Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Acleja Blomsterhandel i Vaggeryd...

Av Malin wiper - 16 juni 2015 08:30


    

      

Vi bestämde oss för att använda oss av vårt gamla campingbord på balkongen istället för det lilla glasbordet som är alldeles för litet. Här kan tre sitta i soffan och en på kortsidan av bordet. Campingbordet går att fälla ihop och är nog från 1960-1970-talet. Det fanns kvar i vårt egna hus när vi flyttade dit och då hade vi det på altanen. Sen gick vi iväg till Acleja Blomsterhandel Interflora Fresh  för att köpa lite blommor till väggen bakom och nu har vi fått upp dessa. Vi skall klä om sofflocket med nåt tåligare tyg                     

 

   

Så här ser dom flätade hängarna ut        

 

     


Vi köpte även blommor till så det ser ut så här på nära håll. Det blev jättebra så det finns mycket att välja på hos Christians fina blomsterbutik och man får skynda sig för det är en väldig åtgång på allt. Soffan skall få kuddar när vi hittar nåt passande, det blir även nåt högt på golvet för blommor så det blir lite mer ombonat.  Nu skall vi även köpa fler blommor till andra sidan där vi har en hylla    

 

   

När vi ändå var där så fotade jag lite blommor och annat. Här en bukett som Christian satt ihop till en kund. 

 

 

Färgstarkt och snyggt             


 

   

Här har jag varit ute på dera uteställe där dom har växter för uteplatser. Påhittigt att sätta blombrickan på två krukor, men deras fantasi verkar aldrig ta slut.

 

   

Dom har fått hem såna snygga flaskor i olika storlekar och fägnyanser. Sen är det knutet snören upptill så dom ser jättefina ut. Tyvärr så har kameran börjat strejka så bilderna är inte så glasklara som jag skulle vilja. Vi fick tyvärr fel på bilen igen och sånt måste man åtgärda först

 

   

Här ser man två olika storlekar och i en blå snygg nyans, det finns även i brunaktig nyans. Jag är sugen på en sån också att ha på campingbordet, än om jag redan har två ölflaskor i liknande modell men dom kan jag sätta på hyllan istället. Dom är inte så dyra  


 

  

Dessa vaser var jättefina i två olika nyanser, det är en sån vas som är tidlös i sin utforming och mönster. Jag har sån lust att köpa en själv och priset är 99 kr. Den har en liten "retrokänsla"

 

  

Dom har såna här fåglar i plåt i både mörka och vita  spräckliga. Vi har köpt en sån liknande lite hög som vi skall ge bort. Snyggt till en som har trädgård eller altan att sätta mellan blommor, passar även inomhus

 

  

Den här fina fudgekartongen fick jag av Christian

 

   

En sån här kruka har vi själva och dom finns i olika storlekar   

 

 

 

 

           

 

#Acleja #Christians #Hängarna

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

16 juni 2015 12:39

Vad fint ni gjort det på balkongen! Ser mysigt ut :-) Grattis på bröllopsdagen i efterskott! ♥
I år har min särbo semester i augusti och jag bara SKA få till det så vi kommer och hälsar på er! I år måste det bli av! Det var så länge sen vi sågs nu.
Kram till er båda från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 juni 2015 13:47

Kul att du tycker det, fast det tar lite tid att få till det men till slut så.

Vad kul om ni kommer och hälsar på, det var verkligen alldeles för länge sen vi träffades. Det har kommit nåt emellan jämt och hälsan har inte varit den bästa och inte heller ekonomin. Vi hade velat komma till Göteborg också

Ha en fin dag
kram till er båda också

kramar

 
helga

helga

16 juni 2015 15:43

Ni har så bra smak och gör så fint när ni ändrar om. Härligt med alla blomster den här årstiden!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 juni 2015 15:49

Tack snälla du. Man får göra det bästa efter förmåga och tillgång. Vi köpte fler blommor i dag. Ni har sånt fint lantställe.

Ha det toppen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards