Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Malin wiper - 29 januari 2015 07:00

  

På fredag 30 januari fortsätter After Bank (del av invigningsvecka) för Swedbank som flyttat in i höghuset. Tiden för evenemanget är 16-19 fri entré


Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa mer om vad som händer  

 

 

       

 

Jag har lite mycket att pyssla med och hinner inte vara så mycket på nätet. Nu på morgonen skall jag ner till vårdcentralen för att ta prover inför operation. Snön yr ute och det blåser kraftigt. Ha nu en fin dag kära ni och akta er för halkan.   



   

Jag hörde Jan Björklund bli intevjuad på nyheterna och där gjorde han bort sig igen. Han menar på alla invandrare som nu kommer hit inte skall få uppehållstillstånd förrens dom får ett jobb, hur lätt är det att få arbete i detta land? och sen är många av dom som kommer traumatiserade och måste först få hjälp och även sitta på skolbänken ett tag för att lära sig svenska och annat som behövs för att komma in i samhället. . Sen menar han på att dom måste kunna integreras och inte hamna i utanförskap i hyreslägenheter där folk lever på bidrag, han uttryckte sig som om människor som inte köpt sin bostad var samhällets bottenskrap. Det var nog det värsta jag hört på länge. Fy sjutton vilken cynisk människa inte undra på att dom har så lite stöd. Den sk arbetslinjen går ut på att man rår för själv om man inte får jobb och dom anser att a-kassa är bidrag. dom tycker att man skall vara så svulten som möjligt så man känner hunger efter arbete men hur många personer vill vara utan arbete med minimal inkomst som knappt går att leva på?. Det är så billig arbetskraft som möjligt dom vill ha (slavar). Jag tycker det känns som det börjar gå åt helsike för hela samhället när det gäller både miljö och medmänsklighet.   

 

 

 

#Swedbank #After #Vaggerydstorget #Höghuset #Björklund #Invandrare #Cynisk #Bottenskrap

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards