Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Ryggskott, födelsedag och en kamp mot tiden...

Av Malin wiper - 3 februari 2015 09:26

 


Här kommer ett livstecken men det har tagit lång tid att skriva. Sån ihållande värk har jag nog aldrig haft förut och jag ringde 1177 som är en sjukvårdsaupplysning och då fick jag reda på att det var ett typiskt ryggskott men tack och lov så har det inte gått ner i benen eller upp i ryggen. Det sitter på baken och jag måste ta två sorters tabletter var åttonde timme. Är lite bättre nu och kan vara uppe och gå lite. Jag började även må dåligt psykiskt och blev så rastlös och konstig och då förstod jag hur beroende man blir av nätet. Det kändes som abstinens men jag kan inte blogga och vara ute på fb genom mobilen för jag gillar inte när displayern är så liten så man inte ser allt och jag har inte råd att köpa en surfplatta just nu.

 

 

 

 

Jag har fått låna denna stol av A-G för sköterskan sa att man skall sitta på en stabil hård stol. Jag sätter en tunn kudde över. Sen skall man ha en sån där värmefröpåse på baken men den hittade vi inte så jag fick låna en sån av min väninna också. Tusen tack snälla du. 

 

 

 

 

Jag har fyllt år under denna tid och fick en sån vacker blodröd ros av Skrivmoster och hennes man... . Jag har egentligen slutat att fylla år men som en sa till mig: Så länge man får fira sin födelsedag så lever man ju.

 

 

 

 

Av min man fick jag en orchidée med en kruka som jag kollat in på Acleja Blomsterhandel för ett tag sen.

 

           

 

Kort jag fått från släkten och min man. Min svägerska i Umeå är konsthantverkare och gör bland annat kort med fåglar i en viss teknik. Jag har många nu i olika färger och former som skall ramas in. Nu funkar det inte längre med min rygg och detta har tagit lång tid. Klarar inte av att smycka ut detta inlägg utan det får bli så här för nu gör det ont. Vet inte när jag kommer ut nästa gång för nu skall jag med hjälp av min man varje eftermiddag gå ut och gå så detta släpper. Det är en kamp mot tiden för jag skall ju snart opereras. Ha det bra kära bloggläsare och sköt om er så ses vi snart igen

 

 

 

Min man köpte varsin bakelse på Ritz för när man fyller år är det tillåtet

 

 

#Ryggskott #Ros #Stol  #Släkten #Ritz #Acleja #Skrivmoster

 
 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

3 februari 2015 10:48

Kul att rosen var så vacker! Den ville jag glädja dig med och ge hopp om att du snart är pigg igen och kan opereras den tid du fått.
Vacker blomma och kruka du fick av mr T också! Idag är det ruskväder och så det snöar! Hörde att dom har ca 1 m snö uppe i norr. Då snackar vi vinter!!

Må så gott du kan och sköt om dig! Snart släpper nog det onda.
Kramar från mig!

Malin wiper

4 februari 2015 20:10

Mr T:
Den är mycket vacker, rosen. Tack Signhild o Mr E.
Vi har ca 3 dm här, men Stefan får skotta i Piteå.
sköt om er ni också

 
Annelie

Annelie

3 februari 2015 12:55

Men gumman... har du fyllt år, har jag totalt missat.. *SORRY*

STORT, STORT Grattis i efterskott... hoppas att din dag var någorlunda bra i alla fall.
Å det gjorde ni rätt i, att äta en bakelse på din dag. Såg ju jättegod ut.. :-P

Sköt om dig vännen.. // Varma kramar Annelie <3

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

4 februari 2015 20:07

Mr T:
Tack Annelie!
Jag pysslar om henne

 
helga

helga

3 februari 2015 14:51

Åh, grattis i efterskott!

Det är nog bra att röra på sig om du bara kan för smärtan. Kram kram!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 februari 2015 20:05

Mr T:
Tack Helga!
Hon promenerar lite...

 
TjockMorsan

TjockMorsan

4 februari 2015 13:59

Grattis i efterskott, vännen! Jobbigt med ond rygg. Hittade ett videoklipp på FB för en tid sedan som jag sparat, med träning för en ond rygg. Skickar med länken och hoppas den kanske kan vara till hjälp och lindring. https://www.youtube.com/watch?v=5iVZlpVc6G8
Krya på dig! KramKram!♥♥♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

4 februari 2015 20:04

Mr T:
Tack!
Hon måste vänta tills det akuta är över, då skall hon kolla på klippet. Kram från oss båda...

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

6 februari 2015 21:16

Precis så är det. Allt behöver sin tid.

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

7 februari 2015 10:04

Så sant som det är sagt

Ha en skön helg
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards