och nu har jag lyckats göra iordning alla bilder som jag tar med. Klicka här för att se vad det stod att läsa i Jönköpings Posten 2013 då dom öppnade sin restaurang    

  

   

Bild från själva inomhusdelen där man ser nästan hela restaurangen från ingångssidan. Dom har en sån snyggt estetisk färgsättning så allt passar ihop och ger en helhet

 

 

                                                                                          

                       

 

  

Det är alltid fint uppdukat, rent och fräscht och maten är så god och vällagad så det har blivit en lunchrestaurang att räkna med. Dom har dessutom "After work" emellanåt och lite annat på agendan. 

 

      

Salladsbordet väl organiserat och på en vagn bredvid kan man hämta kaffe och hembakt kaka

 

    

   

Sen gick jag ner för att fota den nya inomhusaltan som går i samma stil. Det är jättemysigt att sitta där och titta ut. 

 

  

Här ser man att altanen fortsätter men då utomhus, väldigt praktiskt med två alternativ 

 

   

Vy från utomhusaltanens sida in mot den inbyggda, så stilfullt               

 

 

Vi har verkligen fått en gourmérestaurang till "Vår lilla stad" dessutom är personalen också en trevlig bekantskap med sin proffsighet och vänlighet. Det är så roligt att krögarparet kommer ut emellanåt och pratar med gästerna. Det blir en extra touch på det hela.

 

Ett av soundtracken till filmen No Reservations. En film jag sett själv och den osar av matlagningens konst, man kan nästan känna smakerna när skådespelarna lagar gourmémat. Här sjunger Paolo Conte Via Con Me

 

 

I nästa inlägg kommer lite bilder från några maträtter vi ätit där på sista tiden.  

   

 

 

#Spis #Gräsman #Vår #Gourmé #Paolo #Reservations                      

                             

Av Malin wiper - 20 juni 2015 09:00



     





  

I går på Midsommarafton så hade vi tänkt sitta och äta på balkongen men det var alldeles för kallt så vi satt i köket istället. Vi åt olika sillsorter och lax som jag gravat själv. Till laxen åt vi en gravlaxsås från Vägga Rökeri AB, den var väldigt god, hade fin färg och var lagom tjock i konsistensen. Till sillen, ägg och en räksallad med romkorn, också väldigt god

 

Lagunitas Pale Ale New Dog Town Heter detta ale som vi verkligen uppskattade. Fruktig mango känsla, spritsig, blir gott citrushumle sträv mot slutet, Mycket god.
"Ofiltrerat" finner andra smaker.
 


  

Sleepy Bulldog Pale Ale från Gotlands Bryggeri heter detta lite mörkare ale. Kort, stum lite fadd smak, ingen favorit. Mina smaklökar klarar nog inte finare nyanser för så här tycker "Ofiltrerat".   


  

Denna fantastiska Matjes fanns på ICA 3 st för 10 kr. Makalöst prisvärt. Klädesholmens matjesill  

  

Till detta klipp hör ni sång av Mark Knopfler




#Pale #Bulldog #Matjesill #Gravlax #Ägg #Mark

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards