Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

Konst och blommor levererade till dörren...

Av Malin wiper - 5 mars 2015 07:30

  

För några dagar sen så ringde det på dörren och min man tog emot ett paket som var adresserat till mig. Jag blev så överraskad och glad, min svägerska uppe i Umeå skickade mig ett av hennes konstverk som var lika stort som ett vinyl-skivefodral med krya på dig kort från både henne och brorsan. Så himla snyggt, hon har en egen teknik, och vi har fått många grattiskort genom åren med såna fåglar i olika former och färger. Hon är så konstnärlig och håller även på med keramik, lapptäcksteknik och annat. Nu skall jag hitta en fin ram till denna så fort jag kan åka ut till storstan. Tusen tack...     

 

Chet Atkins med Bye Bye Blackbird


  

Här ser man fåglarna på lite närmare håll och jag gillar uttrycket i både ögon och annat som hon fått fram så bra 


  

Det skall föreställa häckande lärkor och hon har använt riktig duk så det blir lite stadga också


     

Inte nog med detta utan dan efter kom en leverans från Acleja Blomsterhandel och det var Christian som driver stället som dök upp. Det visade sig vara en jättevacker bukett från min bloggvän/vän Pisan och hennes två döttrar. Tusen tack snälla ni, så gulligt gjort. Jag blir rörd till tårar...  Pisan är den bloggvän jag känt näst längst och det är några år nu. Vi har träffats några gånger men det var ett tag sen nu


   

Kolla in på nära håll hur vackra blommorna är.



Varken feber eller hostan blir bättre så jag ringer nu på morgonen till kirurgen i Värnamo för säkerhets skull. Jag vet inte hur en sån här förkylning påverkar tillfrisknandet efter operationen. Dessutom var det inte länge sen jag hade två förkylningar som varade i flera veckor. Jag är så less nu så jag vet varken ut eller in. En positiv sak är ju ändå att ryggen börjar bli bättre och jag behöver inte äta värktabletter 3 gånger/dag. Mina övningar har gett resultat men jag behöver promenaderna. Skall testa att gå ut och gå en stund i dag, än om det kanske bara blir runt huset. Solen skiner och det ligger ett tunnt lager snö på gräsmattan 

 

 

  



#Pisan #Blombukett #Svägerska #Konstverk   #Chet 

 
 
Annelie

Annelie

5 mars 2015 08:03

Vad roligt att få paket bara "så där",,, härligt när folk tänker på dig när du är sjuk och nyopererad.
Mysigt hon målar.. :o))

Skoj även med blombud, det är inte ofta man får nu för tiden.

När jag kom hem från sjukhuset så skickade mamma Göran till blomsterhandeln, så han kunde köpa en bukett och även presentkort till mig från mamma, pappa, syrran, hennes man Uffe och Andreas. Bättre och göra så, så slipper de fraktkostnaden, kan lägga det på blommorna istället.

En dag under min sjukskrivningstid så ringde de från en blomsterhandel här i stan, när de sa vart de var ifrån så tänkte jag direkt "wow, ett blombud", men när han frågade efter ett annat namn så fick jag lång näsa, då det var en felringning.. *L*

Ha det bäst, sköt om dig, och krya på dig.. // Innerligt varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

5 mars 2015 11:17

Det var jätteroligt och överraskande. Det låter härligt detta med presentkort och blommor när du kom från sjukhuset. Tråkigt med felringningen

Ha det bäst själv och krya på dig du också

Varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards