Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Pop-In i Stockholm!

Av Malin wiper - 25 mars 2015 07:15


  

Lars-Olof Helén brukar mejla mig  när det händer nåt i Stockholm vad gäller Träffpunkten Pop-In på David Bagares gata 17. Nu är det dags igen måndagen den 27 april kl 19-23, önskar man kunde åka dit eller bo närmare för dom verkar ha så kul på den klubben. Grupper som blev kända på 1960-talet och in på 1970-talet brukar spela där och det blir som en nostalgitripp varje gång. Jag skall se till att vi kan passa in när vi är hos min son i Enköping för då är det rätt nära till Stockholm. Tjej-popgruppen Plommons som jag gillar till tusen spelar där också. 

 

 

1960-talsnostalgi 

 

Klicka här för att komma in på Håkan Sterner Eventkonsult. Där kan man se vad som händer framöver 

 

The Shamrocks med Don´t say. Klicka här för att läsa bandets biografi. Klicka här för att se en bild på bandmedlemmarna i nutid och läsa lite mer. Det ser ut som dom kommer att spela där på klubben den dan 

 

    

Här ser ni två bilder på mig från andra halvan av 1960-talet och den första är nog i början av 1970-talet. Klicka på bilderna så blir dom större, men kvaliten blev dålig när jag scannade in dom. På den andra står jag med två morbröder, mamma och mormor. Nu finns bara jag och mamma kvar i livet av dessa. Vi besökte min morfars grav och kolla in mina stövlar (bara en syns) som är vita med svart mönster upptill. Typiskt 1960-tal med sk op-mönster och jag ser nu att det kommer tillbaka i vår och sommar. 

 

Klicka här för att komma in på en sida som heter moderesan 1960-talet  


 

The Plommons Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

 

I dag har jag fått tid hos Salong Hon & Han Frisör Interiör för att få min långa gråa utväxt fixad så man blir blondin igen. Jag har sett väldigt ovårdad ut ett tag eftersom jag inte kunnat sitta längre stunder och håret är även längre än det brukar vara och ser vildvuxet ut. Klippa mig får jag göra senare för så länge kan jag inte sitta, jag har varit och klippt lite själv på topparna och det behöver tunnas ut lite också. Hemskt detta med flygolyckan där en hel skolklass utplånades och sammanlagt 150 personer omkom. 

 

 

 

    

 

   

 

  

 

 


#Pop #Lars #Håkan #Shamrocks #Op


 
 
Ingen bild

Kerstin

25 mars 2015 07:38

Så fin du var ( och är ff.).

Malin wiper

25 mars 2015 08:10

Tack snälla du ;) alla har vi varit unga ;)

Ha en fin dag
kram
Malin

 
helga

helga

25 mars 2015 08:44

Vad härligt med nostalgibilderna.

Det var verkligen hemskt med flygolyckan i alperna.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 mars 2015 08:58

När man kommer upp i min ålder så börjar man se tillbaka lite och det känns så overkligt att allt detta hänt och nu är det andra tider. Lika bra att leva i nuet och ändå kunna glädjas åt det som varit bra i livet

Det var verkligen hemskt med denna olycka och så hemskt för dom anhöriga

Sköt om dig goa vän
kramar

 
Christina

Christina

25 mars 2015 13:35

Du var mig en riktig pingla när du var ung. Jättesnygg :)
Ha en toppendag
Kram Christina

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 mars 2015 14:16

Ja du alla har vi varit unga ;) Kul att du tycker det.

Ha en toppendag själv
kramar
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

25 mars 2015 14:18

Hej!
Fin gitarrlampa!
Och de där stövlarna på 60 talet.Hade jag med.Vita
Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

25 mars 2015 15:14

Den är verkligen läcker. Kul att du haft såna stövlar också

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards