Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

Swedbank Invigningsdag 2 del 2....

Av Malin wiper - 24 januari 2015 23:45

  

Sen fortsatte vi in till banken där det var full rulle och det är så kul att folk går ut och roar sig och tar del av det som händer i samhället. Inredningen går i bankens färger och accentfärgen är orange. Här en möbelgrupp utanför lite mindre rum där bankanställda håller till. I ett av rummen hade dom nu filmvisning som vi tyvärr missade

  

Kontorslandskapet går i samma färger med inslag av vitt. Det är stilrent men inte kallt. Möblerna ser ut att vara ergonomiskt utformade med bra stolar som även har nackstöd. Borden ser höj och sänkbara ut och datorskärmarna verkar kunna flyttas och vinklas

 

  

Jag tog en ny bild på den trevlige bank-killen Muse Yusuf som har arbetat där i 4 år. Jag fick inte fram hans härliga charm på gårdagens bild         


  

Tog även om bilden på den gulliga banktjejen och nu fick jag även med en härlig bankkille med ballonger  


  

Sen var det dags att tränga sig fram till partytältet för det var mycket folk i farten. Dom hade nästan kunnat haft dubbelt så stort tält men sånt vet man ju inte i förväg. På vägen dit träffade vi Författaren Kim Andersson som har skrivit sin andra bok nu. Det blir en releasefest 14 mars på Biblioteket. Jag glömde att fota honom tyvärr 

 

                    


Så här ser Kim Anderssons första bok ut som heter Ung man i sina bästa år. Vi har själv 2 signerade exemplar av boken och har läst den och den var både gripande och bra skriven   


  

När vi sen kom in i det stora tältet så dök vi på bordet med frestelser som banken bjöd på. Här ser ni ett trevligt glatt par som skötte om tårtutdelningen. Tårtorna kommer från Ritz Konditori och dom hade varit så förutseende så det fanns även tårtbitar till gluten och laktos intoleranta också. Bra grepp...        


  

Kolla in så snygga tårtor och. Dom var även goda för tro inte att jag kunde motstå att smaka än om inte hela biten....   


  

Därinne var även en trevlig kille som arbetar på vårt Beijer Byggvaruhus. Han hade hand om en tipspromenad som inte innebar att man behövde gå utan det hängde ett plakat med frågor så trots att vi inte är så idrottsintresserad så gissade vi på dom flesta frågorna. Som tack för att vi var med så fick vi fribiljetter till både dam och mans-fotboll. Då kan man ju inte låta bli att gå dit...  Jag har aldrig varit på en fotbollsmatch men blivit träffad i axeln av en boll när jag fick förbi en idrottsplats för många år sedan. Den kom flygande över ett staket och när jag tänker på detta så känns det rätt dråpligt. Det var så långsökt...  


  

Det var så fullt därinne så vi fick sitta en bit ifrån varandra men det gjorde inget för vi bara njöt av allt som hände



  

Till fikat spelade en stråkorkester i form av ungdomar. Dom var så duktiga och jag fattar inte att dom kunde spela så svår musik i så ung ålder. Musikledaren verkade så proffsig.


  

Det märktes att dom tog sin uppgift på allvar och levde sig in i musiken

  

En liten kille var med också och såg verkligen ut att leva sig in i musiken. När jag ser sånt här så tänker jag på när min son spelade fiol i en symfoniorkester när han var rätt liten och det var så rörande och härligt att sitta där i Tonhallen i Sundsvall och se honom spela. 


Efter att ha njutit några timmar så promenerade vi hem både glada, mätta och nöjda

   


#Swedbank #Stråkorkester #Muse #Beijer  #Tårtor #Glutenfri #Laktosfri #Partytält #Kim  

 
 
Annelie

Annelie

25 januari 2015 10:59

Fantastiskt vilken invigning de hade av sina nya banklokaler.
Vad mycket de bjöd på och rejält tilltagna tårtbitar och jättesnällt / omtänksamt att de hade både gluten & laktosfritt alternativ.
Roligt att folk går man ur huset när det händer något hos er... det är jag riktigt imponerad över.

Ha nu en mysig söndag med det ni hittar på.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

25 januari 2015 12:34

Dom slår verkligen på stort när det händer nåt här. Folk går ut och roar sig och tar del av evenemang

Håller med om att det var verkligen omtänksamt att tänka på dom som reagerar på vissa födoämnen.

Han en fin söndag själv. Vi rensar i skåp, stryker tvätt och fixar för fullt

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards