Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2015

Äggskallar utan påskplanering...

Av Malin wiper - 2 april 2015 07:45

Selma skyltfönster 


Nu är påsken här och jag hoppas ni har lite ledighet framför er och får en härlig påskhelg. Vi har inget alls planerat på vårt schema så det blir inget särskilt påskfirande här utan vi gör det vi orkar och känner för. Min man är ledig fredag och måndag så det blir lite sammanhängande ledighet. Vi har lite att plocka ner från vinden också och det är skönt att få nåt sånt gjort. I dag åker vi till Värnamo sjukhus, öron, näsa, hals som kallat mig för att kolla upp insidan av halsen efter operationen.                           

 

 

Förr när familjen var lite större och vi träffades alla på högtider så målade vi ägg tillsammans och använde som bordsplacering. En gång målade jag personerna som skulle komma på äggen och då fick dom gissa vilket ägg som dom föreställde, där var deras sittplats...   

 

   

Jag har i alla fall hittat en påsksak och det är en insats till denna kraftfulla glaskoloss som kommer från Cult design. Jag har många insatser att byta med så man slipper byta ut denna ljushållare. Den är jättetung och helt igenom av glas och ser ut som en iskub. Jag har slut på dom speciella lite högre blockljusen som passar till denna så det får bli värmeljus tills vidare. Jag har även hittat påskdukar och blompinnar med tuppar och höns.  

 

 

 

Paraply ute på egna äventyr...  

 

 

 

        

 

  

Denna servettvikning skall jag testa på              

   

 

 

#Påsken #Paraply #Cult

 
 
Christina

Christina

2 april 2015 08:16


Här är några till som inte har något för sig i påsk, förutom att jobba då såklart.
Påsken har aldrig varit min favorit och vi firar den inte heller, men förr när mina föräldrar levde så samlades vi alla syskon och åt god mat och hade det trevligt och när barnen var små så var det alltid påskris och fyllda påskägg såklart.

Glad påsk på dig

Kram Christina

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 april 2015 11:15

Påsken betyder inget särskilt för mig heller utom att jag skriver om den lite. Då har du det du gör i påsk. Kom ihåg då jag själv arbetade nästan alla storhelger

Så var det för oss också men nu är dom flesta i den äldre generationen borta så det blir inte samma sak.

Glad påsk till dig också
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

3 april 2015 07:18

2,5 åringen utbrast pippi söt när han såg insatsen till ljusstaken :).
Ända påskpyntet vi har är det han har gjort på förskolan, hittar aldrig något jag faller för och som är barnvänligt.
Vi byter bara ägg med barnens kusiner och imon ska vi fira påsk med sambons familj, men ingen påskmat, lite tråkigt men deras val.

Malin wiper

3 april 2015 08:39

Vad gulligt sagt av barnet ;) Påsken betyder inte så mycket för mig utan jag ser den som en skön helg bara. Fast vi har lite påsksaker men dom är på vinden

Då har dom valt bort påskmaten

Ha en fin påskhelg med din familj
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards