Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 april 2015

Av Malin wiper - 4 april 2015 16:30

  

Jag var in och tog en fika på Jonssons konditori när jag gick runt i centrum en dag. Dom hade satt ut såna här krukor med ris och fjädrar lite överallt i samhället, här ser ni utanför Jonssons.


  

En härlig påsktårta pockade på uppmärksamhet                                       


  

Härliga Madelen var där och vi pratade ett tag också medans jag fikade. Hon är supertrevlig och det känns så avslappnande och givande. Tyvärr är jag dålig på att fånga henne på bild för hon är en färgstark kvinna med stor personlighet så jag skall göra ett nytt försök senare.  


  

Jag fick fota dessa påskgodisar 


  

Kolla in dessa godsaker som riktigt gjorde att tandvattnet rann...  Tror ni jag kunde motstå?, nej!!!!. Supergott med en mandelmassa i bottenkakan   


    

En fin kyckling i skylten   

Nu har det blivit mycket fika på sista tiden igen men det är ju läckergommen som ger sig tillkänna..  


  

En dag var vi ute och åkte min man och jag så här kommer lite bilder, här en kanot mot ett träd


  

En traktor som jag knappt hann fota från vägen

 


  

  

Båtar på rad som snart sjäsätts 


Renovering av elgitarr


  

Bild jag fick av min bloggläsare och vän Lena. Rolig...   

 


Nu skall vi snart iväg till våra vänner som vi är bjudna till på mat 17.00 Hoppas ni alla har en fin påskafton och lika soligt som här hos oss....   

 

 

 

#Jonssons #Madelen #Påskgodsaker #Kanot #Traktor

      

Av Malin wiper - 4 april 2015 12:00


  

Prick kl 08.00 stod vi utanför Ritz Konditori för att avnjuta deras frukost, det kändes så festligt och utanför var det pyntat och fint. Frukosten höll på till 10.00 


  

Dom hade satt frukosten över hela barbordet så det var jättelätt att ta för sig och man slapp böja sig ner.  Det var en fantastisk frukost som var uppdukad, kändes som man hade legat över på hotell.  Det var inte så lätt att fota mot ljuset så jag tog nästan bara närbilder       

 

  

Det fanns massor av olika sorters bröd att välja mellan                                             


  

Leverpastejane var supergod och tunna skivor som jag gillar. Tänk vad mycket en guldkant på tillvaron betyder           



Se så fint det ser ut och sillen var av bästa sort så jag åt rätt många och till det ägg och det fanns både lös- och hårdkokta

    

Dom serverade även vaniljyoghurt och en annan sort


  

Här ser ni mig som njuter så jag nästan går upp i limningen...  På ena smörgåsen tog jag deras urgoda jordgubbsmarmelad som la sig som sammet i gommen


  

  

Min man har tagit för sig av nästan alla godsakerna här


  

Sen hade dom en massa påsk-bakverk också som var en njutning för både öga och gom


  

Utanför var det också jättefint med påskliljor på borden. Det var lite kallt men soligt som bar den.

 

 

    

      

 

Tack till Åsa och Jossan med personal för att ni är så härliga, kreativa och hittar på en massa nytt som vi får njuta av                  

 

 


Ledmotivet Moon River från filmen Breakfast At Tiffany's från 1961 med Audrey Hepburn i huvudrollen, hon blev en stilikon efter filmen och är så än. För musiken står Johnny Mercer   och Henry Mancini

 



#Ritz #Frukost #Åsa #Jossan #Påskliljor #Frukost   #Audrey 

         

Av Malin wiper - 4 april 2015 07:30

  

Då var det påskafton och vi har lite på vår agenda. Ritz Konditori serverar frukost mellan 8-10 och då skall vi gå dit och mysa och sen ta oss en promenad runt hela centrum och även utanför. Vi tar nog en nostalgitripp till Ingelund  och dess promenadstigar "Ellen Nybergs promenad" också. På eftermiddagen är vi bjudna till våra vänner Mrs A-G och hennes man Mr L-G och det är alltid trevligt och givande att träffa dom 

 

 

 

                                                           

 

 

Klicka här för att följa med mig på en promenad på "Ellen Nybergs promenad" 9 mars 2013       

 

 

Tupp köpt på fd Butik Ingelund 


  

När tvenne hjärtan slår i samma takt...  Min man fixade kaffe i går i våra hjärtformade koppar. Annars brukar vi bara använda dom på "Alla hjärtans dag"

  

Dean Martin med Sway. Ett vackert dansnummer från en film 

 

   

I går så myste vi igen i vardagsrummet med att äta gott. Min man lagade maten så jag kunde göra iordning lite bilder till bloggen. Hans mat blir godare än min  för han är så bra på att krydda men har inte lika bra smaklökar som mig så ibland så känner jag direkt om han måste dra ner på nån krydda. Vi åt ganska enkelt med stekt kyckling med sås där purjolök och skogschampinjoner ingick, sen buljongkokta (ekobuljong) grönsaker av många sorter plus potatis. Till detta vinbärsgelé. Vi drack den goda ölen Burgenfels premium som finns på vårt ICA. 

 

               

Det är inga konstigheter men jättegott ändå och just nu är vi så trötta och håller på med sånt vi försökt slippa undan med förut, men nu måste ta tag i. Flytten tog på och vi känner av den än och sen kom ju annat också så nu hoppas jag man får lite paus från sjukdomar och elände 

 

  

Ha nu en skön och njutningsfull påskafton kära bloggläsare

 

 

 

 

   

 

 

 

#Dean #Ritz #Mrs #Hjärtformade #Burgenfels

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards