Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

Clark Terry, Vinyl och lite blommor...

Av Malin wiper - 11 februari 2015 15:30

  

Vi köpte tre ramar på IKEA för ett tag sen som har rätt mått för vinyl LP skivor och två av dom satt vi i köket. En med Del Shannon och en med Clark Terrys Big Bad Band som jag köpte när jag bodde i Göteborg och sen kom bandet till konserthuset, då var jag och en kompis  dit och sprang omkring i pausen för att få autograferna av alla som var med i storbandet. Clark Terry själv har jag träffat två gånger utanför konserthuset och då fått prata lite med honom. Han var trevlig, skärpt och tillgänglig för oss fans.

 

 

Clark Terry

 

Klicka här för att komma i på Clark Terrys hemsida. Jag blev så glad när jag såg att han är i livet men trodde inte att han var så gammal som 94 år. Han såg då inte ut att vara över 56 år då jag träffade honom för han var så fräsch. Han har varit aktiv sen 1947 och är det fortfarande och det känns häftigt 

 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg och se signerade foton som jag fick av Clark Terry när jag träffade honom. En autografvän (proffs) hjälpte mig en gång att skriva till Clark Terry och då fick jag ett brev tillbaka från honom rätt snabbt. Jag skall rama om dom signerade bilderna och hänga upp dom på passande plats. Klicka här för att läsa om Clark Terry 

 

Här ser ni Clark Terry på klubben Montmartre i Danmark. Jag har själv besökt den klubben på 1970-talet med min första man (sonens pappa) men då var det helt andra toner med psykedelisk musik och vi bodde i tält, det regnade enormt mycket, tältet var inte vattentätt så vi var rätt blöta. Vi åkte sen till Holland, först Amsterdam där vi bodde på hotell. Bilen vi åkte i var en Austin Healy Sprite som var gul med svarta fartränder. Vi såg ut som hippies och blev stoppad av tullen för dom var ute efter ett par som smugglade knark i sin bil men det var ju inte vi men dom blev ändå misstänksam på grund av bilen och att vi var hippies. Pinsamt till tusen när man på den tiden endast testat nåt glas vin   och det första gången med min sons pappa Mr A. Bilen var svår att leta i så dom hade ett helsike och hade tänkt montera ner hela bilen men till slut gav dom upp. 

 

       

Så här såg vi ut på ett ungefär när vi var på väg till Amsterdam med mellanlandning på Montmartre i Danmark (början av 1970-talet). Hittade inte bilden där vi står vid den gula bilen. På bilden är vi hemma hos mina föräldrar. 


  

Vi hittade inte alla vinylskivorna på vinden efter flytt så vi satt in en tillfällig, man kan ju byta ibland med Michael Jackson som jag köpte när den kom ut och man lyssnade på låten "Bad". Den hamnade på ena sidan väggen där vi har cd skivor. Det känns konstigt att Michael Jackson varit ur tiden sen 2009, hur fort går inte tiden


  

Jag var in till Acleja Blomsterhandel för att köpa två små blommor till små krukor och då passade jag på att fota lite.


  


       

På dom två första bilderna ser ni blommorna jag köpte till uppsättningen av fat och ljushållare


            

När jag var dit så plockades det fram nytt inför våren


  


  

Denna roliga glasburk från "Ernst" finns i olika storlekar


  

Jag kan sitta vid datorn 10 minuter sen måste jag gå omkring, ligga eller promenera ute. Nu har jag motionerat i 8 dagar och kan inte tänka mig att bli en soffpotatis igen. Jag har visserligen genom åren varit rätt rörlig med både cykling, promenader, enérgidans och lyft lite tyngder. Fast dom sista åren har det blivit till och från men jag känner ju att man blir mycket piggare och får mer gjort när man rör på sig och dessutom ser man piggare ut. Sköt om er kära bloggläsare och se upp i halkan.


#Vinyl #Ramar #Ernst #Acleja #Clark #Del #Ernst

 
 
Annelie

Annelie

11 februari 2015 23:20

Härligt att se att du är uppe såppas på benen.. att det går åt rätt håll för dig.

Hur gick det med din operations-tid..??

Sköt om dig gumman... // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

12 februari 2015 08:16

Ja du jag har fullt upp med att försöka få bort detta i ländryggen så jag kan ringa operationsplaneraren för en ny tid till op. Man måste vara värktablett-fri i tre dagar före op så jag gör allt för att träna och promenera.

Sköt om dig själv också vännen
varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards