Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 mars 2015

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 19 mars 2015 07:45

       


         

      


 




Detta är en sak som jag hittade på Röda Korsets Second hand på Klostergatan i Jönköping. Varken jag eller min man har sett nåt liknande förut men hon som tog betalt visste vad det var. Nu skall ni mina kära läsare få gissa vilken funktion denna sak har. Får jag inga rätta svar så får ni ledtrådar...  om ni inte kommer på vad det är så gissa vilt ändå  . Gissningstävlingen avslutas torsdagen den  26 mars  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Första pris består av dessa saker som jag köpt hos Acleja Blomsterhandel och Christian som driver butiken gav mig procent...  . Det är en prydnadsfågel som är rätt tung och står stadigt och passar lite överallt, servetter från Ernst och en fin kartong med vårgodis (fudge)

 

   

 

       

 


Klickbilder för att se sakerna på nära håll. Sista bilden tog jag hos Acleja där fåglarna stod i grupp i skylten.  Fågeln är 21 cm hög

 

 

 

 

 

    

 


Andra pristagaren får en fågelbur i plåt från Acleja blomsterhandel som är 21 cm hög och har ett värmljus i mitten. Snygg även att sätta ute på trädgårdsbordet. Servetter från Salong Hon & Han Frisör Interiör. Dessutom en magnetskylt från Salong Hon & Han

 

 

                       


Klickbilder. Finns även i lite mer turkos nyans som på sista bilden 

 

 

 

 

 

Tredjepristagaren får en träback med två flaskor som man kan sätta lite blommor i och den kommer från Acleja Blomsterhandel. Desutom servetter, en magnetskylt från Salong Hon & Han Frisör Interiör.

 

       


 Det är väldigt populärt nu at sätta blommor i flaskor eller burkar. Backen är i lite turkosblått och shabby chicstil. Träbacken finns även i rosa som på sista bilden. Jag har själv en sån back och skall sätta blommor i den sen och visa upp

 

 

                                                                 

 

 

 

Alla är välkomna att delta i gissningstävlingen, det enda jag behöver är en adress till dom som vinner priser, ni får min mejladress när tävlingen är avgjord. Era gissningar visas inte förrens tävlingen är slut  Ha en skön torsdag...  

 

 


  

 

 

#Gissningstävling #Acleja #Ernst #Salong

 
 
helga

helga

19 mars 2015 09:06

Det där var riktigt svårt. Kan det vara en lusborste.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 mars 2015 09:01

Jättebra gissning
kramar

 
Ingen bild

Biggan

20 mars 2015 08:17

Tror det kan vara en platt tång. Att håret ska bli rakare inte så lockigt kanske. Kramar Biggan

Malin wiper

26 mars 2015 09:00

Bra gissat men tyvärr

Du är välkommen åter
kramar

 
Maya

Maya

20 mars 2015 08:45

Jag gissar på en Hårurtunningskam eller Hårurtunningsklippare (samma sak, vet bara inte vad en sådan heter)!
(till att tunna ut tjockt hår, jag sökte nyligen en borttappad hårtunningssax som vi har men hittade den inte, när jag skulle klippa håret på sonen som har jääääättttetjockt hår)

Tjolahopp!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

26 mars 2015 08:59

Det var alldeles rätt gissat och du skall få ett andra pris

kram

 
Lisa Nilsson

Lisa Nilsson

20 mars 2015 10:28

Åh va skoj med Tävling, och vilka fina priser
min gissning är utrednings kam/borste
kram

http://http dagslansanbloggagratis. se

Malin wiper

26 mars 2015 08:57

Tack Lisa för din gissning

Det hade det kunnat vara

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Biggan

21 mars 2015 18:36

Kom på att det kanske är en luskam :) <3

Malin wiper

26 mars 2015 08:56

Tack för din gissning Biggan som det hade kunnat vara.

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards