Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2015

Papperskorg i plåt från IKEA och en rolig kaktus från Acleja...

Av Malin wiper - 2 april 2015 12:45

  

Min man kommer med lite överraskningar åt mig ibland  men jag har inte gett honom nåt på länge så jag köpte en rolig kaktus som skall stå i hans kontorsdel. Den köpte jag på Acleja Blomsterhandel. Kaktusen skall vattnas väldigt sällan.

 

  

Här fick den stå bredvid skrivaren och lite annan utsmyckning. Han sitter bakom hyllan med sin dator 

 

   

Sen är jag lite less på hans ständigt fulla papperskorg som han växt ur...  så jag gjorde nåt åt detta också

 

   

Köpte denna papperskorg i plåt åt honom som har lock och är mycket större. Den finns på IKEA för 149 kr. Den heter Knodd, klicka här för att komma in på sidan och se dom olika färgerna 

 

   

Det jag inte gillade med plåtkorgen är att locket går att hänga upp på sidan i en krok. Då är jag rädd för att han hänger den där så det blir lika högt med papper igen...    . Jag har mina egenheter också 

 

   

Denna skylt fanns att beskåda i går mitt emot vårt hus där inget är byggt. Det måste ju ändå vara ett aprilskämt..  Texten nedtill var så liten så man knappt såg den.  Skylten fanns inte där i förrgår. Om ni inte såg det i mitt förra inlägg så var det jag skrev i går morse ett aprilskämt. Klicka här för att komma in på inlägget

 

 

 

I går var jag till Vårdcentralen för jag har en svullnad rakt över operationsärret som inte går ner och jag har misstänkt överläkning eller blodansamling (hematom). Distrikssköterskan trodde också det var hematom, sen hade jag en skorpa som hon tog bort från ärret och då kom flera stygn med som hade lossnat. Jag har för bra läkförmåga och har varit med om sånt förr. Jag är just nu i Värnamo på Öron, näsa hals där dom skall kolla i halsen efter operationen. Sen har jag inte fått tillbaka min röst helt utan får anstränga mig mycket när jag pratar och till slut tar rösten  slut. Skrattet låter som en kraxande kråka. Hoppas inget är skadat på stämband eller struphuvud av operationen. Desstuom har jag blivit helt överkänslig för häftan man sätter över kompressen så nu har jag en tunn scarfs istället. Vill inte visa halsen för det ser inget vidare ut med denna svullnad. Hoppas nu dom inte behöver skära upp igen...   

 

Sade med Smooth Operator

 

 

 

#Papperskorg #Kaktus #IKEA #Acleja #Tomt #Sade

 
 
Hebbe

Hebbe

2 april 2015 16:18

Hejsan..Kikar bara in för att ropa GLAD PÅSK..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 april 2015 17:18

Du är så välkommen och jag ropar tillbaka:

Glad Påsk

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards