Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Malin wiper - 5 mars 2015 15:00

  

Jag har skaffat mig ett armband från ForLife eftersom jag stödjer dom och har skrivit om dom förut. Klicka här för att se dom olika armbanden och annat på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras blogg. Jag är ju själv nu en siffra i statistiken genom att jag haft en tumör/cancer och vet inte än till 100% om den är godartad. Är den elakartad så måste jag ta bort resten av sköldkörteln, och då kan det bli frågan om både strålning och annat . Min mans ena bror har gått igenom mycket dom sista åren men nu ser det ut att ljusna och det glädjer oss mycket för vi har varit väldigt oroliga. Alla har nån i sin närhet som drabbats av cancersjukdom och det känns hemskt att var tredje person drabbas, tur är det ändå att det forskas och att många fler blir friska numera.       

 

Klicka här för att komma in på deras sida och läsa om vad dom sysslar med i och med att dom stödjer cancerforskningen. Klicka här för att se vad jag skrev om dom 8 november 2013 

  

 

 

Bild lånad från ForLife 

 

Jag har satt in en bildlänk en bit nedanför min presentationsbild, klicka på bilden så kommer ni in på sidan och kan läsa mer  



#Life #Cancerforskning #Armband #Tumör

Av Malin wiper - 5 mars 2015 07:54

  

Nu har begravningsannonsen ang min blogg/fb vän sen många år kommit ut. Det är hans pojkvän Kim som skrivit så fint. Vi är många som saknar honom redan. Han heter egentligen Werner men har kallat sig Stevie på nätet. Det känns otroligt sorgligt och jag och min man sänder en tanke till hans pojkvän och övrig familj. 

 

  

 

Så här fint skriver Kim på Facebook till oss hans vänner: 

 

     

 

Kære alle.  


Den sidste officielle besked om Werner, jeg håber ikke i syntes der er for meget, med jeg sætter den på alligevel. Jeg savner ham uendelig meget, vi er nogle stykker, men derfor er det også dejligt at have en masse gode minder at tænke på.


Kærlig hilsen til jer alle

Kim 

 

   

 

#Werner #Stevie #Kim #Begravningsannons


Av Malin wiper - 5 mars 2015 07:30

  

För några dagar sen så ringde det på dörren och min man tog emot ett paket som var adresserat till mig. Jag blev så överraskad och glad, min svägerska uppe i Umeå skickade mig ett av hennes konstverk som var lika stort som ett vinyl-skivefodral med krya på dig kort från både henne och brorsan. Så himla snyggt, hon har en egen teknik, och vi har fått många grattiskort genom åren med såna fåglar i olika former och färger. Hon är så konstnärlig och håller även på med keramik, lapptäcksteknik och annat. Nu skall jag hitta en fin ram till denna så fort jag kan åka ut till storstan. Tusen tack...     

 

Chet Atkins med Bye Bye Blackbird


  

Här ser man fåglarna på lite närmare håll och jag gillar uttrycket i både ögon och annat som hon fått fram så bra 


  

Det skall föreställa häckande lärkor och hon har använt riktig duk så det blir lite stadga också


     

Inte nog med detta utan dan efter kom en leverans från Acleja Blomsterhandel och det var Christian som driver stället som dök upp. Det visade sig vara en jättevacker bukett från min bloggvän/vän Pisan och hennes två döttrar. Tusen tack snälla ni, så gulligt gjort. Jag blir rörd till tårar...  Pisan är den bloggvän jag känt näst längst och det är några år nu. Vi har träffats några gånger men det var ett tag sen nu


   

Kolla in på nära håll hur vackra blommorna är.



Varken feber eller hostan blir bättre så jag ringer nu på morgonen till kirurgen i Värnamo för säkerhets skull. Jag vet inte hur en sån här förkylning påverkar tillfrisknandet efter operationen. Dessutom var det inte länge sen jag hade två förkylningar som varade i flera veckor. Jag är så less nu så jag vet varken ut eller in. En positiv sak är ju ändå att ryggen börjar bli bättre och jag behöver inte äta värktabletter 3 gånger/dag. Mina övningar har gett resultat men jag behöver promenaderna. Skall testa att gå ut och gå en stund i dag, än om det kanske bara blir runt huset. Solen skiner och det ligger ett tunnt lager snö på gräsmattan 

 

 

  



#Pisan #Blombukett #Svägerska #Konstverk   #Chet 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards