Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 april 2015

Av Malin wiper - 2 april 2015 17:00

        

Jag var in till Selma för att fota Ulrika som driver butiken. Hon har fått in så häftiga huvudbonader för sommaren. Denna keps är ju så snygg och hon en suverän modell. I slutet av 1970 talet hade jag en beige keps till en vinröd kappa som var insvängd i midjan och till den höga vinröda stövlar.  Den kepsen önkskade jag att jag sparat för den var så tidlös

 

 

                                                         

 

 


  

Här ser man den lite mer framifrån. En sån skulle jag kunna tänka mig för jag måste själv skydda mig för den skarpa sommarsolen, sen är den tuff också


  

Här ser ni fina Ulrika i en sommarhatt, det som är så kul i år är att det är så mönstrat på sånt som  brukar vara enfärgat. 


     

Här har hon vikt upp den framtill och hon ser så söt och tuff ut. Även jumper och halsband är ursnygga. Hon har tagit in fler modeller och färger också av sommarhattar.

 

 

 

                                                        

 

 


  

Kolla in vilken elegant och samtidigt häftig kappa. Märket är Desigual. Klicka här för att se deras väskor och skor. Ulrika har nu tagit in ett antal väskor som är jättesnygga i det märket också

 

      

Innan jag gick därifrån så köpte jag mig detta armband som kommer från Queen Amini. Jag gillar svart/vitt eftersom jag är galen i film. Jag har genom åren haft några jumprar i svart/vitt som kommit och gått ur modet. Nu är det mycket av sånt.

 

  

Jag som påskkärring 2011


  

En stor båt tittar fram mellan träden 

 

Enya med Sail away

 

 

#Selma #Ulrika #Desigual #Armband #Queen #Enya

Av Malin wiper - 2 april 2015 12:45

  

Min man kommer med lite överraskningar åt mig ibland  men jag har inte gett honom nåt på länge så jag köpte en rolig kaktus som skall stå i hans kontorsdel. Den köpte jag på Acleja Blomsterhandel. Kaktusen skall vattnas väldigt sällan.

 

  

Här fick den stå bredvid skrivaren och lite annan utsmyckning. Han sitter bakom hyllan med sin dator 

 

   

Sen är jag lite less på hans ständigt fulla papperskorg som han växt ur...  så jag gjorde nåt åt detta också

 

   

Köpte denna papperskorg i plåt åt honom som har lock och är mycket större. Den finns på IKEA för 149 kr. Den heter Knodd, klicka här för att komma in på sidan och se dom olika färgerna 

 

   

Det jag inte gillade med plåtkorgen är att locket går att hänga upp på sidan i en krok. Då är jag rädd för att han hänger den där så det blir lika högt med papper igen...    . Jag har mina egenheter också 

 

   

Denna skylt fanns att beskåda i går mitt emot vårt hus där inget är byggt. Det måste ju ändå vara ett aprilskämt..  Texten nedtill var så liten så man knappt såg den.  Skylten fanns inte där i förrgår. Om ni inte såg det i mitt förra inlägg så var det jag skrev i går morse ett aprilskämt. Klicka här för att komma in på inlägget

 

 

 

I går var jag till Vårdcentralen för jag har en svullnad rakt över operationsärret som inte går ner och jag har misstänkt överläkning eller blodansamling (hematom). Distrikssköterskan trodde också det var hematom, sen hade jag en skorpa som hon tog bort från ärret och då kom flera stygn med som hade lossnat. Jag har för bra läkförmåga och har varit med om sånt förr. Jag är just nu i Värnamo på Öron, näsa hals där dom skall kolla i halsen efter operationen. Sen har jag inte fått tillbaka min röst helt utan får anstränga mig mycket när jag pratar och till slut tar rösten  slut. Skrattet låter som en kraxande kråka. Hoppas inget är skadat på stämband eller struphuvud av operationen. Desstuom har jag blivit helt överkänslig för häftan man sätter över kompressen så nu har jag en tunn scarfs istället. Vill inte visa halsen för det ser inget vidare ut med denna svullnad. Hoppas nu dom inte behöver skära upp igen...   

 

Sade med Smooth Operator

 

 

 

#Papperskorg #Kaktus #IKEA #Acleja #Tomt #Sade

Av Malin wiper - 2 april 2015 07:45

Selma skyltfönster 


Nu är påsken här och jag hoppas ni har lite ledighet framför er och får en härlig påskhelg. Vi har inget alls planerat på vårt schema så det blir inget särskilt påskfirande här utan vi gör det vi orkar och känner för. Min man är ledig fredag och måndag så det blir lite sammanhängande ledighet. Vi har lite att plocka ner från vinden också och det är skönt att få nåt sånt gjort. I dag åker vi till Värnamo sjukhus, öron, näsa, hals som kallat mig för att kolla upp insidan av halsen efter operationen.                           

 

 

Förr när familjen var lite större och vi träffades alla på högtider så målade vi ägg tillsammans och använde som bordsplacering. En gång målade jag personerna som skulle komma på äggen och då fick dom gissa vilket ägg som dom föreställde, där var deras sittplats...   

 

   

Jag har i alla fall hittat en påsksak och det är en insats till denna kraftfulla glaskoloss som kommer från Cult design. Jag har många insatser att byta med så man slipper byta ut denna ljushållare. Den är jättetung och helt igenom av glas och ser ut som en iskub. Jag har slut på dom speciella lite högre blockljusen som passar till denna så det får bli värmeljus tills vidare. Jag har även hittat påskdukar och blompinnar med tuppar och höns.  

 

 

 

Paraply ute på egna äventyr...  

 

 

 

        

 

  

Denna servettvikning skall jag testa på              

   

 

 

#Påsken #Paraply #Cult

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards