Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 februari 2015

Vårdcentralen i Vaggeryd och en ländrygg...

Av Malin wiper - 7 februari 2015 09:15

  

Hej mina kära bloggläsare om ni visste vad jag saknar er och även att blogga. Jag fick äntligen tid till läkaren i går för jag hade misslyckats med att få tag på en sjukgymnast akut och jag har kämpat mot tiden med näbbar och klor. Jag hittade en plats att ha min laptop på så jag kan stå och blogga nåt inlägg emellanåt. Att sitta går bara några minuter. Jag står nu vid kontorshyllan där skrivaren har sin plats och då kan jag promenera och sen stå en stund men det tar lång tid att skriva ett inlägg. Jag kommer att svara på era kommentarer men det tar lite tid. 

  

Jag fick som sagt till slut träffa en läkare och det var Gregor Chalfen som jag träffat en gång förut. Han är en otrolig läkare som har allt som behövs för att bemöta patienter. Han bryr sig, har humor, är otroligt bra på att ställa diagnos och han är så handlingskraftig så han gick direkt och hämtade en sjukgymnast. Han kom tillbaka med en ung kille som var fysioterapeut och hette Jonas Lagerqvist, han visste också vad han höll på med. Det visade sig inte vara ett ryggskott utan en irritation (skada) i ländryggen för jag hade ont precis där han tryckte från baken upp till nacken. Muskeln kunde inte slappna av utan hade spänt sig för att skydda ryggen. Jag blev så väl mottagen av både läkare och sjukgymnasten så allt bara flöt på och min höga stressnivå bara sjönk som en sten. Min man fattade inte hur jag kunde ha full kontroll på situationen trots min frustration. På måndag skall jag komma tillbaka till fysioterapeuten för att han skall kolla upp ryggen igen

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 

 

Jag fick övningen som ni ser ovan där man ligger på magen och lutar sig på arm och armbågar och slappnar sedan av i svanken och sen skall man hålla sig så i 2-3 minuter. Det skall man göra varannan timme tills man gjort det 8 gånger. Det känns skönt och han sa att det snabbt skulle bli bättre men jag får inte sitta mer än några minuter och det med en kudde bakom ryggen. Jag skall gå så mycket som möjligt. Jag kommer att få det rätt trist för jag får inte åka bil mer än i nödfall och då med en kudde i ryggen. Att jag inte fick tag på nån i tid gjorde att jag fick ställa in  operationstiden.

 

 

Nu när jag drabbats av detta så ser man hur illa det blivit i vården när det gäller att få tag på nån. Jag försökte ringa operationsplaneraren för att ta tillbaka tiden men det är s0m ni vet telefonsvarare och dom skall ringa upp. Så på måndag ringer dom men då kan det verkligen vara för sent. Man får nästan aldrig prata med nån utan det är detta inknappande hela tiden och sen denna väntan på att dom skall ringa upp. Tack till läkaren, fysioterapeuten och kvinnan i växeln som bestämde sig för att jag skulle få prata med en läkare när inte sjukgymnastiken tog emot mig akut...      

 

 

Ha en fin helg kära ni. Jag kommer ut på min scen när jag kan och skriver nåt inlägg. Jag kan nu promenera fram och tillbaka i galleriet in till sovrummet och sen skriva lite. Man får sig en tankeställare när sånt här händer och förstår att jag suttit för mycket vid datorn så jag promenerar varje dag nu och då känns det bättre 

 

 

Introt till den gamla tv-serien Doktorn kan komma   

 


#Gregor #Jonas #Vårdcentralen #Vaggeryd #Ländryggen #Scen #Inlägg #Doktorn

 
 
Maya

Maya

7 februari 2015 10:08

Saknar Dej också, och bloggarna. Men här har hänt tråkigheter jag inte kan skriva om så jag kommer nog vara off lite av och till. Försöker logga in på Facebook eller andra sidor, för att skingra tankar, men det är väldigt svårt att koncentrera sej. Så Du vet om jag inte svarar, inte bloggar eller kommenterar.

Var rädd om Dej och Mr T!
Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

7 februari 2015 13:36

Tack goa vän. Vad trist att det hänt tråkigheter hos dig. Blir orolig och tänker på dig. Förstår att du då inte har kraft och ork att koncentrera dig på annat. Känner verkligen med dig. Önskar man kunde trolla. Du är en sån fantastisk person som man verkligen kan kalla en "förebild". Trots det du råkat ut för så har du sån empati och du har gett mig så bra tips och råd som jag uppskattar mycket. Hoppas allt skall ordna sig till slut.

Tänker på dig

varm stor kram

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

7 februari 2015 10:08

Så hoppfullt och bra att du kom till "rätt person" och fick svar på vad som är fel och vad man kan göra åt det! Nu ska det nog ordna sig men trist om du inte kan ta din operationstid när du ställt in dig. Men det går väl flera tåg! :)

Ha nu en bra helg och lycka till med små promenader! Kram <3

Malin wiper

7 februari 2015 13:37

Det var det verkligen och sånt betyder så mycket, man slappnar av. Vi får se på måndag om operationstiden finns kvar för då tar jag den ändå.

Tack vännen för din omtanke. Jag kommer in till din blogg så fort jag kan stå lite längre

Ha en fin helg med din familj

kramar

 
TantGlad

TantGlad

7 februari 2015 10:16

Fina vännen....Hoppas att du blir bättre. Sköt om dig så gott det går.

Kraaaaam fina bloggvän.

http://tantglad.bloggo.nu

Malin wiper

7 februari 2015 13:37

Tack fina du för dina ord. Sköt om dig själv också och ha en härlig helg
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

7 februari 2015 10:25

Å stackars dig.
Inget vidare 😕
Kram och krya på dig 💜

Malin wiper

7 februari 2015 13:50

Tack snälla du för omtanken. Jag är ändå glad att jag nu vet vad det är och kan göra nåt åt detta.

Ha en skön helg
kram

 
IngerRozén

IngerRozén" title="http://blogspot.se]IngerRozén[/url]" target="_blank">blogspot.se]IngerRozén[/url]

7 februari 2015 12:46

Hej!
Säger krya på!
Vet hur besvärligt det är att ha ryggbesvär.Sådan tur att du fick en bra läkar.Min mamma hade ryggen och gick till en knotknackare.Och så hade hon en hiskelig obekväm korsett.Trevlig helg ändå.Kram,Inger

http://Chintohs. blogspot.se

Malin wiper

7 februari 2015 13:52

Tack snälla du. Ja då vet du hur det känns. Läkaren är helt fantastisk och det var även fysioterapeuten så jag kände mig trygg.

Jag har själv varit till både kotknackare och akupunktur genom åren men detta går bäst med övningar. Ingen höjdare att behöva ha en jobbig korsett.

Trevlig helg själv
kram

 
Ingen bild

Lambergsfrua

7 februari 2015 14:41

Känner verkligen med dig i din smärta.
Önskar dig snabb och god bättring. Stor styrkekram <3

Malin wiper

7 februari 2015 16:11

Tack snälla du för din omtanke. Ibland kör allt ihop sig men nu tar jag en sak i sänder

Gulliga du

Stor varm kram

 
Annelie

Annelie

7 februari 2015 16:26

Gumman då, vad ledsen jag blir för din skull, varför ska du få allt, känns det som i alla fall :-(
Gött att du fick träffa bra sjukvårdspersonal, hoppas nu också att du kan ta tillbaka din operationstid, den som du väntat på.

Ha nu en mysig fortsättning på er helg.. // Varma kramar till er båda Annelie 💖 💖

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

7 februari 2015 17:26

Du är så omtänksam goa Annelie. Du har ju också ditt så du förstår hur det känns.

Man blir verkligen glad och lättad när man träffar bra vårdpersonal

Ha en mysig fortsättning själv och sköt om er ni båda

Varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards