Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Malin wiper - 4 maj 2015 18:00


  

Min man vann första pris 1 maj då Mattias Bokinge skänkte en tavla där lottpengarna gick till Cancerfonden. Klicka här för att se vad jag skrivit förut ang detta. Mattias är bror till Åsa som drivet Ritz tillsammans med Jossan. Här ser ni min glada man som tar emot det fina  priset.        


   

Det är ett foto som överförts till canvasduk. Mattias Bokinge är bildkonstnär. Klicka här för att läsa lite mer om honom. Klicka här för att komma in på hans facebook.               

  

 

 

  

Här ser ni hans signatur på baksidan. Vi funderar på att rama in tavlan med en passande ram, inte så stor men vi vet inte än. Den hänger i min mans kontorshörna synlig då man kommer in i vardagsrummet, den får hänga där ett tag tills vi känner om vi skall flytta på den. Jag är själv väldigt förtjust i konst och det är kul att ha olika sorters konst. Denna tavla passar bra in som motpol till våra andra bildkonsttavlor. Det känns verkligen som vi har ett litet galleri just nu bakom soffan och ända bort till balkongdörren 


  

Ritz fortsätter att skänka pengar till Cancerfonden och nu gäller det glass som man kan köpa för 10 kr

  

Dessa intagande bakelser tornade upp framför oss men lyckades inte få oss på fall...                


  

Fina ljushållare på borden


  

Ute har det regnat för fullt och luften är så skön att andas. Parkdelen har inte fått några bänkar än så man undrar om det kommer ut några i år  

 

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på dessa roliga paraplyer och se hur dom ser ut när dom används. Fattar inte att det inte finns såna att köpa överallt eftersom dom är effektivare när det blåser och skyddar personen bättre. Smart idé fast nackdelen är kanske att man inte ser så bra åt sidorna men det gör man ju inte i huva heller...   

 

  

När denna bil kommer ut på vår gata så vet man att våren är här. Det är en CITROEN 2CV från 1979 

 

Här ser man James Bond (Roger Moore) körandes just en Citroen 2CV i Bondfilmen For Your eyes only. Klicka här för att höra ledmotivet till den Bondfilmen med Sheena Easton

 

 

 

 

 

   

#Bokinge #Tavla #Cancerfonden #Ritz #Bond Citroen #Sheena 

Av Malin wiper - 4 maj 2015 13:00



 



Nu har utlottningen av dörrstoppen avslutats och vi har en vinnare

 

 


 


Här ser ni  min man dra vinnaren i min utlottning av en dörrstopp i form av ett löv. Grattis till vinnaren...  . Stort tack till er andra som var med i min utlottning. Ni blev sammanlagt 7 st.

     




                                         






 




#Utlottning #Dörrstopp

Av Malin wiper - 4 maj 2015 11:00

   

                                                                                                                                   Tiffanys style

  

Nu är det snart dags för musikcafé hos Malmborgs Konditori i Jönköping igen. För musiken står Anders Jonasson Organ Trio. Detta händer 10 maj 14.00 Vi siktar på att kunna gå dit och njuta en stund av härlig musik och en kopp kaffe.  

 

Klicka här för att komma in på Anders Jonassons facebook 

 

Här hör ni Anders Jonasson ensam med sin gitarr. Han är en jättebra gitarrist. Klicka här för att höra se när jag spelat in då vi var där 2014 på musikcafé. Då med gruppen Blå Bossa som också Anders är eller var med i. Klicka här för att höra ett annat klipp från då vi var på Malmborgs musikcafé


 

Snyggt utanför Malmborgs Konditori


#Malmborgs #Anders

Av Malin wiper - 4 maj 2015 07:00

   




  

Nu kan man även beställa sushi på Nha-Trang men endast på onsdagar och söndagar. Vi gillar sushi till tusen blev eld och lågor och har nu testat deras sushi med att beställa 10 bitar, 5 st/man fast jag brukar äta 7 och min man 10 st men just då var vi  så där lagomt hungriga så det blev en avsmakning

Nu känns det verkligen som Vaggeryd är "Vår lilla stad"...  När sushin kommit till stan


  

Så här ser deras sushimeny ut. 


  

Vi blev inte besvikna för det visade sig att dom kunde sin sak när det gäller sushi också. Den var hur god som helst och vi njöt och önskade nästan att vi beställt fler per man. När min man var dit och köpte så kom det flera stycken som beställt just sushi. Han som är kock där är otroligt duktig på det han gör och det ser man på hur länge dom funnits nu i Vaggeryd och hållit den höga kvaliteten hela tiden. 

  

Detta är min mans smakbitar, han fick inga laxbitar för dom tog jag...   

 

Adam Buxton med låten Sushi


  

Här doppar min man ner en med tonfisk i den lagomt salta soyan


 

 

 

 

   

 

 

 

#Trang #Sushi #Adam


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards