Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 februari 2015

Syntema, Spis, Preem och en svunnen tid....

Av Malin wiper - 13 februari 2015 15:00

  

Nu har det hänt mycket med nya inbyggda uteplatsen hos Spis. Det blir jättesnyggt. Jag tänkte inte på att det är fredag den 13:e i dag förrens min man påpekade detta. Då får man vara lite extra uppmärksam.

 

Detta är ett inlägg om vad man stöter på när man är ute och promenerar. Först kan man ta sig en längre tur och sen gå in och kolla i butiker och även ta sig en kopp cappuccino på Preem där den är extra god.


  

Vitt mot vitt


  

Härligt att stöta på gamla uthus som dyker upp när man är ute på promenad     


Ytterligare ett bevarat uthus där det även finns dass  


  

Innan vi gick vidare tog vi en cappuccino och smörgås på Preem. Deras cappuccino är supergod med massor av krämigt skum. 


  

Sen går vi förbi Syntema Happy Homes. Kunde inte låta bli att gå in där och kolla runt lite. Dom har allt från färg, tapeter, golv, badrum, inredningsprylar mm. Kul att vi har så många butiker i vår lilla stad 


  

Sorbert snygg ugglekudde. 


  

Såna här hamrade lampfötter och annat i koppar är högsta mode just nu


  

Såna här läckra paket av tapet skulle jag vilja lära mig tillverka.


  

Färgstarka tapeter så det förslår. Både lite 1970-tal och andra tidsepoker



 Fantasifullt sätt att visa upp tapeter.


    

Numera kan golv se ut hursomhelst och det är kul tycker jag. Detta golv är i linoleum  


  

Love, amour, amare, elske, elsker, ljubezen, dashuri, aimer, pag-ibig, láska, Liefde, lief, maite, rakkaus, 


  

Här ser man lite nykoppar-inspirerat


  

I dag har jag som vanligt promenerat 1 timme på förmiddagen och sen brukar jag gå en gång till men då ca 45 minuter och man blir som en ny person full av enérgi och kraft trots skador. Man får sig en tankeställare när man skadas på nåt vis och blir så tacksam för att man kan gå ut på promenader. 

Ha en fortsatt fin   

 

 

Vinyl på skivtallriken med No doubt med låten Don't speak

 

 

 

#Syntema #Preem #Koppar #Tapeter #Ananasform   #Doubt   

 
 
Annelie

Annelie

14 februari 2015 13:29

Jisses vilket mode på tapeterna.. :o//
Jag personligen skulle inte vilja ha sådana, risken finns jag skulle tröttna efter ett tag.

Riktigt snygg ugglakudde...

Ha nu en riktigt mysig fortsättning på er kärleksdag..

Varma och många Kramar.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

14 februari 2015 16:04

Ja du det finns mycket att välja på. Jag vill inte heller ha så mycket mönster utan då skall det i så fall vara på en vägg

Ugglekudden var verkligen snygg

Ha en fin fortsättning själv på kärleksdagen kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards