Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Malin wiper - 24 mars 2015 17:00


Nu börjar det andas vår och påsk hos vår eminenta blomsterbutik Acleja Blomsterhandel Interflora fresh

 

  

Här fick jag stoppa in kameran en bit mellan två hyllor 

 

  

Riktigt lurviga kycklingar instoppad i en blomgrupp                                 


  

Kolla in dessa häftiga kaktusar som var på gång att plockas fram när jag var dit. I verkligheten ser det övre gula ser nästan ut som det är stickat.

 

Jag ringde Chrstian för att få reda på vad den roliga kaktusen heter: Chamaecereuf Siestrii (Banankaktus) Dena som finna på Acleja ovan kostar  89 kr och jag kan inte hitta den på google


  

En dröm i lila som som ser så fina ut i dessa läckra krukor med handtag


  

Gult är verkligen inte fult. 


  

Här lockas påskkänslorna fram


  

Det finns många såna här tygkrukor i olika storlekar och dom ger en viss känsla och passar ypperligt på en altan     


  

Snygg effektfull dekoration i fönstret   


Här ser ni härliga Christian som driver sin butik med den äran. Dessutom har han en proffsig personal också 


  


  

Orchidé är aldrig fel   

  

  Det enkla är  ibland så stilfullt som här                            



  

Lite mer kaktusar men i rund form och passande kruka 


  

Hårigt snyggt med lite eggstra...  


  

Ett hav av rött         

   


         

Klickbilder


 



#Acleja #Christian #Påsk #Vår #Acleja

Av Malin wiper - 24 mars 2015 11:52



 


Torsdag 26 mars kl 18.30 är det "Grabbkväll"City Skor i Vaggeryd. Dom hade detta evenemang första gången förra året och det blev välbesökt och lyckat. Min man var dit då och han var jättenöjd och kommer att gå denna gång också.

 

 

Shoe lamp

 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från förra året då grabbkvällen inföll 4 april 2014. Det är min man som tagit bilderna och skrivit lite om detta. Om ni vill vara med på detta så anmäl er här

 

 

 

 

 

#City #Grabbkväll

Av Malin wiper - 24 mars 2015 08:00


  

I går när jag var ute och gick så träffade jag Kim Andersson och hans assistent. Kim såg så tuff ut i sin klädsel. Vi bor inte så långt ifrån där Kim och hans familj bor. När vi bodde i vårt egna hus så var hans föräldrar våra grannar. Sen bodde Kim och hans familj där ett tag när föräldrarna flyttade. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev i förrgår då Kim var på TV 4 nyhetsmorgon och blev intervjuad. Kim sa att Tilde de Paula Eby är lika härlig och trevlig i verkligheten. Han har blivit vår kändis och mediafigur. Jag brukar inte prata i termen "förebilder" för jag är inte uppvuxen med det utan man sa att man tyckte om en person och att nån gjort nåt bra men när det gäller Kim så kan man tala om en "Förebild". Klicka här för att komma in på en sida där hans nya bok finns att köpa. Klicka här för att se vart hans första bok finns att köpa 

 

     

 


Sean Banan med  Sean den första banan. Kim fick önska och jag själv tycker denna är rolig också. Sen är det lite fart så man går igång 

 

  

Kims assistent höll i familjens hund som är en dvärgpudel som heter Baghera och är 3 år gammal. Hunden var så fin men verkade inte gilla mig så den skällde och såg riktigt grym ut...  Jag borde naturligtvis ha gått fram och klappa på hunden så den fått lukta, ibland funkar inte hjärnkontoret...  .   Jag fick med lite av assistentens läckra färgstarka skor 



  

Utanför vårt hus i cykelstället ser man nu också att våren är här

 

  

På torget stod denna läckra cykel som jag fotat även förra året och när den finns på plats då får man vårkänslor. Den är en ny version av "Hippiecykel"   


    

Märkt är Cresent


Utanför vår fina stationsbyggnad kan man se denna stol där man kan sitta och vänta på Taxi eller färdtjänst 


  

Vaggeryds stationsbyggnad har fått stå kvar och skötts om. Det är inte många såna fina kvar och rivningshysetrin breder ut sig. Den fungerar inte som vänthall längre men det finns några lägenheter där och två firmor, bland annat en datorfirma som jag skall skriva om sen när jag hämtar ut en sak jag beställt där


  

Nu kan man inte fota in i nya byggnaden längre för domhar satt plast för öppningarna


  

Här var jag på väg ner till järnvägsundergången för att gå hem igen


  

För några dagar sen så stod jag en bit från dom tomma butikslokalerna och en kvinna dök upp och frågade mig vart den fina garnbutiken fanns. Hon kom från Värnamo bara för att handla garn där för hon sa att i Värnamo fanns ingen garnbutik längre och det känns ju konstigt när det är en stad. När jag visade henne detta tomma ställe som förut sjöd av liv så blev hon så besviken. Hon hade varit där förut och det var nog därför att det såg så tomt ut som hon inte kände igen sig. Efter det så stod vi och pratade i minst 30 minuter och det var jättetrevligt, men sen var hon tvungen att köra tillbaka till Värnamo för att lag lunch. Det är så kul med såna möten som ger väldigt mycket. 


 

Utanför Mimmis Magasin 2011


 Man saknar verkligen Mimmis Magasin och Gretas Butik, nu får folk åka till Jönköping för att köpa garn, gardiner och inredning. Det är rätt många här i Vaggeryd som stickar, virkar och syr. Klicka här för att komma in på ett inlägg som jag skrev när Mimmis Magasin la ner och Gretas butik skulle flytta in 

 

 

 

     

 

 

 

#Kim #Hund #Mimmis #Gretas #Smidesstaket #Byggnaden


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards