Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 april 2015

Av Malin wiper - 1 april 2015 16:30

  

Min man har fått ett jättevackert påskägg av sin fd arbetskamrat Jennie. Han har fixat hennes dator som krånglat. Ägget är i plåt och signerat, även när det är tomt så skall det följa med oss varje påsk då vi fyller det igen och det är även så snyggt som påskprydnad. 


  

Hon hade satt ett jättefint påskkort på ägget också. Tack från oss båda...  



Kolla så mycket godis hon fyllt i ägget, och jättefina sorter, bland annat Lindts som är en av mina favoritchoklader 


       

Klickbilder


   säger jag, för mitt första inlägg för dagen som ni kan läsa här var ett aprilskämt...     Det är inte lätt att veta för det byggs ju överallt så det knakar och många höga hus.



#Påskägg #Jennie #Dator #Aprilskämt

Av Malin wiper - 1 april 2015 12:00

                        




    

Jag har sett filmen One Chance på filmnet. Den handlar om operasångaren Paul Potts liv, och är ett drama, komedi, biography från 2013. För regin står David Frankel. I rollerna ser vi James Corden, Alexandra Roach, Julie Walters, Colm Meaney, Mackenzie Crook mfl

 

 

 

               

Det är den sanna historien om Paul Potts en blyg kille som blivit mobbad. Han arbetade som butiksbiträde på dagarna och sjöng opera på kvällarna. Han blev ett fenomen efter att ha vunnit Britain's  Got Talent 2007 

 


Vinyl gifs 

 

 

Jag tycker det var en film som berörde och han som spelade Paul Potts (James Corden) var rätt lik honom utseendemässigt och därför passade i sin roll. Som sagt så hade den mycket humor i det svarta så man satt med ett leende ibland och jag tycker filmen var  sevärd och underhållande. 

 

 Av mig får filmen 3 operasångare av 5 möjliga i betyg



  

En bild ur bröllopsscenen där där han gifter sig med sin fru som i verkligheten heter Julie-Ann men hon spelas här av Alexandra Roach


Här hör ni Paul Potts sjunga ett av soundtracken till filmen "Everybody Hurts"


#Potts #One #Talent

Av Malin wiper - 1 april 2015 07:21

 


Som ni vet så har jag skrivit rätt mycket om höghusbygget i Vaggeryds centrum som varit omtalat och är vår högsta byggnad. Det bygget är ju klart nu och invigt och nu byggs en annan byggnad upp bredvid detta hus där både Konsum Coop och Apoteket skall ha sina lokaler.

 

 

                          


Höghuslampor som vi köpte på fd Mimmis Magasin 2011 

 


Nu fick jag reda på från säkra källor att det kommer att byggas upp ytterligare två höghus i centrum, men nu nöjer dom sig inte med  6 våningar utan dom två nya blir 10 våningar. Inte undra på att Vaggeryd numera har börjat kalla sig för "Vår lilla stad". Det kommer att kännas som "Lilla Chicago" och man undrar hur detta skall sluta. Bara det inte blir en rivningshysteri och många av dom fina gamla husen försvinner. Sen vi flyttade hit så har det hänt rätt mycket vad gäller nybyggen

 

 

 



Klicka här för att se ett klipp Downtown Chicago






                                     




#Vaggeryd #Chicago #Storstadskomplex  #Höghuslampor 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards