Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Fettisdagen, promenad, Plåtniklas och en fantastisk häck...;)

Av Malin wiper - 17 februari 2015 16:00

  

Varje dag består av två promenader och det gäller att hitta nya ställen att gå på så man inte blir uttråkad. Detta inlägget är från det jag promenerade i går. Det behövs vyer och saker att sätta blicken på. Nästa vecka skall jag försöka trappa ner på värktabletterna genom att utesluta en halv i taget. Det har blåst rått dom sista dagarna så jag har ibland övervägt att avsluta och gå hem men efter att ha gått 15 minuter så fryser man inte lika mycket och det känns så skönt i kroppen som om den blir smord efter att ha känts som en rostig "plåtniklas" 

 

   

Plåtniklas från Grodan boll och Kalle stropp 

 

   

Om man bara ser sig lite omkring så dyker det upp skönhetsupplevleser och annat sevärt.

 

   

Båtarna bara längtar efter att få känna vatten mot sin köl 

 

 

   


En gammal rostig cykel står där som ett konstverk till allmän beskådan 

 

   

Till och med jag som vinterkvinna börjar känna längtan efter våren 

 

 

Ja vad säger man!!! är det parning på gång för att få en liten kanotjolle...     

 

     

Otroligt kompakt och uppseendeväckande häck, som fångade min mans intresse...          

  

   

Detta vet jag inte om det är en båt eller nån slags form för att bygga båt. Min son säger att det antagligen är en form till en segelbåt

 

   

Detta är ett vackert hus nere vid vattnet. Sen ett bra tag tillbaka så visar jag inte upp hela hus utan bara detaljer. Jag blev haffad för ett tag sen av en bilist som frågade vad jag höll på med...  Han trodde jag var en skum figur som höll på att fota för att sen göra inbrott...  dom hade "grannsamverkan" i kvarteret och hade nyss blivit utsatta för skadegörelse så jag förstår dom så väl, och det tyder på att grannsamverkan fungerar. Min man och jag  var bortresta rätt länge en jul för ett antal år sedan och då bad vi grannarna hålla lite koll på vårt hus och det gjorde dom så bra så när en av grannarna gick runt huset för att kolla så blev han haffad av en annan granne som såg detta...  och trodde det var nån skum typ...                                    

 

  

   

Såna här ställen kan jag i alla fall fota för det är en pizzeria som heter Jamaica som är jättebra och dom som jobbar där är så trevliga. När vi bodde i vårt hus så hade vi ibland pizzaperioder då vi köpte därifrån och dom var supergoda. Numera äter vi sällan pizza men när vi gör det så delar vi på en. Dom har naturligtvis andra maträtter också plus sallader   

 

Njut av gamla cyklar till tonerna av blues 

 

   

I förmiddags bestämde jag träff med min man utanför Ritz för en fika då han hade kafferast. Sen promenerade jag iväg igen och gick lite vilse i "Vår lilla stad". Hamnade så långt bort så promenaden blev nästan 2 timmar lång och jag var rätt frusen när jag kom hem men kroppen mådde gott. 

 

   

Såg att det är "Fettisdagen" i dag så Ritz hade extra många semlor.

 

   

#Promenad #Cykel #Kanotjolle #Kärnan #Häck #Haffad #Brunnar #Ritz #Fettisdagen 

 
 
Annelie

Annelie

17 februari 2015 16:08

Fy ja för detta råa kalla vädret som är nu, vi var ute en sväng i söndags,, jag höll på att frysa ihjäl på grund av detta råa och blåsten. Sen äré ju ännu värre när man inte rör sig någonting, utan man sitter helt stilla i en rullstol.
Semledagen ja... numera kan jag inte äta en hel semla, får en dumpning de luxe direkt, så det är det inte värt. Göran äter inte alls, annars hade man ju kunnat köpt en semla och dela på.

Ha det bäst och sköt om dig vännen... // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

18 februari 2015 08:03

Det är verkligen riktigt rått ute. Jag som promenerar varje dag känner verkligen hur det blåser men jag är tvungen för att få bort detta i ryggen. Så trist att du har det så besvärligt vännnen. Hoppas du får bra hjälp och får reda på vad som felas. Jag äter inte heller semla tyvärr för jag tycker det är gott

Ha det bäst själv och sköt om dig

Varma kramar
Malin

 
Jossan

Jossan

17 februari 2015 18:05

Hejsan. Mitt namn är Josephine, men kallas för Jossan. I min blogg kan du läsa om min väg till att flytta hemifrån och hur det är att leva med diagnosen Aspergers Syndrom.

Mvh Jossan

http://mynameisjossan.myshowroom.se

Malin wiper

18 februari 2015 08:04

Vad roligt att du tittar in till mig. Vilket fint namn Josephine. Jag kommer in till din blogg under dagen.

Ha en skön onsdag
Vänlig hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards