Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

IKEA, köp av nya hallmattor....

Av Malin wiper - 16 mars 2015 11:45


  

Vår hall är lite svår när det gäller mattor. Vi hade en lång röd matta i förra lägenhetens hall men den var både lång och bred. Vi köpte denna matta till den bredare delen men är inte nöjda för det passar bättre med en enfärgad eftersom vi har så många mönster i hallen


       

Klickbilder. På bild två ser man hur tomt det ser ut mot ytterdörren  

    

Två bilder från vår filminspirerad hall i förra lägenheten när vi höll på att flytta därifrån. Vi hade större, gästtoalett och ett stort badrum med fönster. En sån lägenhet hade jag kunna bo i resten av mitt liv. Det var en gammal tandläkarmottagning så den var verkligen annorlunda. Fast nu trivs jag bra här också där vi har större balkong och det är lugnt och skönt och vi har mer ljusinsläpp. Bor vi kvar så får vi så småningom både kök och badrum reparerat och då tas badkaret bort så vi får dusch och tvättmaskin. Man vet inte vad som händer i framtiden så inget överraskar mig längre   


  

Vi köpte 3 tunna mjuka mattor på IKEA som vi satt ihop till en enhet och så här blev det. Dom är gummerade på baksidan så dom ligger stilla. Dom är lite blågrå så dom passar till soffan som har blå ränder och även dom röda tonerna som finns lite överallt. Mattorna kostade 399 kr/st. Dessa mattor gav hallen en varmare och mer välkomnande känsla. Mattorna är 2 meter långa och 82 cm breda/st. Vi har fått vänta med att köpa dom för dom tar slut så fort på IKEA så jag förstår att dom är en storsäljare. Dessutom mjuka att gå på


Klicka här för att se hur man gör mattor industriellt


Förkylningen har dragit sig tillbaka lite och jag hostar inte lika mycket och snuvan är lindrigare. I dag tog jag den sista penicillintabletten, och hoppas jag blir lite piggare för man blir trött av att gå på penicillin. Jag ropar inte hej än för denna virus har varit seg och rethostan kommer nog att stanna ett tag, jag är rätt slut i kroppen nu. Håller ändå på att pyssla lite hemma med att dammtorka och bäddar rent i sängen. Efter lunchen skall jag försöka ta mig en liten promenad för det är rätt vindstilla och solen kom fram före 12.00 Hoppas ni haft en fin och givande helg och får en bra vecka. Tack för att ni tittar in till mig, och ni är många nu...  Min mormor sa alltid "Jag tackar allra mjukast" och det låter så vackert.  

 

Njutbart och vackert

 

 

#Hall #Röllakansmatta #IKEA #Native #Fluites

 
 
Ingen bild

Pea

16 mars 2015 12:00

Vilka fina mattor ni hittat! Snyggt med grått. Vi längtar efter att köpa lite nytt också, men vi får vänta tills vi hittar vårt nästa boende. Tycker att det borde dyka upp snart för nu har vi väntat i ett helt år. Jag har haft lire strul med min blogg och till slut så fick jag ta bort dom flesta inläggen och bilderna och sen funkade det igen. Headerna hos mej är ifrån byn dit vi vill flytta och där dottern bor. Så duktig du är som kan lägga in fjärilar och annat på din header! Önskar er båda en fin dag. Kram ❤️

Malin wiper

17 mars 2015 07:23

Vad kul att du tycker det. Dom är lite gråblå. Jobbigt att vänta så länge på att flytta. Vad tråkigt att måsta ta bort både bilder och inlägg. Jag hade strul för några år sedan nästan ständigt och man blir så frustrerad. Det var en fin och lugn park. Hoppas ni snart kan flytta så ni får bo in er.

Jag borde ha lärt mig detta för länge sen för man blir friare om man inte behöver hjälp för sånt

Ha en fin dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards