Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 maj 2015

Plymouth Plaza på Preem i Vaggeryd...

Av Malin wiper - 2 maj 2015 15:45

  

Detta är en  PLYMOUTH PLAZA från 1957. Såg den tanka på vår Preemmack och kunde inte låta bli att fota bilen. Med ägarens tillåtelse så dolde jag inte nummerskylten. Jag blir alltid glad när jag ser såna juveler till bilar och jag gillar färgkombinationen på denna bil. Inne i bilen satt två blondiner och killen som ägde bilen sa att dom var på väg till bilträff i Tibro.

 

 

                             

 

 

Plymouth Plaza är en bil som producerades av Plymouth uppdelningar av Chrysler Corporation från 1954 genom 1958 års modell. Klicka här för att läsa mer


  

Jag önskar att man hade en sån här bil men vi är ju urusla både min man och jag på att fixa med gamla bilar så det är helt uteslutet än om Svenska spel skulle ringa. Jag har själv haft 3 gamla bilar, Saab 96 V4, Austin Healy Sprite (med min första man) och en volvo herrgårdsvagn 145 som jag köpte helt själv och var bara min. Volvon köpte jag på Överskottslagret i Sundsvall på 1970-talet men bilen har jag för mig var ny 1968. Det var en gammal polisbil som var rätt häftig för alla larm fanns kvar i bilen och den hade specialstål på dörrarna invändigt och speciella handtag för att skydda bilen. Den hade varit svart/vit men den svarta färgen var kvar och det var ovanligt med svarta 145 på den tiden.


Klicka här för att se ett klipp på Volvo 145 polisbil


 


Buddy Holly en musiker från 1950-talet här med Oh Boy. Buddy Holly var en amerikansk musiker som föddes i Lubbock i Texas 1936 och dog 1959 i en ålder av 23 år, dödsorsak flygolycka 

 


  

Jag fick en bild på killen som äger bilen och han var så glad och trevlig     


  

Dessa gamla klassiker är som konstverk utefter vägarna och jag kan inte säga det nog mycket: Tack för att ni bevarar och sköter om dessa bilar så vi andra får njuta av dom efter vägarna 




#Plymouth #Blondiner #Kille #Preem #Buddy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards