Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 april 2015

Sundsvalla Skivmässa!

Av Malin wiper - 9 april 2015 16:00

 

                                    


Det blir en skivmässa i Sundsvall (min födelsestad) lördag 25 april kl 11-16  Klicka här för att komma in på skivmässans hemsida. Klicka här för att komma in på Sundsvalls musikradio där jag själv blev intervjuad för några månader sen av en proffsig man som heter Janeric Sundquist. Klicka här för att läsa om Sundsvalls Musikradio som hade uppgifter på sin sida ang skivmässan

 

 

 

Rooms

 

 

Klicka här för att höra intervjun med mig. Klicka här för att höra Jessica Falk som är en Sundsvallstjej som kommit i ropet på sista tiden

 

 

 


Rooms 

 

 

                  

 


Mad Kings är ett av Sundsvalls popband mellan åren 1966-1971. Jag har själv sett dom live på en popklubb men kom inte ihåg vilken. Reportoaren var blandad pop och dansmusik. Allt mellan halvmesiga dansbandslåtar  och rock'n'roll. Allt från twistpop till jazzrock. Tyvärr hittar jag ingen musik med dom på Youtube.

 


  • Dennis Olsson: Trummor
  • Anders Lindgren: Gitarr och trumpet, sång
  • Matts Danielsson: Gitarr och saxofon, sång
  • Lennart Åström: Bas
  • Anders Ullberg: Orgel och sång när de andra sångarna spelade blåsinstrument.

Källa Wikipedia



 


Gruppen finns dokumenterad i boken "En trocadero och fyrasugrör" en bok som jag själv köpt eftersom jag har erfarenhet av allt som står i boken och har dansat på anrika Wivex i Sundsvall där många av popgrupperna spelade. Trocadero var en läsk som vi ungdomar gillade på den tiden. Det är en dryck som lanserades 1953 och den finns fortfarande, och man ville alltid ha 4 sugrör i flaskan annars kändes det fel och töntigt...  sugrören var mycket smalare på den tiden. Klicka här för att få lite trockadero-nostalgi

 

 

 

 

 

 

 

#Sundsvalla #Skivmässa #Sundquist #Mad #Trocadero



 
 
Göran

Göran

11 april 2015 08:24

Oj, vad skoj det var att hitta detta inlägg. Killarna i Mad Kings kände jag ganska väl på den tiden det begav sig. De är lite äldre än jag men en av dem har en yngre bror som var nära vän till mig.
Roger Elfström som skrev Trocadero-boken bodde i mina trakter och gick på samma skola som jag (Höglunda).
Trocadero finns idag över hela landet men jag tror att den ursprungligen kom från gamla Sundsvallsbryggeriet. Då jag på 70-talet bodde i Uppland ett par år hade ingen där hört talas om Trocadero. (Eller Guldus, 21 eller Syd)

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 april 2015 08:38

Så roligt att du kom in och berättade detta för jag blev så nostalgisk nu. Jag bodde själv ett tag i ett hus nära Höglundaskolan. Vad kul att du berättade detta om han som skrivit boken. Sundsvallsbryggeriet kom jag ihåg och det hette Nordstjärnan förut. Jag tror att Guldus finns numera också men etiketterna har ändrats lite.

Mad Kings spelade på popklubbarna också. En del av ens idoler var äldre än mig men inte alla.

Vad kul att du tittade in

Ha en skön helg
Vänlig hälsning
Malin

 
Göran

Göran

11 april 2015 10:29

Jag var inne här i somras och kommenterade då du lagt ut bild på vår nya fina dyra bro och minns precis var du bodde. Gick förbi där på väg till Höglunda ibland (då jag inte gick genom Greveparken)

http://http;//singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 april 2015 12:52

Vad kul att du berättade detta. Då bodde jag med min först man på Rosenborgsgatan i ett eget hus som då var vitt men numera rosa. Min son föddes när vi bodde där. Jätteroligt att få reda på såna saker. Det var 41 år sedan jag bodde där så man är gammal nu ;)

Jag gillar inte att folk skall måsta betala för att åka över bron.

Ha en skön dag
Vänlig hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards