Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 april 2015

Av Malin wiper - 16 april 2015 14:00

                                


    


Jag har sett en film som heter Cuban Fury, det är n brittisk romantisk komedi från 2014 i regi av James Griffits. I rollerna ser vi Nick Frost, Rashida Jones, Chris O'Dowd, Ben Radcliffe , Ian McShane mfl 

 

Tidigare teen salsa mästaren Bruce Garrett ( Nick Frost ) är nu en ingenjör. Bruce gav upp dans efter att han blev brutalt mobbad av äldre pojkar. När han får reda på att hans nya chef, Julia, ( Rashida Jones ) brinner för salsa dans, bestämmer han att det enda sättet han kan vinna henne över är genom att åter behärska konsten att dansa. Han söker upp sin gamla lärare Ron ( Ian McShane), som tvingar honom att konfrontera de skäl han slutade dansar i första hand. Han kämpar med låg självkänsla, samt en medarbetare och rival, Drew ( Chris O'Dowd ), som ständigt dominerar uppmärksamhet av sin chef Julia som de är båda intresserade av att förföra. Med hjälp av sin salsa klasskamrater, lärare, och hans tidigare danspartner, hans syster Sam ( Olivia Colman ),  får Bruce upp modet att lära om alla hans "rostiga" danssteg och att återta sin förlorade "corazón" (hjärta), inte bara för dansen men för sitt liv   

 

Detta är en måbrafilm som ryker av salsarytmer och är både humoristisk och har ett stänk av drama och sorgsenhet i grunden. Man tycker så synd om huvudpersonen som inte anses passa in i ramarna för hur en dansare får se ut. Utseendefixeringen är ju ett ständigt dilemma som förstör mycket och varför skall alla se likadana ut, hur roligt är det?. Rytmen sitter inte i hur lång, kort, tjock, smal man är.  Denna film var uppfriskande och jag gillar såna här rytmer så jag lutade mig tillbaka och bara njöt av filmen        

 

Jag ger filmen 3 salsadansande par av 5 möjliga i betyg 

 

         

         

 

#Cuban #Salsa

Av Malin wiper - 16 april 2015 09:00

              


Min man var till läkaren i går och efter att läkaren lyssnat på lungorna så sa hon att det lät lite konstigt på ena lungan men hon kunde inte förklara detta utan han skall få gå på Drop in röntgen Värnamo sjukhus i dag. Sen skall han få en spirometri som även jag har gått igenom efter en jobbig förkylning då lungfunktionen gick ner lite men efter att ha fått använda en inhalator i några veckor så var jag helt bra igen. Min man fick även ett slemlösande medel. Dom tog också lite blodprover och syresättningen i blodet. 

 

 

Klicka här för att komma in på bloggen Husmorstips  

 

 

Jag fick en kommentar från SmålandsJenny där hon tipsade om att sätta en lök i vatten och ställa under sängen...    Det kan tydligen lindra och varför inte testa. Tydligen skall man skära löken i några bitar och lägga den i en skål med vatten och sättas vid huvudänan. Fick även ett tips från min bloggvän Pisan /vän att varm stark saft kan lindra...    

 

I går pratade jag med min vän Kristina och fick även lite healing av henne. Jag är så känslig och mottaglig så mig går det att heala över telefon. Efterråt så kände jag mig mycket bättre i halsen och min man sa att jag lät lite mer som förut på rösten och jag behövde inte anstränga mig lika mycket. Oro och grubbel hade satt sig just där. Under tiden hade vi ett givande samtal också. Det finns många olika slags healing och denna har inget med religion att göra, jag tror inte på nån gud. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Jag tror healing kommer att bli accepterat så småninom som behandlingsmetod, titta bara på akupunktur som förut ansågs flummigt nu kan man få det på Vårdcentralen.  

 

 

Jag åker med min man till sjukhuset och eftersom det är drop in så får man nog vänta rätt länge antar jag, jag vill inte att han skall köra själv när han får såna hostattacker. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot. Hos oss var det regn i går men nu skiner solen  Helgen är snart här igen!!!!!!  . Stoppa tiden jag vill hoppa av...    

 

 

 

#Lök #Hosta #Jenny 

 

Av Malin wiper - 16 april 2015 07:45

  

Denna kommentar fick jag från en tjej som heter Izzie. Klicka här för att komma in på hennes blogg:


Jag har precis startat en hemsida och det kommer ta ett tag innan jag kommer igång med organisationen. Men snälla var med och sprid den! Den är till för ungdomar som inte vågar eller känner sig förstådda av en vuxen. Det hade varit så kul om andra ungdomar ville vara med mig och hjälpa dessa ungdomar. Hos oss ska de kunna prata med en jämnårig, kanske hitta någon som varit med om något liknande, få tips och råd och känna sig förstådda. Om vi lyckas med detta kan vi göra en förändring och minska självmordsstatistiken bland unga. 


Klicka här för att komma in på hennes hemsida som är under uppbyggnad


Snälla var med och sprid! Jag vill verkligen att detta ska gå igenom och att så många som möjligt vill vara en del och hjälpa till!! 

 

                   


Ungdomar har det inte lätt nu för samhället sviker dom och trots att jag är äldre så ser och hör jag ändå vad som händer. Skyddsnät raseras och dom har ingenstans att vända sig. Det är ett stort misslyckande att inte se till att ungdomarna får den hjälp dom behöver. Samhället gick långsammare förut och vi hade skolsköterskor men dom är borttagna. Visst var det problem förr också men jag kom ihåg att man pratade med sin bästis. Numera är så mycket fasad så det blir inte på samma sätt. 

 

 

#Izzie #Hemsida #Ungdomar 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards