Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 mars 2015

Bloggvila på grund av förkylning...

Av Malin wiper - 6 mars 2015 20:00

 



Malin meddelar:

 

 


Jag kan inte sköta bloggen just nu för jag har blivit så mycket sämre i förkylningen. Ringde Vårdcentralen och fick en tid 13.40 och det visade sig att sänkan var hög och febern är nog den högsta jag haft. Blodtrycket var också alldeles för högt. Dom andra proverna får jag svar på till veckan, han såg att jag hostat mycket, dom tog även ett halsprov. Han sa att eftersom jag är nyopererad så fick jag penicillin och det har jag inte haft på många herrans år men nu behövs det verkligen. Jag har nu även tagit två alvedon så febern skall gå ner lite. Det finns ingen som helst ork att vara på nätet just nu men jag återkommer så fort jag mår bättre. 

 

Sköt om er och ha det så bra kära bloggläsare. Hoppas ni får en fin helg...  

 

 


 

 

Ett avslappnande klipp som jag filmade nere vid Vätterns sandstrand, tror det var i januari

 

 

 

 

#Förkyld #Vårdcentralen #Penicillin

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

7 mars 2015 12:27

Men jösses vad du skall behöva stå ut med nu vännen! Krya på dig! Massor av kramar från mig! ♥♥♥♥♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 mars 2015 09:19

Ja du ibland kör det ihop sig. Jag är lite bättre på morgonen så jag svarar på kommentarer. Snuvan har kommit nu så jag hostar lite mindre.

Tack för din härliga omtanke vännen
kramar

 
Ingen bild

Rebecka

7 mars 2015 12:41

Krya på dig Malin! Låt kroppen vila. Stor kram Rebecka

Malin wiper

8 mars 2015 09:19

Tack snälla Rebecka det skall jag försöka göra.

Stor kram tillbaka

 
Annelie

Annelie

8 mars 2015 08:45

Men jisses,,, när ska du få nog..??
Konstigt, eller det är det väl egentligen inte... för när man r lite låg så brukar ju allt hoppa på en och man är mer mottaglig.
Tyvärr är det väl så för dig nu vännen, men det VÄNDER... i alla fall bra att du fick penicillin nu, så du blir pigg kvickare.

Jag är snopen att jag har klarat mig, eftersom jag också är låg nu... :o((

Försök att ha det så bra som du kan och ta hand om dig.

Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

8 mars 2015 09:21

Jag har nog dålig motståndskraft av allt som hänt dom senaste åren då vi var tvungna att flytta och utstå väsen i över ett år, sen kom då detta mitt under flytten och, ryggen och även 3 förkylningar som var långvariga. Bra att du klarat dig för sån förkylning tar ner en helt.

Tack för dina snälla och omtänksamma ord

Sköt om dig själv också vännen
kramar

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

8 mars 2015 22:07

Det är precis som att fylla vatten i ett kärl och inse att det till slut rinner över ... så är det med oss och vår kropp också. Vi kan inte ta emot hur mycket som helst utan att det blir fullt. Du har ju haft så mycket omkring dig en längre tid så det är lätt att man drar åt sig allt i sin försvagade motståndskraft. Hoppas innerligt att du får den vila du behöver och att medicin och annat gör det dom ska. Önskar dig verkligen friska och sköna dagar framöver här i vår. Solen kan göra underverk och mota bort baciller hoppas jag! Kramar och varma tankar till dig min vän!

Malin wiper

9 mars 2015 07:46

Så fint och rörande skrivet min vän. Jag fick en tår i ögat och du fångade mitt i prick hur det känns. Jag går in här på morgonen för att svara på kommentarer men sen orkar jag inte vara ute på nätet. Penicillinet börjar verka lite men det känns segt och kommer att ta tid att komma i form igen. Har man själv hälsoproblem så kan man leva sig in i andras situation. Det är så tråkigt att vi inte har kunna träffats på så länge men vi får se fram emot våren och nån gång skall väl detta släppa och man får lite frisk tid.

Jag blev väldigt berörd av din kommentar. Du är för fin och gullig och sen har du ju ordets gåva också.

När jag är lite bättre i rösten utan att få hostattacker så ringer jag dig.

Ha en skön vecka och hälsa din man

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards