Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Malin wiper - 17 januari 2015 22:16


Min man och jag är så lyckliga nu för som jag skrev för ett tag sen så hade hans vigselringar åkt av fingret när vi var till min son i Enköping i jul. Polisen ringde för ett tag sen men dom hade inte fått in några. Sen har vi letat i bilen och alla väskor och påsar vi haft med oss utan resultat.  För en stund sen så gick min man upp på vinden för att hämta en frysväska som vi skall ha i morgon, den hade vi med till min son i julas.  

 

              

 


Ha kom sen ner från vinden och sträckte fram en knuten hand och sa: Vet du vad jag hittade på vinden, nej sa jag och sen öppnade han handen och ringarna låg där....  . Så nu vet vi hur det gått till, han packade upp maten ur frysväskan i jul och då måste ringarna ha glidit av. Vi är så fruktansvärt glada så jag vill bara gråta av lycka. Nu skall han ha dom runt halsen istället eftersom han har tappat dom förut. Vi kan ju bara ha dom på lillfingret för vi var ju 30 kg smalare när vi träffades. 

 

Jag vill tacka er ytterligare en gång för att ni mina nätvänner delade mitt då aktuella inlägg ang ringarna på facebook. Ni gjorde det utan att jag bad er och det är verkligen omtanke...  

 

 

#Ringar #Kylväska #Nätvänner

Av Malin wiper - 17 januari 2015 16:30

     

I dag har vi skjutsat in Barbro till tågstationen där hon skulle ta en buss hem till Nynäshamn efter en händelserik vecka i Vaggeryd. Vi åkte på den gamla vägen för vi var ute i tid så vi även kunde fika och kolla runt i Jönköping innan hon åkte. Vi ville även visa henne Molidens Nostalgimack som hon inte sett förut  

 

     

Här ser ni mig och Barbro hängande på bensinpumparna 

 

   

Min man och Barbro förverkligades också

 

  

Klicka här för att komma in på en nostalgisida där jag hittat denna bild    

   

 

Jerry Lee Lewis och Tom Jones i toppform. Jerry Lee Lewis är nu 79 år gammal och i full gång fortfarande. Klicka här för att höra hur han låter 2014  

    

30 januari 21.00 blir det Jerry Lee Lewis night på Salong Cheyenne High Chaparral. Biljett plus buffé kostar 400 kr. Boka nu 0370-82710. Klicka här för att komma in på High Chaparral hemsida. För musiken står Jumpin Tom & The Amplifiers

 

   

Sen åkte vi vidare mot Jönköping och där håller dom på att bygga sönder hela stan utefter vattnet. Det ser så trångt och bökigt ut. Husen sticker ut från ovan likt fågelholkar    

 

Fortsättning följer då vi fikar och sen följer med henne till stationen och vinkar av.  

 

#Moliden #Nostalgimack #Barbro #Övningskörning #Jerry #Tom #High

           

Av Malin wiper - 17 januari 2015 10:00

  

I går var vi hem till våra vänner A-G och hennes man L-G för dom hade fått problem med att laptopen inte fick kontakt med skrivaren. Min man är ju bra på att fixa med datorer så han skulle försöka fixa detta. Kolla vad häftigt dom satt gässen uppepå en garderob. Dom ville bjuda oss på mat  men först tog min man tag i datorn och han installerade om skrivarens drivrutiner. Sen uppdaterade han anitivirus och malwabyte. Sen funkade allt och det gick att skriva ut.


 


Kolla vilken häftig skylt dom har i hallen. Det är en takpanna som använts


 


Sen var det bara att sätta sig vid dukat bord i deras fina mysiga hem. Dom har ett vardagsrumm som är så öppet, stort och luftigt


  

Det bjöds på en supergod paj med bland annat ost och skinka. Den passade utmärkt för mig eftersom jag bara kan tugga på en sida i och med tanden som blev påverkad. Jag har mest ätit mosad banan, vällig och yoghurt men i går hade jag tagit alvedon 2 gånger och jag behandlar tanden med en massa medel så i dag är det lite bättre. 

  

Efter det fick vi efterråt i dessa läckra glas. Det var krossade digestivekex varvade med vaniljkesella och det var så passande också, dessutom gott och svalkande. Vi har så trevligt när vi träffas och det blir aldrig slut på samtalsämnen


  

Jättesnyggt och annorlunda kopparbord

 

 


Vardagsrumsfönstret är gigantiskt stort och det blir mycket ljusinsläpp, fin utsikt till deras snygga trädgård 

 

   

Min väninna visade mig en docka som hon hade som barn. Hennes mamma hade sytt klänningen till dockan. Den var så fin och välbevarad. Önskade att man hade kvar nåt sen man var barn. 

 

  

Efter detta så drack vi kaffe i jättefina koppar som verkligen är tidlösa för dom fick dom när dom förlovade sig. Glömde att fota den goda mjuka kakan som dom serverade till. Som ni förstår så blev det en trevlig helkväll innan vi gav oss av hemåt igen glada och nöjda. Tack kära vänner för en både trevlig och njutningsfull kväll. Vi har fullt upp i dag så jag hann inte sätta in nån musik men jag kommer in lite senare i eftermiddag. Sköt om er och ha en härlig lördag


 

 

#Laptop #Kopparbord #Kryddburkar #Paj #Vaniljkesella #Kaffe

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards