Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Ritz Konditori och Rebecka från City Skor...

Av Malin wiper - 16 januari 2015 08:30

  

Jag gick in till Ritz för att fota lite i går och där var det så mysigt.


  

Kolla in vilka frestelser, tandvattnet rinner i strida strömmar...  men jag lyckas motstå sånt och när jag ser att kläderna sitter lösare så vill jag inte riskera nåt. 


  

Man kan nu rösta på Ritz fantastiskt goda semlor. Jag har inte ätit semlor på flera år men när jag smakade dom då så var dom jättegoda och min man har ätit några gånger förut och säger samma sak


  

Så här ser dom ut 


  

Nu fick jag lite bättre bilder på deras nya möblemang i ena fikalokalen. Nu har dom flera olika sittplatser och det ser jättemysigt ut


  

Jag sitter mest i bardelen men har jag nån med mig så brukar det bli i en möbelgrupp också.


Jag var ute och promenerade på  förmiddagen i går för att få nacken att slappna av och få igång blodgenomströmningen. Vädret är lite grått och trist just nu med bara ett tunnt lager snö som är på väg att smälta bort. I går blåste det rätt kallt så man behövde verkligen både mössa och vantar. Just nu går jag på flytande kost som består av välling, yoghurt och mosad banan. I går höll sig värken borta med 2 alvedon men dan före var jag tvungen att äta tre. Fick även suga på några isbitar som dämpar. Går detta inte över i helgen så ringer jag tandläkaren på måndag. Jag har ett bra läkkött men det funkar ju inte om det är nåt större fel på tanden än att roten blivit irriterad av den hårda nöten jag bet på. Jag är lite skärrad eftersom en brygga sitter på visdomstanden. En kindtand sprack för 17 år sedan och då satt dom bryggan på den och två andra friska tänder som då slipades ner till pelare så skulle det inte funka med visdomstanden längre då blir det en svindyr historia. Året börjar bra...   

 

Tori Amos med Winter 

 

   

Jag träffade fina Rebecka ute på promenaden i dag med sin hund som heter Tuff, innan hon öppnar butiken City Skor där hon arbetar.  


 

 

 

   

Tyvärr så ville Tuff inte vara stilla och min kamera har ingen klickfunktion så det blev inga närbilder. Jag har fotat dom förut på promenad men det var ett tag sen. Klicka här för att se när dom hade grabbkväll 

 

   

Mars 2014 Rebecka och Tuff på promenad då jag träffade på dom och det är alltid roligt 

 

Hoppas ni har en fin helg att se fram emot. Det känns lite oroligt i världen nu men man hoppas det går att stävja i tid. Sen detta med att inte kvinnor fått mer plats i historieböckerna gillas inte. Jag som alltid varit för jämnställdhet och arbetat fackligt i det ämnet känner mig nedstämd av detta faktum. Kvinnor måste ta för sig mer och kräva sin del av kakan. Vi är också människor och har samma värde och skall ha samma möjligheter och det känns konstigt att sitta och skriva detta år 2015. 



#Ritz #Rebecka #Tuff #Jämnställdhet

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

16 januari 2015 11:26

Håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt med tanden. Vad gott med semlor! Smaskens! :-) Vi skall gå på bio i morgon, vi skall se Exodus. Ha en fin helg! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 januari 2015 11:37

Ja du det är ingen höjdare. Tack för din tummhålling ;) vännen

Semlor är verkligen goda men jag kan inte äta såna nu och jag går dessutom på 5:2

Den filmen hade vi tänkt gå på men missade för vi hade en förkylning då

Hoppas ni gillar den

Ha en fin helg själva
kramar






Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards