Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Malin wiper - 13 mars 2015 18:00

iris DeMent  med låten easy's gettin' harder every day. Fin låt till vackra bilder. Iris DeMent är en amerikansk sångerska och låtskrivare. Hennes musikstil är världsmusik, folkmusik och country. Jag har haft med låtar av henne förut. På google har dom stavat hennes namn olika, ibland Iris Dement, eller iris DeMent så man vet inte vad man skall använda sig av.  

 

Hon föddes nära Gould, Arkansas och var yngsta barnet till Pat Dement och hans andra hustru Flora Mae. Hon hade hela 13 syskon. Hon är även influerad av gospel från uppväxten. Klicka här för att läsa en längre biografi över henne 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på iris Dement. Där kan man läsa lite mer 

 

   

Dessa ord borde jag ta till mig...  men jag tror inte det fungerar så länge jag kan gå fort. Jag märker även att jag börjar sätta igång och blogga för fullt trots att jag inte är i form än....  Önskar att man hade nån stoppknapp...   

 

                                        

                                              Hand held paddle 

 

I  dag efter min mans arbete åkte vi ut och hamnade i Jönköping för första gången på jättelänge. Skriver om detta i morgon. Det har varit soligt och fint men ganska kallt. När vi kom hem så var vi rätt slut men glada att vi kom iväg och fick uppleva lite efter all stiltje som pågått ett tag. Ha nu en fin fredagskväll och njut...  

      

 

 

#Iris #Ord #Stoppknapp 

Av Malin wiper - 13 mars 2015 12:30

      

I går när jag var nere i samhället så gick jag in hos min frissa Salong Hon & Han Frisör Interiör. Dom hade satt ner många produkter och annat med 70% för att få plats med det nya som kommer in inom kort

 

   

Allt på detta bord är nedsatt med 70% och det var många fina saker.    

 

   

En kinesisk teservis i en snygg kartong.

 

   

Jättesnygga kökshanddukar i fräscha färger iför vår och sommar

 

  

Fågelholkar och två olika skärbrädor

 

Birdy  med Strange birds. Häftig röst, tjejen är bara 18 år gammal. Denna låt känns lite som ett ledmotiv till en "James Bond" film. Jasmine Van den Bogaerde mer känd som Birdy föddes 1996 i Lymington. Hon är en engelsk musiker som vann musiktävlingen Open Mic UK 2008, då endast 12 år gammal. Strange Birds släpptes 8 novembar 2011 

 

   

Ej rea men billiga ändå med sina 39 kr. Snyggt med lite handplockade sommarblommor 

 

   

Nyheterna vår, påsk och sommar

 

 

Själv väntar jag bara på att bli så pass bra så jag kan gå dit och både klippa håret och fixa den grå utväxten. I och med hälsan som inte varit bra på länge så har håret blivit lidande men vad gör man. Värst är utväxten som är rätt grå nu så man är tvåfärgad i håret. Det går inte att sitta där och hosta och snora så jag får vänta ett tag till. Det finns i alla fall en positiv sak och det är att all träning för ländryggen har gett resultat så jag kan sitta så länge så jag kan se ett tv-program färdigt. Fortsätter att göra mina övningar 4 gånger/dag. 

 

 

#Frisör #Interiör #Kökshanddukar #Birdy

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards