Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Fjärilar på ett skärp...

Av Malin wiper - 15 april 2015 16:00

  

I mars månad fick jag ett paket från USA med dessa vackra fjärilar från min bloggvän Helene som bor i USA men kommer från Småland. Klicka här för att komma in på det inlägget. Eftersom det är klämmor baktill på fjärilarna så tänkte jag att jag skulle sätta dom på ett band och hänga på en vägg. Fast jag var inte riktigt säker så jag har funderat lite på detta 

 

   

Sen kom jag på att jag kunde använda ett skinnskärp och tog detta som jag vet att inte min man använder. Jag har rätt många själv men dom är nedpackade på vinden. Detta skärp får duga tills vidare men jag skall kolla efter nåt mer passande och då byter jag bara ut skärpet        


 

   

Så här satt jag fast fjärilarna på skärpet (bältet)

 

   

Jag hängde dom bredvid sovrumsgardinen eftersom dom är i samma färgskala som fjärilarna. Där var det tomt just nu eftersom jag flyttat drömfångaren jag fick från Annelie till en plats ovanför sängen.         

 

   

Så här ser det ut på håll. Tyvärr är kameran helt väck nu så jag kämpade för att få en klar bild

en det ser otydligt ut. Det blev bättre än jag trodde och från sovrumsdörren så ser man den direkt. 

 


  

Dessa två vackra hängen har jag fått av Helene förut, dom hänger bredvid vårt bröllopsfoto och passar så bra där

         

 

 

#Fjärilar #Helene #USA #Skärp

 
 
issa

issa

15 april 2015 19:18

Hej!
Jag har precis startat en hemsida och det kommer ta ett tag innan jag kommer igång med organisationen. Men snälla var med och sprid den! Den är till för ungdomar som inte vågar eller känner sig förstådda av en vuxen. Det hade varit så kul om andra ungdomar ville vara med mig och hjälpa dessa ungdomar. Hos oss ska de kunna prata med en jämnårig, kanske hitta någon som varit med om något liknande, få tips och råd och känna sig förstådda. Om vi lyckas med detta kan vi göra en förändring och minska självmordsstatistiken bland unga. Hemsidan: http://hjalpfordig.webnode.se/

Snälla var med och sprid! Jag vill verkligen att detta ska gå igenom och att så många som möjligt vill vara en del och hjälpa till!!

http://www.izzieblue.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 april 2015 20:35

Hej!

Klart jag vill sprida detta men jag kommer in på din blogg för jag har lite frågor. Tråkigt att samhällsklimatet är så hårt nu så ingen får den hjälp dom behöver av det vuxna samhället. Det var länge sen min son var barn så jag har ingen stor insikt i detta men jag har förstått att skyddsnät inte funkar och att fler ungdomar begår självmord och det är inte acceptabelt. Det är som du säger bra att kunna prata med en jämnårig som gått igenom liknande saker.

Sköt om dig
Vänlig hälsning
Malin

 
Anna-Karin

Anna-Karin

15 april 2015 20:13

Tjusigt! Fjärilarna passar fint till gardinerna. För mig är fjärilen en symbol för själen. Jag har en fjäril i headern i min blogg. :)

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

15 april 2015 20:40

Jag har blivit lite besatt av fjärilar sen jag fick detta med sköldkörteln. Den ser ju ut som en fjäril och nu har jag mist en vinge men är glad att en fick vara kvar.

Det låter bra att den är symbol för själen. Då skall jag kolla i din blogg efter fjärilen

Ha en fin kväll
kram Malin

 
issa

issa

15 april 2015 20:48

Hej! Tack för din kommentar! Du får sprida länken hur du än vill. Målet är att så många som möjligt hittar till sidan och vill ta del av den :) Så sprid till familj, vänner, andra bloggar/hemsidor, du får gärna lägga upp kommentaren jag skickade :) Tack för att du är med och gör skillnad! Betyder jättemycket!

Ta hand om dig! Kram! <3

http://www.izzieblue.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 april 2015 21:04

Tack för ditt snabba svar. Då sätter jag både in din kommentar och sen fixar jag en länk permanent länk och sprider sidan till folk runt mig

Bra initiativ av dig

Ta hand om dig själv också

Malin

 
issa

issa

15 april 2015 21:12

Tack så hemskt mycket! Så glad att sidan får så positiv respons! Känner att vi unga behöver finnas för varandra och visa att ingen är ensam! Tack!

http://www.izzieblue.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2015 07:38

Din kommentar kommer snart in i min blogg. Ni unga behöver verkligen finnas för varandra och jag tycker att dom vuxna svikit

Ha en skön dag
Hälsning
Malin

 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

15 april 2015 22:54

Vad fina dom är. Du kan ju sätta dom på skärpet. Har skickat ett E-mail till dig.

http://miamiamia.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2015 07:41

Kul att du gillar dom. Jag har satt dom på skärpet och sen på väggen.

Då går jag och kollar mejlen

Ha en fin dag
Malin

 
Christina

Christina

16 april 2015 10:47


Vilka underbara fjärilar. Hade också blivit fina i en spetsgardin.

Christina

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2015 10:50

Vilket bra tips Christina. Nu blir man ju sugen på att skaffa såna gardiner ;) vi måste ha ett ombyte i sovrummet. Sen vi flyttade så har vi inte många som passar i dessa fönster som är stora och nya.

Skall kolla efter spetsgardiner när jag är i storstan. Förut hade vi sånt här men tyvärr har butiken lagts ner

Ha en skön dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards