Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Malin wiper - 13 maj 2015 16:00

  

Min man och jag var på bilmässan Elmia i april och då köpte vi några saker bland annat denna affisch med Volvo Amazon som motiv. Klicka här för att komma in på ett av inläggen. Nu har jag ramat in den och hängt den på en vägg och det kan läsas längre ner i inlägget, det blev lite rörigt precis som i mitt huvud...   

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 

 

   

Denna tavla satte vi in i badrummet på en tom plats men den är alldeles för blek för dessa vita väggar.  Det är en akvarell och motivet är från Stenö Havsbad i Söderhamn.

 

Klicka här för att se vart tavlan hängde i förra lägenheten och hur vi möblerade om i köket ständigt  

 

  

Volvo Amazon är min mans favoritbil och en av mina också. Klicka här för att komma in på ett inlägg som jag skrev 23 september 2014 då vi var på invigning av Molidens Nostalgimack och dom avtäckte en urtjusig Volvo Amazon

 

   

Vi bytte ut den till affiscen som vi köpte på bilmässan men senare skall vi köpa en annan ram där passepartout är lite vitare och passar bättre till motivet. Badrummet som vi har nu är så litet så jag fick stå i badkaret för att få en bild på lite håll, men här har jag zoomat för tavlan såg så futtig ut där den hängde själv. Det ryms ytterligare ett badrumsskåp bredvid som vi skall köpa så fort vi ser ett som passar. Tavlan ser så liten ut men den är rätt stor och det blev en färgklick i badrummet. Det är dyrt att flytta så mycket som vi gjort för man måste alltid förändra, förbättra och köpa en del nytt 

 

   

Klicka här för att se hur vi piffade upp det lilla badrummet som senare skall repareras. Då skall badkar bort och tvättmaskin in. Det ser rätt tomt ut på bilden för alla mina Cult-grejer i porslin har jag tappat i golvet och det ryms inte mycket på detta tvättfat. Vi trivs ändå i  lägenheten för det är inte liv i luckan varje dag. Ser fram emot att få sitta ute på balkongen och njuta med en kopp kaffe eller nåt annat svalkande. Vi har funderat på att köpa ett underskåp till tvättstället om det finns nåt som passar.  

 

   

Vårt förra badrum var så stort så där kunde vi sätta upp ett sånt här fint högt skåp och även ha annan inredning. Då hade vi även fönster så man har fått vänja sig av med den lyxen. 

 

Att få till inlägg nu tar halva dan för jag måste sköta motionen och övningarna för att få bort detta elände i ländryggen. Försökte vara utan tabletter i morse några timmar men fick sån värk så jag var tvungen att ta och det känns inget vidare men måste man så måste man. Hoppas ni har en fin dag kära läsare. Sköt om er...   

 

Paul McCartney med The Back Seat of my car 

 

#Volvo #Bilmässa #Akvaell #Lars #Badrummet #Paul

Av Malin wiper - 13 maj 2015 09:00

                                              

     

Här har det legat många Cafén sen vi flyttade till Småland. Det är på Tändsticksområdet i Jönköping. För ett år sedan öppnade detta Café som heter Café Koppar i ett hus inte långt från Tändsticksmuseet. Dom har fixat så fin uteservering med bra utemöbler och färggranna filtar att svepa om sig en lite kallare sommarkväll. Cadé Koppar är en trivsm plats för riktigt gott kaffe, mat, mys och där man kan välja musiken själv      

 

Klicka här för att komma in på Café Koppar kaffe, vinbar och Restaurang. Klicka här för att läsa vad Jnytt skrev om stället när det öppnade sina portar

  

  

När jag ser ett sånt här rum med en ridå längst in då "går jag igång" som Ernst brukar säga. Jag var tvungen att kolla om det var nån scen bakom ridån men det var bara en stenvägg men det blev en sån härlig atmosfär, och tillför spänning. Dessutom är nästan allt i Cafét i kopparmaterial och det ser verkligen annorlunda och läckert ut.  


  

Min man var lite lustig och frågade om detta var "Singelbord"...  eller laptopbord. Då fick vi reda på att borden kan kopplas av och användas som bricka när man vill hämta mer förtäring. Det var fiffigt


Till och med diskarna framför där man beställer var i koppar 


        

Klickbilder på lite som fanns att äta och jag blev så glad när jag såg att dom hade små snittar, sånt har jag efterlyst. Ibland blir det för mycket med en stor smörgås så då är det bra med en eller några små smakbitar istället. Det fanns även cheescakes i olika former. 


  

Så här låg det i en disk och dom har både vin och ölrättigheter  


  

Ytterligare en sittplats med långa koppar-barbord och kuddar mot väggen


  

Detta tog vi. Jag åt bara laxsnitten och den var otroligt god. Jag tog ett litet glas vin till och min man en alkoholfri öl för han skulle köra hem sen. Det var inte lätt att fota därinne så jag fick inte så bra smörgåsbilder. Min man åt sina snittar med god aptit också...        


  

När vi gick ut så fotade jag från andra hållet på uteplatsen. Då såg jag att den är mycket längre med lite andra bord och stolar också. Det var en trevlig kille och tjej som jobbade där                   


   

#Koppar #Tändsticksområdet #Café

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards