Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 april 2015

The Refreshments på Elmia och lite motorcyklar del 3

Av Malin wiper - 7 april 2015 13:15

  

Det var så perfekt att The Refreshments spelade på Bilmässan Elmia eftersom jag har längtat efter att få höra dom live. Klicka här för att se deras spelschema


  

Vi filmade andra låten för vi hann inte med den första och det var synd för den svängde det ännu mer om. Dom är fantastiskt bra musiker allihopa. Det var så mycket folk så jag kom inte åt att fota nästan nån bild framifrån på gruppen. Dessutom fick jag hålla upp kameran och vi orkade inte stå och lyssna på alla låtar så jag missade autografer. Det är inte åldern som ställer till det för vi var inte äldst, utan våra krämpor...  men vi får vara nöjda ändå för det var en upplevelse vi inte räknat med. Tusen tack Kjell Boberg...  



  

Kolla in musikerns boots som har dom längsta skospetsar jag sett...  Han var även personligt och snyggt klädd


  

The Refreshments är en svensk rockgrupp som bildades i Gävle 1989. Jag har själv bott i Gävle från 1980-1985. Dom spelade under de första åren av sin karriär huvudsaklingen covers av rock'n'roll-låtar. Bandet hette fram till 1991 The King-Cats. De släppte 1995 sitt första album Both Rock'n'Roll som följdes av Trouble Boys 1997, båda producerades av Billy Bremner som även varit fast medlem i bandet under några år


  

Dom hade verkligen spelglädje och fick publiken att röra sig till musiken och alla musikerna sjöng bra och hade känsla. Klicka här för att se när dom var med i Melodifestivalen. Dom har gått från 5 medlemmar till 4. 

 

Här ser ni gruppens sammansättning:

 

 

Joakim Arnell (sång/bas) 
Jonas Göransson (gitarr)
Mats Forsberg (trummor) och 
Johan ”J.B” Blohm (piano/sång) 
 


             

Jag fick i alla fall en bild lite snett framifrån på bandet än om på håll. Organisten sjöng på låten som vi spelade in.     


 

       

Allt var inte välputsat utan denna VOLVO 1443361 M från 1967 fick stå i hö och se lite sandig ut, kul att det dök upp lite olika överraskningar   

 

Det fanns även en monter där Götaströms Fordonshistoriska klubb hade en monter. Klubben ligger i Skillingaryd som tillhör Vaggeryds kommun och ligger ca 1 mil från oss 

 

Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

     

Jag missade att fråga vad denna man hette som höll i trådarna ang fordonsklubben 

 

    

Denna gamla snygga motorcykel fanns att se i deras monter. Det är en Monark. Klicka här för att läsa om Monaks motorcykelhisotoria

 

   

En Huskvarna motorcykel. Klicka här för att komma in på MC Museum Surahammar 

 

         

 

  

Härligt använd verktygslåda som jag antar en bilentusiast haft       

 

   

Lite fler motorcyklar. Det kommer mera och det en del moderna med häftiga färger och mönster

 

      

 

 

 

#Refrechments #Sko #Elmia #Bilmässan   #Götaströms #Volvo #Motorcykel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards