Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 april 2015

Oldsmobil och lite runtomkring...

Av Malin wiper - 12 april 2015 12:00

   



  

Sen fick vi komma in på Ulfs fina verkstad och där stod en Oldsmobile från 1955 som han höll på att arbeta med. Den kommer han att få färdigt den till i sommar. Vi fick lov att komma dit och kolla upp hur det utvecklar sig och jag skall försöka vara på plats då han premiäråker den tjusiga bilen. Han berättade hur han fick tag på denna bil och vet även vilka den tillhört och allt runtomkring. Tyvärr hade jag inte papper och penna med mig så jag kom inte ihåg allt men paret som ägt bilen dog för några år sedan och dom blev långt över 96 år gamla. Sen tog ett av deras barn över bilen och sen kom Ulf över den efter många om och men.


  

Jag gillar den blå färgen som har en tilltalande färgton. Han skall till sist putsa upp den.


       

Klicbilder


  

Alla detaljer är så snygga motför dagens bilar som ser nästan likadana ut. Jobbet dessa entusiaster lägger ner är beundransvärt 


  

Bilstolarna är inlämnade för omklädning och Ulf visade upp riktigt skinn och i färger som dom skall kläs med. Ursnyggt säger jag bara.


  

Ninety nine står det baktill på bilen 


  

Sen fick vi komma in i ett annat rum och där hade han ett helt bord fullt med skruvar, muttrar och annat som skall sitta i bilen, allt i orginal som han snyggat till och eloxerat 


  

Han drog av presenningen så vi fick se bilden bakifrån


  

I rummet där han hade många av annat som skall in i bilen så fanns dessa höga barstolar i 1950-talsstil. Ovanpå ett skivalbum för singelskivor och EP-skivor. Sånt var det länge sen man såg men jag vet att vi hade nåt sånt hemma då jag växte upp


   

Klicka på bilderna så blir dom större


Från min tändarsamling. Bild 1 tändare som fanns i gamla bilar, man drog ut den från panelen och då var den glöhet så man kunde trycka cigaretten mot tändaren. Bild 2 kamera från den tiden. Bild 3 små tändsticksaskar med äkta äkta svavel så dom luktar på ett visst vis


  

I ett annat rum längre in så låg många av orginaldelarna så snyggt upplagt för att sen monteras på bilen. Cromet glänste så man nästan blev bländad.  

 

   

Utanför hans verkstad kan man se resterna av ett fundament till den linbana som förr fanns till torvmosse. Av dessa hade han gjort en formation och på stenarna skall han sen göra hällristningar och allt lyses upp på kvällen med strålkastare. 

 

 

Det är inte slut med detta för Ulf har andra projekt på gång också men det tar vi sen när det är aktuellt. Tack Ulf för att vi fick en härlig upplevelse...  




#Oldsmobil #Flakmoped #Kromet #Fundament Barstolar #Bar #Tändarsamling #Ulf

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards