Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 mars 2015

Kim Harry Andersson och en promenad till centrum...

Av Malin wiper - 24 mars 2015 08:00


  

I går när jag var ute och gick så träffade jag Kim Andersson och hans assistent. Kim såg så tuff ut i sin klädsel. Vi bor inte så långt ifrån där Kim och hans familj bor. När vi bodde i vårt egna hus så var hans föräldrar våra grannar. Sen bodde Kim och hans familj där ett tag när föräldrarna flyttade. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev i förrgår då Kim var på TV 4 nyhetsmorgon och blev intervjuad. Kim sa att Tilde de Paula Eby är lika härlig och trevlig i verkligheten. Han har blivit vår kändis och mediafigur. Jag brukar inte prata i termen "förebilder" för jag är inte uppvuxen med det utan man sa att man tyckte om en person och att nån gjort nåt bra men när det gäller Kim så kan man tala om en "Förebild". Klicka här för att komma in på en sida där hans nya bok finns att köpa. Klicka här för att se vart hans första bok finns att köpa 

 

     

 


Sean Banan med  Sean den första banan. Kim fick önska och jag själv tycker denna är rolig också. Sen är det lite fart så man går igång 

 

  

Kims assistent höll i familjens hund som är en dvärgpudel som heter Baghera och är 3 år gammal. Hunden var så fin men verkade inte gilla mig så den skällde och såg riktigt grym ut...  Jag borde naturligtvis ha gått fram och klappa på hunden så den fått lukta, ibland funkar inte hjärnkontoret...  .   Jag fick med lite av assistentens läckra färgstarka skor 



  

Utanför vårt hus i cykelstället ser man nu också att våren är här

 

  

På torget stod denna läckra cykel som jag fotat även förra året och när den finns på plats då får man vårkänslor. Den är en ny version av "Hippiecykel"   


    

Märkt är Cresent


Utanför vår fina stationsbyggnad kan man se denna stol där man kan sitta och vänta på Taxi eller färdtjänst 


  

Vaggeryds stationsbyggnad har fått stå kvar och skötts om. Det är inte många såna fina kvar och rivningshysetrin breder ut sig. Den fungerar inte som vänthall längre men det finns några lägenheter där och två firmor, bland annat en datorfirma som jag skall skriva om sen när jag hämtar ut en sak jag beställt där


  

Nu kan man inte fota in i nya byggnaden längre för domhar satt plast för öppningarna


  

Här var jag på väg ner till järnvägsundergången för att gå hem igen


  

För några dagar sen så stod jag en bit från dom tomma butikslokalerna och en kvinna dök upp och frågade mig vart den fina garnbutiken fanns. Hon kom från Värnamo bara för att handla garn där för hon sa att i Värnamo fanns ingen garnbutik längre och det känns ju konstigt när det är en stad. När jag visade henne detta tomma ställe som förut sjöd av liv så blev hon så besviken. Hon hade varit där förut och det var nog därför att det såg så tomt ut som hon inte kände igen sig. Efter det så stod vi och pratade i minst 30 minuter och det var jättetrevligt, men sen var hon tvungen att köra tillbaka till Värnamo för att lag lunch. Det är så kul med såna möten som ger väldigt mycket. 


 

Utanför Mimmis Magasin 2011


 Man saknar verkligen Mimmis Magasin och Gretas Butik, nu får folk åka till Jönköping för att köpa garn, gardiner och inredning. Det är rätt många här i Vaggeryd som stickar, virkar och syr. Klicka här för att komma in på ett inlägg som jag skrev när Mimmis Magasin la ner och Gretas butik skulle flytta in 

 

 

 

     

 

 

 

#Kim #Hund #Mimmis #Gretas #Smidesstaket #Byggnaden


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards