Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Ulrike Sittig överläkare c/d på Värnamo sjukhus....

Av Malin wiper - 25 mars 2015 14:18

 

Struma


I dag när jag kom hem från frissan så hade brevet från sjukhuset kommit där jag skulle få svar på om tumören i sköldkörteln var godartad eller elakartad.  


Jag blev så fantastiskt lycklig när det stod skrivet att den var godartad och att den nu var fullstädigt borta och det behövdes inga fler kontroller på kirurgmottagningen. Dessutom fick jag reda på att min ämnesomsättning är helt normal också så jag behöver inget Levaxin. Det känns som livet stått på paus och nu återvänder, jag kommer nu att ta vara på våren och sommaren och njuta så mycket jag kan. Det är svårt att få in detta för jag var beredd på det värsta och all väntan från det jag upptäckte knölen på halsen tills jag opererades har varit jobbig men nu släpper allt. 

 

                                                                 

 

Den kvinniga överläkaren Ulrike Sittig c/d som opererade mig var så proffsig och även en supertrevlig person som sprudlade av liv, man måste träffa henne för att förstå. Hon skrev dessutom så personligt längst ner: Jag önskar dig nu en underbar sommar, bara det var så härligt. 

Jag är så tacksam för den suveräna vården jag fick på Värnamo sjukhus från intag till hemgång...  

 


Vad passar väl inte bättre än denna sprudlande låt med Pharrell Williams som heter "Happy". Pharrell Williams är född 1973 i virginia Beach, Virginia och är en amerikansk musiker och producent. 

 

  

 

 

#Ulrike #Värnamo #Sköldkörteln #Godartad #Pharrell

 
 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

25 mars 2015 15:14

Jag gläds med dig Malin över att allt är okej och att du inte behöver oroa dig längre. Roligt när man dessutom får fin och personlig vård och känner sig bekväm med personalen. De flesta är verkligen värda allt beröm och gör sitt bästa.

Kram och ha en fin fortsättning på veckan!

Malin wiper

25 mars 2015 15:16

Tack snälla goa vännen. Vården var verkligen bra kunde inte önska bättre. Dom gör verkligen sitt bästa och borde få vara fler för dom arbetar sig utbrända till slut. Politikerna måste vakna upp

Tack för dina ord

Ha en fin dag
kramar

 
Liten Uggla

Liten Uggla

25 mars 2015 19:04

Åh vad härligt att höra! Så skönt. Nu kan du njuta av vår och sommar. Allt måste kännas lättare nu. Såg i ditt andra inlägg att du fått post från amerikat, vilka fina fjärilar! De blir nog fina på ett band som du skrev. Önskar er båda en fin onsdagskväll, lillördag :-) Kramar från mig och tjejerna! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 mars 2015 19:27

Tack för dina fina ord och omtanke. Det känns fantastiskt och nu kan man koppla av och gå vidare. Dom blir nog bäst på ett band så man kan ändra om dom lite. Ha en fin lillördag själv

Kramar tillbaka till dig och tjejerna

 
Ingen bild

petra

25 mars 2015 19:32

Kram på dig

Malin wiper

26 mars 2015 08:56

Tack snälla goa Petra

kramar tillbaka

 
Margit

Margit

25 mars 2015 19:45

UNDERBART MALIN!!Vilken lycka och glädje att det INTE var elakartat!!!Nu kan du våga SE framåt igen. .och livet har mycket mera att ge för dej..och din älskade man! !Kramar!! <3 Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

26 mars 2015 08:56

Tack snälla omtänksamma Margit för dina ord. Ja du nu vågar man se framåt. Det verkar som livet har lite mer att bjuda på och det tackar jag för.

Ha en skön dag med din älskade man
kramar i massor

 
Maya

Maya

25 mars 2015 21:05

Jag är SÅ GLAD för Din skull! Vet precis hur det känns att vänta på svar om det är elakartat eller godartat. Hela livet pausas. Jag var på nya undersökningar förra veckan och igår fick jag svar att det inte var några förändringar, mina tre godartade tumörer är kvar, men inga nya har uppkommit. Så himla skönt!

Jag har precis bloggat ett par blogginlägg, får se hur jag hinner med att blogga mera, saknar ju bloggandet men tiden och orken har inte räckt till.

Kramar i massor! Hoppas Ni firar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

26 mars 2015 08:55

Tack snälla du för din omtanke, trots att du har problem själv så tänker du alltid på andra, det värmer. Visste inte att du hade tumörer, skönt att dom var godartade och att inga nya uppkommit, är så glad för din skull

Jag skall försöka komma in på din blogg under dagen, det har dykt upp en massa saker jag måste fixa

Kramar i massor tillbaka

 
Annelie

Annelie

25 mars 2015 22:32

Jag vart så glad för din / er skull idag när jag läste på fejjan att du fått detta underbara besked idag.
Grattis än en gång..
Lev nu livet..

Kramar om.. // Annelie <3

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

26 mars 2015 08:53

Tack för din omtanke goa du. Jag hade väntat mig det värsta men tack och lov så får jag finnas till ett tag till

Jag skall försöka leva och njuta nu

önskar dig detsamma
kramar

 
Ingen bild

Pea

26 mars 2015 09:17

Vilken lättnad att få så positiva besked. Jag har själv gått och väntat på ett sånt besked en gång, och vet hur det faller en sten från ens axlar och klumpen man har i magen släpper. Så var det iaf för mej. Nu kan du se framåt mot en härlig sommar. Ha en fin dag. Kram ❤️

Malin wiper

26 mars 2015 09:26

Ja du det känns verkligen lättande. Då förstår du verkligen hur det känns och det är som du säger en sten som faller från ens axlar. Det var bra beskrivet. Jag ser verkligen för första gången på länge fram mot sommaren.

Tack för din omtanke
stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards