Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 april 2015

Av Malin wiper - 11 april 2015 18:00

                      


  

 I dag skulle vi egentligen ha varit inne och fixat hemma och jag skulle sy klart en sak men vi blev så rastlösa så vi tog bilen och åkte ut. Vi ville inte till storstan utan tog dom små vägarna där det alltid dyker upp nåt att kolla på och det händer saker som inte motorvägarna kan bjuda på. Fast dom är bra när man har bråttom och resan bara blir en transportsträcka. Om man vill ha avkoppling och bara få skönhetsupplevelser som gör att man känner lycka då skall man ta dom små vägarna och min man som är en bra kartläsare hittar många såna. Sen jag blev utbränd så har naturen betytt mer och mer och jag har upptäckt sånt jag inte såg förut. Jag förlorade en del men fick annat istället. 

 

   

 En traktor med hölass dyker upp framför oss och bara det är en skönhetsupplevelse 

 

   

En kille på en gammal Puch moped var ute och åkte, jag stoppade honom och frågade om jag fick ta en bild på moppen, det fick jag men den unga killen ville inte vara med.

 

   

I samma område fanns denna gamla rostiga bensinpump att skåda. Kul när folk tagit tillvara på gamla saker och använder dom på sina tomter så vi andra kan få njuta av åsynen.

 

   

Vi körde vidare och såg några hästar som stod och åt.

 

   

På en annan gård gick flera hästar omkring och myste och åt. Denna var otroligt vacker

 

       

Klickbilder

 

     

 


The Rolling Stones med Wild Horses. Klicka här för att höra en äldre version med dom

 

   

Vi träffade på lite får också utefter vägen

 

   

 Min man får ofta stå så här och vänta på mig utefter vägar medans jag fotar. Senast till hösten skall jag köpa antingen en systemkamera eller en sån som finns på min mans arbete, en Canon G1 x för den är suveränt bra och har en fullstor sensor 

 

   

Gamla traktorer gillas också   

 

   

   

Gamla rostiga skyltar är så häftiga

 

   

Det är så härligt att såna här gamla byggnader bevaras så dom inte försvinner helt ur naturrummet  

 

   

När det sen helt plötsligt dyker upp nåt sånt här vid en öde väg på en äng då är lyckan fullkomlig. Nån med humor och fantasi har satt ut denna toalettstol, tvättställ med lampa. Tyvärr så var det svårt att få en bra bild för solen lyste från fel håll och det var ett högt staket så jag kunde inte gå nära och få bild från rätt håll

 

 

När vi sen åkte vidare så dök det upp nåt riktigt häftigt som blev en verklig upplevelse det kommer in in nästa inlägg 

 

 

 

#Rastlösa #Hölass #Moped #Bensinpump #Hästar #Byggnader #Toalettstol #Rostiga 

 

Av Malin wiper - 11 april 2015 15:34

 


Helt plötsligt kom jag ihåg att min svåger fyller år i dag. Jag hade skrivit upp detta i almanackan men glömt att kolla i den på flera dagar. Hjärnkontoret är ur funktion...  . Det är inte ofta jag glömmer sånt och det känns inte bra. Jag ringde upp direkt när det dök upp i skallen och han får sin present till veckan. 

 

 

                      

 

 

Hörde över telefon att du haft en fin dag. Grattis från Malin & Mr T

 

 



Här kommer John Fogerty som är en av dina favoriter. Låten heter Down on the corner

 

 

 

#Svågern #Födelsedag #John

Av Malin wiper - 11 april 2015 13:00

 

Animering lånad av min bloggläsare Lena. Hon skall gå och se Jerry Williams så småningom. Han hade ju avskedskonserter 2013 men har nu tydligen ångrat sig och vill ändå ut och spela för den breda massan och det glädjer man sig över. Det är egentligen bara hälsan som kan stoppa inte en siffra. 

 

     

Jerry Williams kommer att medverka på Rockabilly Night i Halmstad 30 maj. 

 

Han kommer även att höras på Kajskjul 8 i Göteborg från 18 september-19 december 

 

   

Lenas bilder 

 

   

En häftig bil från Elmias Bilmässa som inte kom med i dom andra inläggen 

 

   

Klicka här för att läsa om hur Jerry Williams håller sig i form. Klicka här för att höra en låt från Börsen 1982

 

Jerry Williams & Roadwork med Big Bad Wolf . Det är ett äldre klipp men jag gillar låten för den svänger rejält

 

 

Solen vaknade till vid 08.30-tiden och då vaknade även vi till så vi bestämde oss för att åka ut i naturen och se vart vi hamnade. Jag har lite att göra men det kommer ju fler dagar så varför inte ta tillvara på en en solig dag när man vet att det är aprilväder och vad somhelst kan hända. Hoppas ni mina härliga bloggläsare har en skön och upplevelserik helg att njuta av...   

 

   

Nu har lövsprickningen börjat och min man har fått jättestora besvär med ögonen så vi köpte Lomudal ögondroppar och dom är utan konserveringsedel och såna där endosbehållare. Jag har själv inte känt så mycket än men det kommer nog.  

 

 

#Jerry #Kajskjul #Halmstad #Rockabilly #Roadwork #Lomudal 

 

Av Malin wiper - 11 april 2015 08:00

     

                                                                                                                    Feber ätpinnar, bestick   



I går var jag så trött så jag orkade inte göra iordning lunch så vi köpte hem mat från Nha-Trang som  ligger på gångavstånd från oss, dom har hållit den höga kvaliten på maten alla år dom hållit igång blå kiosken. Det är mest thaimat som take away men man kan även sitta där och äta.  Dessutom är det en vänlig och skön stämning. Dom har även en vanlig kiosk bredvid och på somrarna gör dom iordning en uteplats

   

Så här ser Nha-Trang ut på håll. Matstället till höger och kiosken till vänster


  

För det mesta har vi tagit kyckling med curry eller kyckling med cashewnötter men sen testade vi deras kycklingspett med jordnötssås och det är också suveränt gott. Hög kvalitet på maten som är välgjord och smakar underbart.  

 

  

Man får så mycket mat så en portion räcker till två personer och man blir mätt


      

Nu har dom även börjat med sushi och det är en av mina favoriter som vi äter mycket av periodvis. Fast man kan inte få sushi varje dag utan enbart på onsdagar och söndagar. Det skall vi absolut testa nästa gång.


                   

Klickbilder


Minnesbilder från det vi bodde i vårt egna hus 7 augusti 2009. Vi beställde mat från Nha Trang i form av kyckling med curry. Då vet vi i alla fall att thai-kiosken funnits i denna regi minst 6 år. Till maten  drack vi ett vin som heter Drosty hof. Min man gav mig en present i form av en ny klocka. Den har jag kvar men armbandet har blivit lite slitet..  .  Sen gick vi ner till vattnet och satt oss på vår bänk därnere och kollade ut över hjortsjöån. Ljuva minnen





#Trang #Sushi #Kycklingspett #Jordnötssås  #Minnen  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards