Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 mars 2015

Av Malin wiper - 23 mars 2015 18:00






   

                                                                                                                 Eyelet hanger

 

 

 


  

Halsbanden jag visar upp här kommer från Queen Amini. Ett märke som Ulrika tar in till sin butik Selma  dom är väldigt fina och välgjorda och finns i många olika varianter


  

Detta är en av Queen Aminis senaste alster och dom finns i olika färger...


Smyckeskrin med speldosa och dansande docka. Jag är barnsligt förtjust i speldosor. Klicka här för att se en annan  


  

Ett rödrosa kraftfullt hjärta


    

Lite bärnstens feeling i detta halsband med änglahänge 


  

Detta känns lite "ryska dockan" och är väldigt fräscht och snyggt och jag gillar kedjorna hon använder till många av sina smycken 


  

Vitt med silverinfattning


    

Så här snyggt kan ett ugglehalsband se ut till en top och kavaj


Great grey owl 

 

 

  

  

Här kommer ett smyckespecial som jag fotat hos Selma. Det ovan ser verkligen exklusivt ut och till rätt kläder jättesnyggt. Lite mer ett festsmycke


  

Ett lite tufft rockigt halssmycke


  

Ett halsband fullt med ringar koppar, silver och guld färger

 

  

Tuffa hårda armband i två olika färger  

   

  

Guldigt  med en gnistrande sten i mitten                   

                 

 


#Selma #Smycken #Queen #Bag

Av Malin wiper - 23 mars 2015 13:00

                              


  

Sist vi var till Sam Hjälp så såg jag detta porslinsset i ett vitrinskåp och blev intresserad. Frågade dom som arbetade där vad det används till men ingen visste.  Först gissade jag på att det kanske stått på nåt restaurangbord där man haft tandpetare och annat i porslinet, eller att det är nåt slags hotellporslin


  

Märket är Kütahya Porselen och är ett Turkiskt porslin och då gissar jag på att det är ett kaffeset men är ju inte helt säker eftersom jag inte hittar detta på nätet. Det finns mycket av detta märke när det gäller matporslin och även kaffe men inget som ser ut som detta. Jag kommer att forska vidare, kunde inte låta bli att köpa detta för priset var endast 40 kr. Klicka här för att se lite annat porslin i detta märke. Klicka här för att se lite tjusiga matserviser i denna serie.  

 

Är det nån av er bloggvänner eller läsare som vet nåt om detta porslinsset?


Här ett klipp med Kütahya Porselen. Klicka här för att se lite mer 


  

Jag kommer att använda detta när vi får gäster för att ha tanpetare i en av dom och nåt annat i. Då tycker jag det skall stå på mitten av bordet längs med. Klicka här för att se antik uppsättning för turkiskt kaffe

 

   

Nu sitter jag här vid laptopen med en gammal äggklocka för att se hur mycket man hinner på 10 minuter och det är inte mycket. Jag hann ladda in bilden ovan, fixa till den i fotoprogrammet, sen hann jag fixa till 4 bilder till sen ringde klockan....  Detta kommer inte att bli lätt men nödvändigt.  Inlägget om porslinet ovan fixade jag i går. Nu måste jag upp igen och gå sen en kopp kaffe innan promenad nr 2 och ryggövningar...  


 

Turkisk instrumental musik till vackra bilder 

  

  

 

 

#Turkiskt #Kütahya #Sam #Äggklocka 

Av Malin wiper - 23 mars 2015 07:45

Detta är Jönköpings Copacabana som ligger vid Vätterstranden och det sjuder av liv på somrarna då folk ligger och myser på sandstranden. Ett tag ville dom bygga hus här och förstöra allt men det blev tack och lov protester. I det här klippet jag filmat så är det rena rama surfvågorna och härligt dramatiskt. Jag gick lite för nära när jag filmade så jag hamnade med fötterna i vattnet...  

 


Klicka här för att se vilket betyg stranden får bå badkartan.se. Klicka här för att se vad jag skrev om Vätterstranden 25 augusti 2014


  

Det är vackert att gå omring där året om och se årstidernas skiftning. Vi dras ofta dit när vi är i Jönköping för man får kraft av att gå omring där och det sprider sig ett lugn i kroppen


  

Tänk dom som bor i hyreshusen, vilken utsikt och så nära till stranden. Tur att det inte blev några fler hus så att nåt får vara öppet. 

 

Copacabana med Barry Manilow


  

  

En båt som ligger vid piren och väntar på varmare tider 


 

Endast en liten båt var förtöjd vid dom små båtställena och den såg rätt luggsliten ut, men sånt kan också vara vackert.


  

Här ser ni M/S Saltkråkan som är en båt som fanns med i TV-serien "Vi på Saltkråkan" dom  har rivit översidan och byggt nytt så nu ser den mer ut som en husbåt. Den fungerar som restaurang vid Piren numera. Klicka här för att se vad som skrevs om M/S Saltkråkan 2010, då var den inte omgjord 

 

I detta nostalgiklipp ser man båten Saltkråkan en bit innan mitten i klippet 

  

Tyvärr har jag återfallit i samma mönster igen och suttit för långa stunder vid datorn för att få in så många inlägg som möjligt varje dag. Nu är ländryggen mycket sämre så jag måste ändra på mitt beteende igen, och har nu fått börja om med övningarna för ländryggen och även börjat med alvedon igen. Tänk att man aldrig lär sig men det är ju så roligt att blogga och även göra annat över nätet. Nu skall jag sitta 10 minuter varje gång och sen göra annat och promenaderna börjar jag med på allvar igen. Eftersom jag har en nackskada så påverkas ryggen av för mycket sittande. Jag skall även försöka stå med datorn vid barbordet i köket ibland så kroppen får variation. Eftersom jag skriver så många inlägg så hinns inte bloggpromenader med så det måste jag också göra nåt åt för jag vill ju se vad som hänt hos mina bloggvänner.  

 

Min gissningstävling avslutas som jag skrivit förut torsdag 26 mars. Sköt om er och ha en fin början på veckan


#Vätterstranden #Copacabana #Surfing         

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards