Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Malin wiper - 6 april 2015 15:51

  

Här går min man och jag in på röda mattan till "Bilmässan" Det skulle ha behövts 3 dagar för att gå igenom allt så vi hann inte se allt. Upplevelsen var ändå häftig och man slås av hur många fina bilar det finns som folk lägger ner hela sin enérgi på för att bevara så vi andra får njuta, det tackar jag för.


  

Det första vi möttes av i lokal B var denna gamla dubbeldäckare i Londonmodell                   


  

Plus två häftiga londonpoliser       


  

En Snygg välskött hundkoja, och dom hade satt ut prylar av alla de slag från den aktuella tidsepoken. Bilen är en  BMC COOPER från 1966


  

MGC  från 1968


  

   

  

Det fanns massor av saker att köpa bland annat skyltar, affischer, kepsar, t-shirts mm.


  

  

Här får jag verkligen nostalgivibbar. Jag gillar dom gamla svart/vita polisbilarna som verkligen stack ut. Det är en VOLVO 131361 P från 1968 


  

  

Tjusig Londontaxi

 


  

Nu kom nostalginerven igång igen när jag såg denna "Korvkiosk". Det finns många modeller av dessa men i Sundsvall där jag växte upp så hade dom korvkiosker som dom kopplade till sina bilar och körde iväg till torget för att sälja korv, då var många av dom i plåt. En sån här i trä har jag aldrig sett förut


Det fanns många mat, pubar och kaffeställen inne på mässan men vi hade ätit en stadig brunch på IKEA så vi var för mätta men vi hade ju kunnat ta en öl eller en kopp kaffe, det ångrade vi när vi kom hem för då hade vi fått vila en stund och sen fortsätta att kolla


  

Även biltillbehör fanns att köpa


    

Detta är en LEA FRANCIS från 1949




Det kommer att bli rätt många inlägg...    så fortsättning följer..................      




#Bilsport #Elmia #Motor #Kiosk #Biltillbehör #Hundkoja #Lea #BMC       

Av Malin wiper - 6 april 2015 13:00

          


      

På påskafton då vi  gick vidare efter Ritz frukost så dök vi på en ölflaska som nån bara  ställt vid ett fönster. Det ser ut att ha varit ett gott öl och heter Sleepy Bulldog Alé och kommer från Gotland Bryggeri.


 

                            

Klicka här för att läsa om ölet. Tack för öltipset du som ställde ifrån dig flaskan...  . Klicka här för att komma in på en blogg som heter ÖlsvammelKlicka här för att komma in på en blogg som heter "Öl för en lekman" där man kan få en bra recension av ölet

 

 

 

Det finns även ett öl som heter Sitting Bulldog.  Tänk att man kan få till ett helt inlägg när man ser en urdrucken ölflaska...   

 

Här får ölet väldigt bra kritik


 

#Öl #Bulldog #Gotland

Av Malin wiper - 6 april 2015 08:00

  

Vi har fått biljetter av en vän till min man som heter Kjell Boberg så vi kan gå på Bilmässan på Elmia som är så populär och drar så mycket folk. Den håller på från 3-6 april och vi skall gå i dag som är sista dan och dom håller på från 10-16. Detta känns helt fantastiskt och jag som gillar bilar och dom har en nostagihörna,det är en bred blandning av andra bilar, motorcyklar mm. Det är Scandinaviens största Bil- och MC show för entusiastfordon 

 

Klicka här för att komma in på hemsidan och kolla. Klicka här för att läsa lite mer. Klicka här för att se en vy över mässan. Klicka här för att se en bil från årets mässa som är lackerad som i filmen "Forzen" som vi såg hos min son i julas 

 

Detta kommer att bli en häftig upplevelse...  

 

 

Innan vi åker dit så tar vi ett stopp på IKEA där dom har brunch för endast 39 kr/person. Annars brukar bruncen kosta 50 kr. Då är vi mätta medans vi går omkring på bilmäss

 

      

 

   

 

 

 

 

#Bilsport #Mässa #Elmia #IKEA

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards