Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

IKEA stol, sockor och lite vårbilder...

Av Malin wiper - 16 mars 2015 07:15


  

Jag glömde skriva att jag även fick tag på korta sockor hos miss Elsas second hand. Dom är jättetunna med lös resår och roligt mönster. Det fanns bara tre par tyvärr för jag hade velat köpa många av dessa. Dom är bara ett snäpp tjockare än dom tunnaste sockorna.  


  

När jag fick besvär med en kota i ländryggen så sa min sjukgymnast att jag skulle sitta på en vanlig trästol ev med dyna, men vi hade gjort oss av med alla överflödiga stolar när vi flyttade. Jag fick låna denna av min väninna A-G och den har varit jättebra. Jag har förut suttit i soffan med laptopen i flera timmar åt gången och det sa han inte var bra alls. 


  

Nu skall jag emellertid ge tillbaka lånestolen för jag hittade en på IKEA som var nedsatt till 195 kr för den var ett utställningsexemplar. Den är jättelätt att lyfta runt och inte så stor men jättebekväm och sitsen är lagom stoppning i och jag kan byta klädsel om jag så vill. Den heter Lerhamn och kostar i vanliga fall 299 kr/st. Jag skulle vilja byta ut våra stolar som vi har runt vardagsrumsbordet till dessa för dom vi har är så klumpiga och obekväma. Vi får se hur det blir för då behöver vi bara köpa 3 st. Dessutom blir det ljusare för våra är svarta och det ser så dystert ut mot fondväggen.  


  

Så här sitter jag för det mesta när jag är ute på nätet för då kan jag se på tv samtidigt om jag vill. Nu när vi har mindre lägenhet så är det sån tur att vardagsrummet är så stort så vi får plats med tre funktioner och ändå är det luftigt och gott om plats att ta sig fram. 

 

  

Lite våriga bilder från Vätterstranden i Jönköping 

 


  

Over the rainbow med The Piano Guys  


  

Jag har fått in nåt på linsen så jag får fläckar på en del bilder men då brukar jag ta bort dom i fotoprogrammet men denna bild missade jag på. Man ser två runda fläckar som lite mörkare. Nu har jag gått på kurs hos min man så jag kan infoga en eller flera bilder i mina headers ex fjärilar eller annat. Förut fick han hjälpa mig men det är inte så svårt som man tror. I mina två sista headers har jag satt in fjärilarna själv


  

Håll utkik för snart kommer det en gissningstävling i min blogg. Det var ett tag sen för jag har haft svårt att hitta nåt som ni kan gissa på. Har nu fått tag på en sak som är lite klurig för jag har aldrig sett en sån. Jag skall bara fixa nåt pris och det blir både ett första och andrapris denna gång  




#miss #Sockor #IKEA #Stol #Piano #Vätterstranden #Panduro

 
 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

16 mars 2015 08:45

Önskar dig en fin vecka! Kram!

Malin wiper

16 mars 2015 08:57

Detsamma till dig
kram

 
Hebbe

Hebbe

16 mars 2015 10:43

Hej du,,Jo men visst känner du en person med dagens namn..Jag..
Ja det är viktigt att man sitter bra,speciellt om man har ryggbesvär..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 mars 2015 11:06

Nu blev jag lite skamsen men jag får skylla på förkylningen ;)

Grattis på namnsdagen
kram

 
Hebbe

Hebbe

16 mars 2015 11:20

Tackar..Nä inte ska du skämmas,,det är inte så lätt att koppla ihop ibland..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 mars 2015 11:41

OK! men det kändes onekligen konstigt att jag var så förvirrad ;) Jag tänker ju bara på Hebbe men du heter ju Herbert ;)

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards