Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Swedbank flyttar in i höghuset och baracker försvinner....

Av Malin wiper - 16 januari 2015 13:45

  

Nu har barackerna försvunnit från gatan som användes av Swedbank tills deras lokaler i "Höghuset" var klara. Nu har dom flyttat in och fått fantastiskt fina ljusa lokaler med stora fönster. Fortfarande finns ett staket som avgränsar ett tag till men bankomaten är nu i funktion och man kan gå in på banken och uträtta sina ärenden


  

Höghuset i centrum kommer att ha en invigningsvecka och först ut är Swedbank som inviger sina nya banklokaler 23 januari. Jag har även länkar med bilder till evenemangen på höger menyrad en bit under min presentationsbild


     

Detta är baksidan av huset. Swedbank har lokaler runt nästan hela huset och Fastighetsbyrån ligger bredvid på denna baksida


  



  

Här ser man dom stora fönstren från gatan. Jag är väl inte helt i extas för detta hus men det ser ju lite bättre ut än jag trodde.  Hade balkongerna varit inglasade då hade det inte sett snyggt ut. Jag föredrar ju själv att bo i lite äldre hus med karaktär och i dom har man ju råd att bo. Jag har ändå velat följa utvecklingen av det nya huset för att dokumentera bygget. Jag har en uppsjö av bilder ända från början     

 

Apropå detta med pengar så kan dom inte hålla borta sjukdom och skapa lycka men dom är bra att ha när det händer nåt oförutsett som man inte har kunnat spara ihop till. Pengar är en trygghet som gör att man mår bättre för man slipper oroa sig. Jag tycker att ingen skall behöva vara fattig utan klyftorna skall vara mindre och alla skall kunna klara sig på sin lön. Ändrar sig livet och man blir sjuk, arbetslös eller råkar ut för nåt annat så skall man inte behöva oroa sig ännu sjukare som är en situtation som uppstått dom senaste åren. Jag betalar hellre lite högre skatt för att behålla trygghetssystemet som vi hade förr, men då skall dom vara öronmärkta för detta ändamål och inte gå ner i andra fickor eftersom det då är vi som avstått pengarna från vår lön.


     

Lite närmare fönstren som ger bra ljusinsläpp.


    

Det arbetas för fullt in i det sista  


  

Nu verkar även nästa hus vara på gång som blir tre våningar. Där skall bland annat Coop Konsum ligga.

 


  


Svindel är bara förnamnet...  



Jag gick en bit bort för att få en bild på baksidan av huset. Jag gick in på banken för att be att få fota lokalerna men det var så mycket folk därinne så jag vände om och väntar tills invigningen 

 

   

Då träffade jag Elisabeth som står till vänster på bilden. Hon var på väg hem och vi började prata om både huset och andra saker. Jag tog denna bild när vi träffade dom på julmarknad i Hok på Jul-Ljus Butik & Café. Till höger står Anita och båda har arbetat på Coop Konsum som revs och skall nu byggas upp igen bredvid höghuset. Min mamma heter Elisabeth också men som andra namn. Båda kvinnorna är jättemysiga och trevliga. Anita träffade vi igen på Jonssons Konditori där hon arbetar nu.  

 

 

#Höghuset #Swedbank #Elisabeth #Anita #Konsum

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards