Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Malin wiper - 15 maj 2015 18:00

 

                                                                                                                        Rower car chair 



  

Jag ställde en fråga ang denna bil i ett inlägg från Riksettanrallyt som ni kan läsa här. Ville veta bilmärket och den som kunde svara på detta hade ett pris att vänta. Nu har jag fått en kommentar ang detta från Elisabet vars man Lars som äger bilen  meddelade att det är en Rover 3500 V8 från 1974. Jag blev jätteglad för att få detta svar och jag fick ett erbjudande om att ta en tur i bilen...  för i inlägget skrev jag att det skulle vara en höjdare att åka en tur i denna bil. Tusen tack snälla ni, jag blev jätteglad och vill gärna åka en tur för att känna känslan. Ringer dig till veckan för att bestämma en tid. Just nu har jag svårt att sitta längre stunder men jag gör allt för att bli bättre i ryggen. Priset delar jag ut i samband med åkturen och då får ni läsare ta del av detta. 


Chuck Berry med Riding Alone In my Automobile

 

 

Guitar chair 

 

 

Det kommer fler bilder in från Riksettanrallyt lite senare eftersom jag satt in lite annat emellan


#Rover #Elisabeth #Lars #Tävling #Chuck

Av Malin wiper - 15 maj 2015 12:30


  

B.B King en blueslegend har gått ur tiden. Han dog i går i en ålder av 89 år, det känns sorgligt än om han fick leva länge. Han musik kommer att leva vidare och det känns trösterikt. Jag är en stor bluesälskare än om jag njuter av många genrer och har svårt att hålla mig till en sorts musik men bluesen står mig varmt om hjärtat. Jag har haft förmånen att lyssna och möta många bluesmusiker i slutet av 1970-talet och det har berikat mitt liv. Jag har så många signerade foton så jag har tänkt att göra en vägg med bara bluesgubbar och gummor. B.B King behöll sin fantastiska röst och känsla ända in i det sista.


Klicka här för att se vad jag skrev senast om B.B King.  

 


B.B King med The Thrill Is gone. Klicka här för att höra hur han lät med samma låt 2010. Detta är en av mina favoritlåtar med honom. Önskar bara att man hade haft möjlighet att se honom live på nån konsert. Hela klippet bör ses för det går igång efter ett tag så man får gåshud över hela kroppen och bandet bakom honom är helt suveräna 

 

   

 

   

 


 

 

#King #Blueslegend

Av Malin wiper - 15 maj 2015 08:33

 


En FORD THUNDERBIRD SPORT från 1962. Gillar bilens linjer som osar av estetik. En sån skulle jag själv inte säga nej till. Klicka här för att komma in på en sida och se denna bil från olika vinklar 

 

   

 

Klicka här för att komma in på Skillingaryd.nu och läsa om Rallyt och se mer bilder och klipp 

 

Klicka här för att se ytterligare ett klipp på Ford Thunderbird  


  

Också denna en elegant bil som skulle vara kul att åka runt i och bara njuta. Tyvärr glömde jag fota skylten så jag vet inte vad det är för bilmodell. Den som ger mig uppgifter angående denna bil vinner ett hemligt pris. Det är bara att skriva en kommentar och den som kommer först vinner


  

En röd skönhet med lite mer utdragna linjer och en elegans som bländar. Det är en urtjusig PONTIAC GRAND PRIX från 1977          


  

Här ser ni en Volvo P1800 från 1970. Ja vad säger man alla är snygga på sitt eget vis, så även denna som känns lite James Bond

 

  

Saab tidlös elegans


Tyvärr tar det sån tid att fixa ett inlägg för mig nu när ryggen krånglar så det blir inte nån fart i bloggen på ett tag. Jag får dela upp allt.  Solen skiner i dag och det det är så grönt och träden spricker ut i full blom, i dag på morgonen var det 11 grader på vår balkongsida. Min man arbetar i dag men sen är det ledigt igen. Hoppas ni har några bra dagar att njuta av i vårvärmen. Ha det bra kära läsare

 

 


Fortsättning följer med del 3.................... 

 

Cyndi Lauper med låten I Drove all night 

 

 

#Riksettanrallyt #Ford #Pontiac #Cyndi

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards