Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Malin wiper - 23 januari 2015 18:30

  

Jag promenerade ner till samhället i morse för att fota lite på invigningen av Swedbanks nya lokaler i höghuset. Det var var så vackert, vitt och stilla ute så det var verkligen njutbart. Hade först tänkt ta bilen men den var så isig och dörrarna gick inte att få upp och det var bra för jag behövde en promenad


  

Nu ser det mycket större ut när barackerna är borta och även stängslet, nu finns det bara ett staket kvar  


Klicka här för att se ett bildgalleri på Vaggerydstorget ang invigningen och läsa lite mer. Jag måste ha en systemkamera så nu drar jag ner på allt annat för att spara till en. Har sett flera som skulle passa mig. 

 

  

Jag var ute lite tidigt så ingen hade kommit än och röda mattan in till banken var så färgstark och ren.  


  

Här har lite folk samlats bland annat Komunstyrelsens ordförande  Berry Lilja och Carina Ödebrink från Socialdemokratiska partiets ledning    


  

Lite mer folk framför invigningen  


   

 Mårten  Ewertson som är chef för Swedbank i Vaggeryd höll tal innan bandet klipptes 

 

Klicka här för att läsa om invigningen i Skillingaryd.n


 


  

Här ser ni Per Larsson klippa bandet. Han är representant för fastighetsägaren PHL fastigheter. Fotografen till vänster som jag fick med kommer från Skillingaryd.nu och är journalist och fotograf. Han heter Kåre Boberg

  

Då var bandet klippt och vi åskådare blev inbjudna till dom nya banklokalerna.


    

Här ser man hur folk strömmar in till dom nya fräscha lokalerna och man förstår att bankpersonalen är lyckliga som slipper barackerna där dom varit inhysta bra länge 

  

Här bjuds vi på bubbel och med praliner till 


      

Vi bjuds på fina praliner till bubblet av denna kille som arbetar på banken. Det var jättegoda chokladpraliner som passade bra till bubblet. Tyvärr blev inte bilderna så bra som jag hade velat för det var svårt att fota där och jag blev lite stressad. Arbetade med dom i fotoprogrammet men det går bara till viss gräns 


  

Här har dom satt upp bilder på alla som arbetar på Swedbank i Vaggeryd


  

Denna tjej bjöd också ut fina praliner och jag tror hon arbetar på banken också


  

     

Jättesnygga lampor i taket mot en trappa till övervåningen

  

Nya fräsch möbler att sitta i och dom går i bankens färger  

  

Mot gatan ett fönster med en sparbanksek som motiv



If I were a rich man med Herb Alpert & The Tijuana Brass 




#Swedbank #Vaggeryd #Invigning   #Berry #Carina  #Mårten #Per  #Herb

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards