Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 april 2015

Av Malin wiper - 3 april 2015 18:51



Blandad magisk musikmix som min son komponerat. Bilderna har han inte fotat själv denna gång utan köpt.

 

 

                             

Netanimations

 

 

                       

 

 

#Supernova #Mix

Av Malin wiper - 3 april 2015 17:00




  

Efter att jag varit på Vårdcentralen i tisdags så gick jag in på City Skor för jag kunde inte glömma skorna jag sett där som föll mig i smaken. Bestämde mig för att gå in och prova dom. Utanför var det påskfint


  

Så här ser skorna ut med en kilklack och jag gillar det svart/vita bandet framtill som skall vara lite "zebra" men för mig är det lite filmiskt. Rebecka sa att skorna är helt i skinn både inuti och remmarna.                


  

Sandalerna var jättelätta och när jag tog på mig dom så var dom så otroligt bekväma och man kände inte att dom var rätt höga. Jag kan inte gå i helt platta skor för då får jag besvär med hälarna. Jag köpte dom och skall ha dom när jag vill känna mig lite finare i sommar till nåt passande. Jag köper inte så ofta skor men då köper jag såna med kvalitet och som känns bra eftersom jag har både rygg och nackbesvär. 

 

 

                                                               



            

Här ser ni dom från olika håll. bild 3 föreställer märket  birkenstock som dom nu tagit hem en del skor från. Det är ett märke som även fanns när jag sommarjobbade på en skobutik i Sundsvall i mitten av 1960-talet. Butiken hette först "Tre Rosor" dom hade kläder på övervåningen (mannekängade där ibland), sen blev det ny ägare Wedins Skor, jag arbetade där också under ferier och skollov.  Birkenstock är ett kvalitetsmärke som dom har fått sälja mycket av. Bild 4 och 5 visar att det förekommer mycket av djurmönster i skorna 

 

Klicka här för att se mer av skomodet i ett annat inlägg     


 

Snygga regncapes 

 


Nostalgitripp med The Weather Girls fast i dag långfredag har det varit strålande solsken och vi har varit uppe på vinden och hämtat kläder och lite påsksaker. Sen har vi rensat i våra garderober och byråer och lagt en del till second hand. I morgon har vi flera saker på agendan som är mer njutningsfulla...  


 

 

 

         

 

 

Det har helt plötsligt blivit nåt fel hos mig vad gäller Youtube. Klicka här för att se vad konstigt det blir hos mig. Det går inte att lyssna på nåt och inte få in den rätta sidan. Jag får gå in genom Internet explorer och det blir mer komplicerat så nu skall min man undersöka detta  

 

  


#City #Filmiskt #Weather 

      

Av Malin wiper - 3 april 2015 12:00

  

Utanför Kommunhuset i Värnamo står denna fina färgglada skulptur och lyser upp. Skulpturen heter Gycklare och är skapad av Bror Marklund 1969. Bror Marklund föddes 1907 i Husum, Grundsunda församling i Västernorrlands län. Han dog 1977 i Katarina församling i Stockholm, han var en svensk skulptör. Klicka här för att läsa lite mer om honom 

 

  

Här kommer lite närbilder på skulpturen. Solen sken rätt kraftigt så jag fick ta från en vinkel


  

Man får lite påskkänsla av denna skulptur och man slås av vad modern och tidlös den är, trots att konstnären dog redan 1977 


  

  

I går eftermiddag så myste vi med lite sill och sen kyckling med tillbehör. Här hade jag börjat duka i vardagsrummet. Vi skall hämta ner påsksaker och annat i dag. 


Klickbilder tredje bilden en påsktupp vi köpte på Frejas Bod i går fick jag   

 

  

Det blev ändå lite påskfint för vi hade ju Jennies påskägg och sen fick jag en påskhare i choklad av Lena som förut drev vår fina spelbutik (Konfekthörnan) tillsammans med Susanne. Susanne arbetar nu på Hemköp i Skillingaryd. Nu arbetar Lena på ICA och sköter mest om deras spelbutik/paketutläning men hon är en flexibel kvinna så hon kan hoppa in lite överallt. 

 

   

Här ser ni Lena på fd Konfekthörnan 2011. Jag saknar denna spelbutik som gav extra liv åt torget. Tusen tack Lena och en Glad Påsk. 

 

   

Minnesbild från 2009 på Spelbutiken Konfekthörnan    


Good Times Band med En ljusgrön sommarhatt


   

#Värnamo #Kommun #Skulptur #Sill #Bror #Good #Lena #Jennie #Konfekthörnan

Av Malin wiper - 3 april 2015 08:00

 

Fjärilar i väntrummet  


I går åkte vi till Värnamo sjukhus för jag hade en tid på Öron, näsa, hals. Det var lite jobbigt eftersom det var samma undersökning som jag gjorde där före operationen och det var ingen höjdare. Nu förstår jag att jag inte blev lika bra mottagen då för jag grät när jag kom ut till min man. Nu var det en kvinnlig läkare Enikö Jakab (stod på kallelsen) som inte började direkt utan att tala om vad som skulle ske. Kände redan när sköterskan hämtade mig att det var en annan stämning så jag slappnade av. Läkaren frågade mig om jag gjort denna undersökning förut och då talade jag om att jag fick genomgå den före operationen eftersom jag blivit så hes. 

 

                        

EC3 

 

Hon sa att först skulle jag få vidgande medel på  kraftiga bommulstussar i näsan och sen gå ut  och vänta tills det verkade. Det fick jag inte sist sa jag då: då sa hon att det skall man ha för det vidgar luftrören och strupen och är dessutom smärtstillande. Det kändes toppen och dom var så trevliga och avslappnade. När dom sen ropade in mig så stod sköterskan bredvid mig och det kändes tryggt. När läkaren stack ner slangen genom näsan så talade hon om hela tiden hur jag skulle andas och sen fick jag göra olika ljud, av det så hann jag inte bli nervös utan koncentrerade mig på detta och det gjorde att allt gick mycket bättre och det gjorde inget ont  alls som förra gången.         

                      

  

Sen sa hon att allt såg jättebra ut och inget var skadat, och att  min operation var väldigt lyckad. Jag gillade denna läkare och även sköterskan, dom hade inte missat psykologilektionerna. Jag tog upp detta med att rösten sviker mig och att jag kraxar som en kråka när jag skrattar. Då sa läkaren att det kan ta tid för rösten att hämta sig helt. Om det inte blir bra så skall jag få gå till en Logoped.  

 

Tog även upp detta med svullnaden på halsen vid ärret och ovanför. Då sa hon att det är vätska och vävnad som format den och det kommer  kroppen att ta hand om själv än om det tar lite tid. Alla får inte sånt men det förekommer. Jag blev så lättad av denna information då jag är av en dramatisk natur...  Jag gick på moln när jag promenerade korridoren bort till väntrummet där min man väntade. 

 

   

Vi tog en fika på sjukhuscafét som drivs av Stigs Café. Vi tog varsin smörgås med matjesill som var otroligt god och såg väldigt fin ut för ögat också. Vi satt där och myste en stund och sen åkte vi till Willys och handlade lite för att sen åka hem och äta lite gott och mysa tillsammans.  


  

 

Vackert och avslappnande. Ha nu en skön lååååååååååååångfredag som förr var den längsta dagen på året. Antar att det var för att allt var stängt och att gå ut och dansa eller äta var otänkbart då. Det fanns inga butiker öppna men numera har allt lättats upp och det tycker jag är bra.

 

 

#Värnamo #Sjukhus #Öron #Svullnad #Jakab #Långfredag

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards