Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 april 2015

Av Malin wiper - 27 april 2015 17:00

  

I lördags åkte vi iväg till Skogskyrkogården för att besöka min pappas grav. Det är så vackert och idylliskt där, här går vi förbi en liten oas med bänkar och en fontän. När pappa begravdes så var han bland dom första där men nu har det växt så det knakar med gravstenar.

 

   

Pappa har en liggande gravsten och när vi kom så hade påskliljorna syrran och svågern planterat växt sig så stora och fina, dom lyste som vitgula solar mot oss, sen var det även små påskliljor runtom. Vi köpte med oss lite blommor också att plantera. Här tar min man första spadtaget 

   

  Det är flera hjärtan på stenen men jag hittade även ett tungt, kraftfullt hjärta på pinne att sticka ner.

 

   

Här har vi gjort plats för blommorna       

 

   

Det blev fyra krukor framtill och två vita på sidan. På vänster sida sa syrran att det redan finns lökar som kommer upp varje år

 

   

Det håller på att spricka upp fler knoppar av dom gula med lite orange i. 

 

 

Jag brukar stå kvar en stund och prata med pappa. Pappa gillade att pyssla ute och göra snyggt, kom ihåg när vi hade sommarstuga och han höll på ständigt för att gräsmattan och landen skulle vara klippt och rensade. Han gick ofta med lien på en udde så vi kunde befinna oss där också så det blev grillat många gånger på denna udde. Sen tog vi en fika innan vi åkte tillbaka till mamma. Det blev många fika i helgen så nu är det stopp och belägg som gäller.  

 


Till pappa! Ben Webster med Over the rainbow   

 

 

 

#Skogskyrkogården #Påskliljor #Pappa #Ben

Av Malin wiper - 27 april 2015 12:00

 


Detta händer 1 maj 09-13 på Ritz Konditori. Vi kommer att gå dit och både fika och skänka en slant till Cancerfonden (Carinas fond). Fattar inte att det redan gått 5 år sedan Åsa och Carina tog över Ritz Konditori. Sen hände då detta med att Carina gick bort och det var och är så tragiskt. Åsa miste sin delägare och bästa vän, det är verkligen sorgligt. Jag kan sätta mig in i detta för jag miste själv en god vän i cancer för 24 år sedan och det kom som en chock. Tänker ofta på Carina.

 

 

        

 

Här ser ni Carina 5 december 2010. Vi saknar dig

 

 

 

                          

 

                                  

 

 


 


 

 

 #Ritz #Carina #Cancerfonden

Av Malin wiper - 27 april 2015 08:00

  

På fredag eftermiddag blev vi bjudna på grillat hos syrran och svågern. Min svåger Mr K är en van och duktig grillare och här ser ni fläskkarre på grillen 

 

Här kommer en låt med Status Quo till grillmästaren själv Mr K som även sett denna grupp live i Göteborg några gånger

 

  

Axa passade på att stretcha  mellan sina lekar med bollar och annat...   


  

 Här visar Mr K upp den färdiggrillade fläskfilén. Vi är inte bortskämda med grillat så vi såg fram emot detta och det luktade ljuvligt...   


  

Katten Pip-Larsson satt och njöt en stund utanför altan innan han gav sig ut på äventyr. Katten Nisse fick jag ingen bra bild på och sen fotade jag inte så mycket som jag brukade. Måste lugna ner mig lite, jag är bara för mycket...   


  

Då var det dags att sätta sig till bords


  

Till köttet serverades otroligt god klyftpotatis


  

Här har jag fotat av min mans tallrik och till allt fick vi även en tomatsallad, kokta ärter blandade med stekta champinjoner och en kall sås gjord på färskost, citron och cremé fraiche som var jättegod, den skall vi göra själva plus ärtblandningen    

 

   

Jag blev så sugen på vin och dom hade en liten flaska med rött vin som hette Tomasi  Graticcio. Mr K och min man drack öl och syrran vatten för hon går på värkmedicin. Vinet var otroligt gott till köttet, sammetslent så det kan jag rekommendera.  

 

Det blev ingen bantning precis för efterråt fick vi glass med hemmagjord chokladsås. Den smakade verkligen choklad och sån som jag gillar lite mörkare 


  

En kruka som stod en bit från en blomsterbutik i Kinna 

 

Välkommen till en ny helt fräsch vecka med nya upplevelser. Ta hand om er därute i verkligheten...   

 

 

#Grillat #Fläskfilé #Vin #Pip #Axa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards