Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 februari 2015

Av Malin wiper - 7 februari 2015 16:00

  

Fysioterapeuten Jonas Lagerqvist sa att jag skulle promenera så mycket som möjligt så min man och jag tog en tur in till centrum som tar ca 15-20 minuter och sen gick vi omkring och kollade i butikerna men det får jag skriva om senare. Snön börjar smälta så jag fick ta av mig broddarna. Jag fick hjälp att fixa bilderna av min man och det underlättar.         


  

Ett gammalt välskött uthus stod där och var snyggt att titta på      


  

Baksidan av Magnisa Stuga ser vi här till vänster och rätt fram det nya "höghuset" 


  

Vi gick förbi min mans arbetsplats "Magnisa stuga" som står där så vacker och ståtlig


  

Dom har öppet hus på lördagar   


  

Det blev även en "ståfika"..   vid barbordet för mig på Ritz Konditori. Kan inte sitta långa stunder för det är så tröttande för ryggen och gör ont. Det känns väldigt konstigt att inte kunna sitta mer än korta stunder när man äter. Jag har kunnat ligga i soffan på sidan när vi vridit den lite för att kolla på nåt program på kvällen.      



  

Vår eminenta Restaurang Spis håller på att ändra utseende. En inbyggd uteplats och en liten del helt utomhus 


 

Vi gick in på Selma kläder där dom har stor rea med 70%. Jag fick tag på två jumprar och ett nattlinne men det skriver jag om senare. Sen gick vi in på City skor där det också var rea. Sist Acleja Blomsterhandel. Tar ett inlägg i taget. Ni är så omtänksamma och fina mina kära bloggvänner och läsare. Sköt om er och ha en underbar fortsättning på lördagen... 

 


  Leonard Cohen med Bird on a wire. Skönt, soft och njutbart 

 

 

 

#Ritz #Magnisa #Promenad #Spis #Leonard

Av Malin wiper - 7 februari 2015 09:15

  

Hej mina kära bloggläsare om ni visste vad jag saknar er och även att blogga. Jag fick äntligen tid till läkaren i går för jag hade misslyckats med att få tag på en sjukgymnast akut och jag har kämpat mot tiden med näbbar och klor. Jag hittade en plats att ha min laptop på så jag kan stå och blogga nåt inlägg emellanåt. Att sitta går bara några minuter. Jag står nu vid kontorshyllan där skrivaren har sin plats och då kan jag promenera och sen stå en stund men det tar lång tid att skriva ett inlägg. Jag kommer att svara på era kommentarer men det tar lite tid. 

  

Jag fick som sagt till slut träffa en läkare och det var Gregor Chalfen som jag träffat en gång förut. Han är en otrolig läkare som har allt som behövs för att bemöta patienter. Han bryr sig, har humor, är otroligt bra på att ställa diagnos och han är så handlingskraftig så han gick direkt och hämtade en sjukgymnast. Han kom tillbaka med en ung kille som var fysioterapeut och hette Jonas Lagerqvist, han visste också vad han höll på med. Det visade sig inte vara ett ryggskott utan en irritation (skada) i ländryggen för jag hade ont precis där han tryckte från baken upp till nacken. Muskeln kunde inte slappna av utan hade spänt sig för att skydda ryggen. Jag blev så väl mottagen av både läkare och sjukgymnasten så allt bara flöt på och min höga stressnivå bara sjönk som en sten. Min man fattade inte hur jag kunde ha full kontroll på situationen trots min frustration. På måndag skall jag komma tillbaka till fysioterapeuten för att han skall kolla upp ryggen igen

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 

 

Jag fick övningen som ni ser ovan där man ligger på magen och lutar sig på arm och armbågar och slappnar sedan av i svanken och sen skall man hålla sig så i 2-3 minuter. Det skall man göra varannan timme tills man gjort det 8 gånger. Det känns skönt och han sa att det snabbt skulle bli bättre men jag får inte sitta mer än några minuter och det med en kudde bakom ryggen. Jag skall gå så mycket som möjligt. Jag kommer att få det rätt trist för jag får inte åka bil mer än i nödfall och då med en kudde i ryggen. Att jag inte fick tag på nån i tid gjorde att jag fick ställa in  operationstiden.

 

 

Nu när jag drabbats av detta så ser man hur illa det blivit i vården när det gäller att få tag på nån. Jag försökte ringa operationsplaneraren för att ta tillbaka tiden men det är s0m ni vet telefonsvarare och dom skall ringa upp. Så på måndag ringer dom men då kan det verkligen vara för sent. Man får nästan aldrig prata med nån utan det är detta inknappande hela tiden och sen denna väntan på att dom skall ringa upp. Tack till läkaren, fysioterapeuten och kvinnan i växeln som bestämde sig för att jag skulle få prata med en läkare när inte sjukgymnastiken tog emot mig akut...      

 

 

Ha en fin helg kära ni. Jag kommer ut på min scen när jag kan och skriver nåt inlägg. Jag kan nu promenera fram och tillbaka i galleriet in till sovrummet och sen skriva lite. Man får sig en tankeställare när sånt här händer och förstår att jag suttit för mycket vid datorn så jag promenerar varje dag nu och då känns det bättre 

 

 

Introt till den gamla tv-serien Doktorn kan komma   

 


#Gregor #Jonas #Vårdcentralen #Vaggeryd #Ländryggen #Scen #Inlägg #Doktorn

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards